Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

friendsmag

Er det fortsatt ingen framskritt angående Supercharger Nordfjordeid? Står i kartet som «åpnes 2023»... ikke mye tid igjen å bygge.

ToWalkOrDrive

Interessant plassering med Grimstad....med tanke på at de har lader både ved Lillesand og ved Arendal...kanskje bare for å bygge mer kapasitet pluss å tappe av feriefolket...? Kanskje de snart bør hive opp en ved Flekkefjord....eller kanskje det bare er et sted de ser folk ønsker å passere i stillhet...  ;D
Edit: Slo meg nå at de kanskje ønsker å vente til den nye E39 ved Flekkefjord er bygget.
Tesla Model Y                         2021-

Otkristo

Sitat fra: friendsmag på onsdag 25. oktober 2023, klokken 12:06Er det fortsatt ingen framskritt angående Supercharger Nordfjordeid? Står i kartet som «åpnes 2023»... ikke mye tid igjen å bygge.
Tesla har nylig fått konsesjon fra NVE.
Så da er det formelle på plass.

knute

Sitat fra: Andrewas på torsdag 19. oktober 2023, klokken 12:06Ting skjer - men ikke på Findus:
...
- Stokke - permit
...

I følge en bekjent som jobber på plassen, så skal denne komme ved Hageland Gjennestad / Gjennestad VGS.
Mest sannsynlig 8 eller 12 stalls.

Edit: Både plassering og antall stalls (12) har det allerede kommet info om i #4667 i denne tråden. My bad!
MG ZS EV 2020
Hyundai Kona 2019
Kia Soul 2015

Otkristo

Kengabonga

Sitat fra: friendsmag på onsdag 25. oktober 2023, klokken 12:06Er det fortsatt ingen framskritt angående Supercharger Nordfjordeid? Står i kartet som «åpnes 2023»... ikke mye tid igjen å bygge.

Har lurt på det samme. Siste jeg hørte var at det var en søknad inne hos NVE, men den fikk man ikke direkte innsyn i så vet ikke hva som skjer der.

Otkristo

Sitat fra: Kengabonga på fredag 27. oktober 2023, klokken 12:36

Har lurt på det samme. Siste jeg hørte var at det var en søknad inne hos NVE, men den fikk man ikke direkte innsyn i så vet ikke hva som skjer der.

Søknad hos NVE er nå godkjent

CaZpaH

Var innom Hellsenteret (ved Trondheim lufthavn Værnes) i dag. 17 stolper var satt opp allerede da jeg var der. Er vel 20 som skal komme totalt. Fullt arbeid med gravemaskin og kabellegging i dag.
Nåværende: 2024 Tesla Model Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Y LR AWD
Solgt: 2021 Tesla Model 3 LR AWD
Solgt: 2014 BMW i3 - 60Ah Charged Edition
Solgt: 2017 Tesla Model X 75D
Solgt: 2017 Nissan Leaf Nordic 30kWt
Solgt: 2014 Nissan Leaf Acenta 24kWt

Otkristo

Hjortefot

Sitat fra: Otkristo på tirsdag 07. november 2023, klokken 14:13Ny Supercharger Mandal
Hvor offisielt og offentlig er dette? Er det slik at om jeg sender en epost til noen i Vegvesenet så er det noe alle i verden kan lese? Eller er dette en slags "lekkasje"? Ikke kritisk, bare nysgjerrig.
Model 3 LR - 2019

sjokomelk

Sitat fra: Hjortefot på onsdag 08. november 2023, klokken 11:04Hvor offisielt og offentlig er dette? Er det slik at om jeg sender en epost til noen i Vegvesenet så er det noe alle i verden kan lese? Eller er dette en slags "lekkasje"? Ikke kritisk, bare nysgjerrig.
"Alle" offentlige instanser i Norge har postlister hvor all kommunikasjon inn og ut loggføres og er tilgjengelig for allmennheten.
https://no.wikipedia.org/wiki/Postliste
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Andrewas

Mandal-henvendelsen passer med at Mandal er et valg på avstemmingen som Tesla arrangerer nå ang nye superladere.

Men enig i at den er litt løs. Usikker på om den bør registreres på supercharge.info
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

Globus

Otkristo

Sitat fra: Andrewas på onsdag 08. november 2023, klokken 17:07Mandal-henvendelsen passer med at Mandal er et valg på avstemmingen som Tesla arrangerer nå ang nye superladere.

Men enig i at den er litt løs. Usikker på om den bør registreres på supercharge.info
Litt tidlig, bare en liten teaser fra meg 😊

Otkristo

Sitat fra: Hjortefot på onsdag 08. november 2023, klokken 11:04
Sitat fra: Otkristo på tirsdag 07. november 2023, klokken 14:13Ny Supercharger Mandal
Hvor offisielt og offentlig er dette? Er det slik at om jeg sender en epost til noen i Vegvesenet så er det noe alle i verden kan lese? Eller er dette en slags "lekkasje"? Ikke kritisk, bare nysgjerrig.
«Lov om rett til innsyn i dokument i offentleg verksemd (offentleglova)»
Ikke lekkasje nei.
Hvis du sender en mail til Vegvesenet så blir den registrert og jeg kan finne den igjen på einnsyn.no ( med enkelte unntak. Du kan bli nektet innsyn i enkelte dokumenter, evt enkelte linjer/avsnitt er sladdet.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA