Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av JohanH, mandag 20. mai 2013, klokken 10:39

« forrige - neste »

RJK

Sitat fra: Andrewas på mandag 22. januar 2024, klokken 22:24Her er en som nok blir lenge til - men prosessen er i gang - så dermed på plass som permit i supercharge.info. I Budstikka står det om planer for å anlegge en stor supercharger i forbindelse med etablering av en Sunset Boulevard (samme som ved mange ladere i Danmark) og en bilvask som skal hete Bildusjen. Dette blir på Høvik, Ramstadsletta 41. Det er tegnet inn 40 ladeplasser. Jeg antar det vil ta en stund siden plassen i dag er en del av anleggsområdet (eller i kanten av det) til ny E18 på strekningen Lysaker-Ramstadsletta.
Fy søren, dette er jo fantastiske nyheter. Og nå glemmer jeg infoen om SuC. Blir det Sunset Boulevard der, så kommer jeg til å dra ofte dit, bare for burgeren og kyllingen. Den er faktisk beste Fastfood-restauranten jeg har vært hos, og går de andre kjedene en høy gang.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

jlan

Sitat fra: Hjortefot på søndag 21. januar 2024, klokken 22:03Gi meg do og kaffe, så lader jeg gjerne i "Endelausmarka" som det visstnok heter mellom tunnelene ved Os, også. Teslas veier er uransakelige.
Så lenge det er ferger til/fra Halhjem, så er det begrenset marked for matservering (og toalettbesøk) langs E39 gjennom Os. Så det er gjerne greit  legge en ladestasjon i Os sentrum, selv om det er ca 5 minutter omvei (Mobergsbakken 6 er vel ved Esso, helt nede ved sjøen. Peppes, Pol mm.).https://maps.app.goo.gl/KMrbTyDvj77avxB47

En interessant løsning ville vært å sette ladere på de første plassene i felt 1 på fergekaien.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Gazer75

Sitat fra: jlan på onsdag 24. januar 2024, klokken 22:54En interessant løsning ville vært å sette ladere på de første plassene i felt 1 på fergekaien.
Laderekke for to felt på ferjekaiar bør nok komme i framtida. Spesielt der det er ingen planar om å erstatte ferja. Er lite effektivt å stå og vente på ferja utan å lade. Ein del plassar kan det vere snakk om opp mot 30 minutt.
For Halhjem-Sandvikvåg er nok dette lite aktuelt så lenge planane om ny E39 ligg fast.
2020 e-Golf (2023-)

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Hjortefot på søndag 21. januar 2024, klokken 20:49
Sitat fra: Otkristo på søndag 21. januar 2024, klokken 20:10Interessant plassering.
De har jo allerede en bak en Remabutikk i et strøk med eneboliger litt lenger nord (been there, done that), så å plassere seg sentralt ved et veiknutepunkt midt mellom to fastfood/toalett-tilbud er hyperinteressant.  ;D Mye Vestland i monitor hos Tesla, men det er jo også krøkkete å ta seg fram der, og jeg regner med Bergen-Haugesund-Stavanger har en god del teslatrafikk.

Jeg føler Bergen - Haugesund - Stavanger har blitt godt dekket inn for lenge siden. Tesla har f.eks. en ladestasjon på Stord (Leirvik) bare ca 6 mil lenger sør, og Aksdal enda litt lenger sør (ved Haugesund). Men det handler sikkert like mye om å bygge mer kapasitet (som du nevner med trafikk), og det er jo bra. Total kjørelengde mellom Stavanger og Bergen er bare 21 mil eller noe sånt. Kult de setter opp så mye ladere at en kan velge hvor en ønsker å være mens en lader, og ikke må velge hver lader, men heller kan velge by / bygd.
Tesla Model Y                         2021-

jlan

Sitat fra: Gazer75For Halhjem-Sandvikvåg er nok dette lite aktuelt så lenge planane om ny E39 ligg fast.
Hordfast åpner tidligst i 2031.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Leafy

Høvik i Bærum - Ramstadsletta 41. Tesla søkt om å sette opp 40 SuC pluss at det skal bygges lokale for fastfood og bilvask. Norges største V4 lokasjon?

Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

RJK

Sitat fra: Leafy på fredag 26. januar 2024, klokken 11:16Høvik i Bærum - Ramstadsletta 41. Tesla søkt om å sette opp 40 SuC pluss at det skal bygges lokale for fastfood og bilvask. Norges største V4 lokasjon?

Denne er nevnt bare noen få innlegg tidligere. Sjekk  #4829
Bosted Oslo

Otkristo

Supercharger Rena
Noen her inne som er «ansvarlig» for Rena som funn?

Andrewas

2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

jkirkebo

Sitat fra: Otkristo på søndag 28. januar 2024, klokken 23:33Supercharger Rena
Noen her inne som er «ansvarlig» for Rena som funn?

Ikke jeg i hvert fall. Men Rena blir topp, de to slitne 50kW laderne fra Recharge som har stått der i "alle" år, og hvorav den ene stort sett har vært ute av drift, fortjener avløsning.

Edit:Ser nå at Kople har satt opp 6 stk. ladere siden sist jeg var på Rena. Bra det, men Tesla er vel nesten halve prisen (4,00 på Elverum mot 6,59 for Kople på Rena).
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Hjortefot

Neste å holde øye med er Finnsnes i Senja kommune ifølge NVE. På tide med litt Troms (og Finnmark) igjen!
Model 3 LR - 2019

RJK

Sitat fra: Hjortefot på mandag 29. januar 2024, klokken 08:24Neste å holde øye med er Finnsnes i Senja kommune ifølge NVE. På tide med litt Troms (og Finnmark) igjen!
:+1:

Enig! Er litt tynt der, og spesielt om man av en eller annen grunn, f.eks. kjempeflott utsikt og natur, ønsker å velge annen rute enn E6.
Bosted Oslo

Otkristo

Andrewas

2013 Sig #174 Model S P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter.
2023 Model X Plaid

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA