Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Tesla har vist flere plasser at dersom ladestolpene blir populære og ofte er fulle så tar det ikke veldig lang tid før de får økt kapasiteten, eller laget en til stasjon. Er og glad det er slutt på at to som lader må dele samme sikring osv. Synes med min 2021 Model Y at ladingen går veldig raskt. En skal ikke ha veldig mye strøm på batteriet om en skal få tid til å spise middag på Smil før batteriet er 100%. I Model S 2014-tiden kunne en sette ladegrense til 100% og spise så lenge en ville, siden effekten gikk enormt ned de siste prosentene. Det nytter ikke lenger, pga høyere effekt på nyere Teslaer. På den annen side så har en jo f.eks. Kia e-niro 2019 som folk kan stå med i timesvis om de vil :-)

Men poenget mitt er at 8-10 ladestolper av siste versjon Tesla Supercharger kan ta unna ganske bra med biler, og folk begynner å bli vant med elbil, sånn at de ikke absolutt skal lade til 100%....med mindre de skal få tid til burgeren...
Tesla Model Y                         2021-

Hjortefot

Har slukt noen burgere siden batteriet er stappfullt på altfor liten tid. Og vansmektet med 30 kW på det som ellers er en glohet parkeringsplass midt i skogen.

Ellers gode og dårlige minner fra det som nå er en "næringspark" på Evjemoen, men jeg kan legge til at Evje er også et vegkryss med Arendalsvegen i retning Arendal(!) også kjent som Rv42 som går øst-vest og krysser Setesdalen der, så det er et hendig sted for ladding. Det er ikke så enormt med trafikk den vegen, men jeg regner med det løser noen bekymringer for både lokalbefolkning med tilhenger og hyttefolk med takboks på teslaen.
Model 3 LR - 2019

Otkristo

Tesla Supercharger Fredrikstad sentrum
Lokasjon: Apenesfjellet P-hus
Antall: 16 stalls ( max 30)

Tesla vant anbud om etablering av ladepark i Fredrikstad.

Hjortefot

Litt ironisk siden Fredrikstad har stått på Findus-kartet lenge, helt til den forsvant i første kvartal i år. Men det kan se ut som dette er et nytt prosjekt i Fredrikstad, siden de har vunnet en anbudskonkurranse.
Model 3 LR - 2019

Hjortefot

Nytt forsøk på kvartalsoversikt. Sjekk gjerne ut ditt favorittfylke og lek detektiv, du også! Tesla ser ikke ut til å oppdatere sitt kart unntatt når nye stasjoner åpner, og avstemningssiden ser glemt ut. Det KAN jo ha noe med oppsigelser i organisasjonen for noen måneder siden å gjøre, men det skjer jo litt her i steinrøysa likevel!  :)

Farger: Godt nytt, dårlig nytt, papirarbeid, bygging.

Supercharge.info     Tesla.com   
|
Finnmark       
-
|
Troms       
Finnsnes53 dager2024
Tromsø2025Vinner avstemning Q3 2023
|
Nordland       
Sortland160 dager2024
Bodø223 dager2024
|
Trøndelag       
Steinkjer Amfi27 dager
Støren263 dager
OppdalsportenÅpnet! Også kjent som Oppdal East
Røros250 dager2024Ser ut som bygging er i gang
|
Møre og Romsdal       
SunndalsøraQ1 2024
|
Vestland       
Førde487 dager
Øvre ÅrdalÅpnet!
Østerbø (Fjellstove)Åpnet!
Voss 2268 dager
ÅsaneQ1 2023Sannsyligvis noe som henger igjen etter Gullgruven
Bergen Central2024
Bergen SouthQ1 2024
Vøringsfossen249 dager
Odda207 dager2024
|
Rogaland       
-
|
Agder       
Brokelandsheia Øst223 dager
Evje12 dager
Grimstad249 dager
Lillesand YX896 dager
|
Telemark       
-
|
Vestfold       
Horten164 dager
Stokke59 dagerOgså kjent som Gjennestad
|
Østfold       
FredrikstadSer ut som nye planer her
|
Akershus       
Oslo East2024Også kjent som Lørenskog
Oslo West160 dagerQ4 2023Også kjent som Høvik
|
Oslo       
-
|
Buskerud       
Hemsedal276 dager2024
Flå2024
Hønefoss2025
DrammenQ1 2024
|
Innlandet       
Vågå56 dager
Rena154 dager
Kongsvinger104 dager
Model 3 LR - 2019

What-a-watt

RJK

Sitat fra: Hjortefot på mandag 01. juli 2024, klokken 10:20Nytt forsøk på kvartalsoversikt. Sjekk gjerne ut ditt favorittfylke og lek detektiv, du også! Tesla ser ikke ut til å oppdatere sitt kart unntatt når nye stasjoner åpner, og avstemningssiden ser glemt ut. Det KAN jo ha noe med oppsigelser i organisasjonen for noen måneder siden å gjøre, men det skjer jo litt her i steinrøysa likevel!  :)

Farger: Godt nytt, dårlig nytt, papirarbeid, bygging.
Vøringsfossen er åpnet, og har norsk ladestolpe #2K i flott norsk drakt. Fristet til å dra bare for å se om jeg får ladet på akkurat den stolpen! ;)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

ToWalkOrDrive

Er vel noen som mener det er litt rart at korset er opp ned...siden flagget inneholder et kors ifølge historiebøkene, og en del kirkebrennere bruker opp-ned kors som deres symbol.

Er det noe annet kjekt jeg kan ødelegge for deg, mens jeg er i gang?  ;)
Tesla Model Y                         2021-

RJK

Sitat fra: ToWalkOrDrive på søndag 14. juli 2024, klokken 00:30Er vel noen som mener det er litt rart at korset er opp ned...siden flagget inneholder et kors ifølge historiebøkene, og en del kirkebrennere bruker opp-ned kors som deres symbol.

Er det noe annet kjekt jeg kan ødelegge for deg, mens jeg er i gang?  ;)
Hehehe!

Er ikke kristen/(god)truende nok til at jeg engang la merke til det, eller bryr meg.

Så det mer som at bakken var flaggstanga, og da er jo den korte armen innerst mot flaggstanga som vanlig.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

What-a-watt

Flagget skal ikke brukes som reklame eller pynt. Det skal heller ikke brukes på produkter som selges.

https://flaggreglene.no

Ellemelle

Sitat fra: What-a-watt på søndag 14. juli 2024, klokken 11:20Flagget skal ikke brukes som reklame eller pynt. Det skal heller ikke brukes på produkter som selges.

https://flaggreglene.no
Flagg brukes nettopp som pynt, på produkter og i reklame. Selv om du finner en idiotisk nettside som hevder noe annet.

Dette er uansett feil forum

Otkristo

Supercharger Dombås EXP
Antall:16 stalls
Adresse: Sentralplassen

Andrewas

Takk Otkristo! Har oppdatert supercharge.info med utvidelse. P.t. har ikke supercharge.info mulighet til å skille mellom "utvidelse under planlegging" og "utvidelse under bygging" så denne KAN bli litt prematur om de ikke får tillatelse, ser SVV kan ha innsigelser mot støttemur i terreng opp mot E6.
2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

What-a-watt

Andrewas

2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA