Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

hgs

Sitat fra: Avh på onsdag 02. desember 2015, klokken 22:24
Supercharge.info melder nå om bygging av 12  !!  stalls på Nes E-16. Valdresporten

Wow!

Jeg stusser riktignok litt på plasseringen både i forhold til avstand til Aurland og forbindelse med FV33 til Gjøvik, men det er mange faktorer som spiller inn i et slikt valg, og denne gjør uansett Valdres mye enklere for de fleste.

Få bare opp Lom også nå, så nærmer vi oss dekning på det aller meste av hovedvegnettet i Sør-Norge.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

arnkl

Sitat fra: Avh på onsdag 02. desember 2015, klokken 22:24
Supercharge.info melder nå om bygging av 12  !!  stalls på Nes E-16. Valdresporten

Talet 12 er vel førebels berre spekulasjon.

På biletet ser ein 6 stolpar, men Valdresporten skriv:

"Snart blir det norges største ladestasjon til Tesla biler hos Valdresporten Kro på Nes i Ådal."

Og skal ein overgå dei 10 som er på Solli, så må ein opp i 12.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

GOS

Sitat fra: hgs på torsdag 03. desember 2015, klokken 10:19
[Få bare opp Lom også nå, så nærmer vi oss dekning på det aller meste av hovedvegnettet i Sør-Norge.

?? Det er nok litt drøyt. Det finnes en del på Sør-Vestlandet som ikke er dekket
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Siggen

Sitat fra: arnkl på torsdag 03. desember 2015, klokken 11:45
Sitat fra: Avh på onsdag 02. desember 2015, klokken 22:24
Supercharge.info melder nå om bygging av 12  !!  stalls på Nes E-16. Valdresporten

Talet 12 er vel førebels berre spekulasjon.

På biletet ser ein 6 stolpar, men Valdresporten skriv:

"Snart blir det norges største ladestasjon til Tesla biler hos Valdresporten Kro på Nes i Ådal."

Og skal ein overgå dei 10 som er på Solli, så må ein opp i 12.

Det er 3 fundament gjemt bak grushaugen samt det ligger matter ute for videre graving andre veien.

hgs

Sitat fra: GOS på torsdag 03. desember 2015, klokken 12:40
Sitat fra: hgs på torsdag 03. desember 2015, klokken 10:19
[Få bare opp Lom også nå, så nærmer vi oss dekning på det aller meste av hovedvegnettet i Sør-Norge.

?? Det er nok litt drøyt. Det finnes en del på Sør-Vestlandet som ikke er dekket

Med hovedveg mener jeg europa og riksveger. Her er det aller meste dekket. Men ja, jeg kunne vel nevnt Røldal og RV13 også.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

kjellsve

Sitat fra: hgs på fredag 04. desember 2015, klokken 06:42
Sitat fra: GOS på torsdag 03. desember 2015, klokken 12:40
Sitat fra: hgs på torsdag 03. desember 2015, klokken 10:19
[Få bare opp Lom også nå, så nærmer vi oss dekning på det aller meste av hovedvegnettet i Sør-Norge.

?? Det er nok litt drøyt. Det finnes en del på Sør-Vestlandet som ikke er dekket

Med hovedveg mener jeg europa og riksveger. Her er det aller meste dekket. Men ja, jeg kunne vel nevnt Røldal og RV13 også.

Jeg tror det er mange som ønsker at hovedfartsåren E6 dekkes først, før ytterligere fortetting gjøres på sør/østlandet.

Store deler av landet langs E6 Nordover er kun tilgjengelig hvis du regner inn langsom lading og overnatting, eller  med eksosbil for den som ønsker å reise på vanlig måte.

Superladerdekning langs E6 i Troms og Finnmark vil ikke bare være for å få fart i salget av biler nordpå, men mest for å vise potensielle kjøpere lenger sør at Tesla er et fullgodt alternativ som er trygt å skaffe seg.
TMS85D - juni 2015

Ferry

Sitat fra: arnkl på torsdag 03. desember 2015, klokken 11:45
Talet 12 er vel førebels berre spekulasjon.

Kjørte forbi i kveld, og kunne telle 12 stolper! Ser imponerende ut. Som bruker av CCS blir jeg litt misunnelig..

lunitiks

Sitat fra: kjellsve på fredag 04. desember 2015, klokken 10:10
Sitat fra: hgs på fredag 04. desember 2015, klokken 06:42
Sitat fra: GOS på torsdag 03. desember 2015, klokken 12:40
Sitat fra: hgs på torsdag 03. desember 2015, klokken 10:19
[Få bare opp Lom også nå, så nærmer vi oss dekning på det aller meste av hovedvegnettet i Sør-Norge.

?? Det er nok litt drøyt. Det finnes en del på Sør-Vestlandet som ikke er dekket

Med hovedveg mener jeg europa og riksveger. Her er det aller meste dekket. Men ja, jeg kunne vel nevnt Røldal og RV13 også.

Jeg tror det er mange som ønsker at hovedfartsåren E6 dekkes først, før ytterligere fortetting gjøres på sør/østlandet.

Store deler av landet langs E6 Nordover er kun tilgjengelig hvis du regner inn langsom lading og overnatting, eller  med eksosbil for den som ønsker å reise på vanlig måte.

Superladerdekning langs E6 i Troms og Finnmark vil ikke bare være for å få fart i salget av biler nordpå, men mest for å vise potensielle kjøpere lenger sør at Tesla er et fullgodt alternativ som er trygt å skaffe seg.


+1
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

peik

Sitat fra: Ferry på fredag 04. desember 2015, klokken 22:55
Sitat fra: arnkl på torsdag 03. desember 2015, klokken 11:45
Talet 12 er vel førebels berre spekulasjon.

Kjørte forbi i kveld, og kunne telle 12 stolper! Ser imponerende ut. Som bruker av CCS blir jeg litt misunnelig..
Det må jeg si. En strålende julegave. Så ryktene viste seg å stemme. Bensinstasjoneieren syd for Nes visste ingenting. Han prøver også å bygge opp et godt ladetilbud for el-biler.
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

Avh

Kan leserne gjette hvilket år 12 CCS-pumper klinkes opp i et dalstrøk i Norge? Kun seriøse henvendelser ...
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Eip

Sitat fra: kjellsve på fredag 04. desember 2015, klokken 10:10
Sitat fra: hgs på fredag 04. desember 2015, klokken 06:42
Sitat fra: GOS på torsdag 03. desember 2015, klokken 12:40
Sitat fra: hgs på torsdag 03. desember 2015, klokken 10:19
[Få bare opp Lom også nå, så nærmer vi oss dekning på det aller meste av hovedvegnettet i Sør-Norge.

?? Det er nok litt drøyt. Det finnes en del på Sør-Vestlandet som ikke er dekket

Med hovedveg mener jeg europa og riksveger. Her er det aller meste dekket. Men ja, jeg kunne vel nevnt Røldal og RV13 også.

Jeg tror det er mange som ønsker at hovedfartsåren E6 dekkes først, før ytterligere fortetting gjøres på sør/østlandet.

Store deler av landet langs E6 Nordover er kun tilgjengelig hvis du regner inn langsom lading og overnatting, eller  med eksosbil for den som ønsker å reise på vanlig måte.

Superladerdekning langs E6 i Troms og Finnmark vil ikke bare være for å få fart i salget av biler nordpå, men mest for å vise potensielle kjøpere lenger sør at Tesla er et fullgodt alternativ som er trygt å skaffe seg.

Kan ikke bli mere enig
VIN: 509XX PD

Ferry

Sitat fra: Avh på lørdag 05. desember 2015, klokken 12:17
Kan leserne gjette hvilket år 12 CCS-pumper klinkes opp i et dalstrøk i Norge? Kun seriøse henvendelser ...

2017 tipper jeg det finnes 12 CCS i Valdres totalt. På én lokasjon? Det blir vel samme året som det kommer hydrogenfylling i hver av de seks Valdres-kommunene. Innen det skjer så er sikkert flere av kommunene slått sammen. Det gjør det enklere å nå målet om hydrogenstasjon i hver kommune. Innbyggerne kommer til å gå mann av huse for å kjøpe seg hydrogenbil som de kan fylle i neste kirkesogn. Kan hente unga på skolen samtidig, de er jo i neste kirkesogn allerede etter nedlegging av skolene. /ironi

cra

Sitat fra: Avh på lørdag 05. desember 2015, klokken 12:17
Kan leserne gjette hvilket år 12 CCS-pumper klinkes opp i et dalstrøk i Norge? Kun seriøse henvendelser ...

Da gjenstår bare å ønske en meget fredelig førjulstid.....  ;) ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Sense

Jeg har forsøkt å tolke meg fram til et superlade-punkt fra kartet til Tesla``s nettsider nord-øst for Solli.
Jeg har lenge tippet det kommer i området rundt E18 Askim.

Lenge har dette ladepunktet kommet opp som "kommer i 2015", men nå er dette endret til 2016.
Noen som har mer spesifikke detaljer på sted eller tidspunkt for bygging her?

Amoss

Sitat fra: Sense på onsdag 09. desember 2015, klokken 22:35
Noen som har mer spesifikke detaljer på sted eller tidspunkt for bygging her?

Nei...

Men som det fremkommer tidligere i tråden er det mest sannsynlige stedet på Statoil E-18 Sekkelsten der det alt er en ladeplass, da spesielt siden Tesla tydeligvis har en avtale med Statoil.

... men den kan også komme i Mysen/Eidsberg...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA