Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

Andrewas

Kom igjen folkens... Gjett hvilke kommuner som er aktuelle, finn kommunens webside og søk gjennom postlisten etter ord som lade, elbil, tesla etc...
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

HKS

I følge Tesla sine kart så skal totalt fem superladere bygges i Norge iløpet av 2015 (To i 2016).
Tre av disse kjenner vi ikke noen detaljer om:

Sitat fra: GOS på lørdag 08. august 2015, klokken 07:25
Ei heller noe om den rundt Odda/Røldals området meg bekjent
Sitat fra: Amoss på fredag 07. august 2015, klokken 23:13
Nja, det er da i alle fall Askim/Mysen prikken. Det er vel den eneste markert på kartet der vi ikke har funnet noe som helst? Og som vi så i Porsgrunn så kan de plutselig finne på å overraske oss :)
Sitat fra: oleredv på lørdag 08. august 2015, klokken 13:14
Har vel heller ikkje dukka opp informasjon vedrørende prikken i området rundt Fagernes?

Jeg har søkt litt i Askim sine postlister i sommer uten å finne noe, kan ta en titt igjen nart. Jeg bør vel kanskje titte i Mysen også...
Tesla Model S 90D

Andrewas

#2582
Her er en liste over prikkene som er angitt for 2015 i Tesla sitt kart:

Lom - Tesla har søkt både om å få benytte kommunal P-plass til å etablere ladestasjon og om støtte til etableringen. Støtte ble avslått. Ukjent status på søknaden om "Tillatelse til å benytte P-plass". Positiv tone i sakspapirene fra Lom. Plassering: Lom sentrum.

Setesdal - Setesdal regionråd har søkt om byggetilatelse for større ladestasjon med både Tesla superladere, ChaDeMo og 2*22kw AC.  Ukjent om søknaden er behandlet enda. Antar kommunen vil være velvillig siden det er regionsrådet som søker. Plassering: ved Glasshytta ved Bygland.

Askim/Mysen/Ørje - Følgende kommuners postjournaler bør sjekkes: Askim, Eidsberg, Marker

"Øst om Haugesund"/Røldal/Odda - Følgende kommuner kan være aktuelle og bør sjekkes: Hjelmeland, Suldal, Odda

"Nord om Gol"/Fagernes - Vi bør sjekke Nord-Aurdal. Sør-Aurdal, Etnedal, Østre Slidre, Vestre Slidre og Vang antar jeg er mindre aktuelle.

Om ingen kommer meg i forkjøpet vil jeg se etter postlistene til disse kommunene en gang i løpet av uken. Om noen her sjekker så legg gjerne ut linken til postlisten(e). Noen kommuner har gode systemer hvor du kan søke fritt. Noen har en håpløs løsning hvor du kun kan søke innenfor en dato og må "bla deg frem" og søke på nytt for hver dag. La oss håpe disse kommunene har gode løsninger.

For 2016 ser det ut til at Skibotn og Svolvær (eller annet sentralt sted i Lofoten) kommer.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

cstromme

Jeg hadde blitt veldig overrasket om ikke Ålesund/Digerneset får en SC utenfor den nye butikken i løpet av det neste året. De har fått på plass trafo og har nok strøm til SC, pluss at supercharger teamet har vært på befaring.

20 mil til Dombås, 22 mil til den planlagte superchargeren i Lom og 11 mil til SC Aspøya.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Amoss

Sitat fra: Andrewas på mandag 10. august 2015, klokken 00:33
Askim/Mysen/Ørje - Følgende kommuners postjournaler bør sjekkes: Askim, Eidsberg, Marker

Her bør også Spydeberg sjekkes. Tviler på at Marker er "innafor", men skader ikke å sjekke der også.
Her er alle linkene:
Askim, Eidsberg, Spydeberg, Marker.

Alle med unntak av Marker kjører den samme håpløse system der man må søke på en og en dato :/


Mest sannsynlig plassering er på Statoil E-18 Sekkelsten i Askim.

Har fra tid til annen prøvd å søke på disse, men det har blitt litt så som så etter at disse tre byttet postjournalsystem tidligere i år, og man måtte søke på en og en dato.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

HKS

Ja, men Spydeberg har ingen avkjøringer fra E-18...
Hvis jeg skulle tippe på en lokasjon så er også Statoil Sekkelsten der jeg vil tro at en lader plasseres. Har nå søkt i både Askim og Eidsberg sine postlister, kunne ikke se noe.
Tesla Model S 90D

Kristian O

Sitat fra: cstromme på mandag 10. august 2015, klokken 10:28
Jeg hadde blitt veldig overrasket om ikke Ålesund/Digerneset får en SC utenfor den nye butikken i løpet av det neste året. De har fått på plass trafo og har nok strøm til SC, pluss at supercharger teamet har vært på befaring.

20 mil til Dombås, 22 mil til den planlagte superchargeren i Lom og 11 mil til SC Aspøya.
Dette vart også sagt av en selger eg snakka med på Digerneset. Han la riktignok inn et forbehold om at han ikkje kunne love noenting. Men synes ivertfall at dei kunne starta med nokre 22kW her  :)
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

Amoss

Sitat fra: HKS på mandag 10. august 2015, klokken 10:46
Ja, men Spydeberg har ingen avkjøringer fra E-18...

Korrekt nok, men det blir det nok der nye og gamle E-18 skal krysses når den biten står ferdig. Ser ikke bort i fra at det blir etablert noen bensinstasjon nær dette krysset, og da er muligheten tilstede. Men da blir det neppe i år... Men Spydeberg (og Askim/Eidsberg (Mysen)) er i det minste i området prikken dekker, mens jeg synes Marker (Ørje) blir klart utenfor. Så både Spydeberg og Marker blir "outsidere", med Spydeberg ett knappehode foran Marker.

I Askim er det egentlig kun Statoil Sekkelsten som skiller seg ut som ett godt sted å legge dette, men i Eidsberg er det to - både Momarken og Ramstad. Begge steder har store bensinstasjoner (Shell og Esso) som nylig har mistet mye trafikk etter at nye E-18 ble bygget da de ikke lengre ligger rett ved E-18. Men begge ligger fortsatt nært nye E-18 så omveien blir ikke så lang (500 meter?) noen av stedene, og begge har veikro/restaurant sammen med stasjonen. Så her er det to steder som vil være ivrige på å trekke mer trafikk og har god plass til ladestasjoner og ett tilbud for de som vil ha noe mer enn en standard pølse/burger meny. Men så var det samarbeidet mellom Tesla og Statoil da...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

HKS

Sitat fra: Amoss på mandag 10. august 2015, klokken 11:41
Korrekt nok, men det blir det nok der nye og gamle E-18 skal krysses når den biten står ferdig. Ser ikke bort i fra at det blir etablert noen bensinstasjon nær dette krysset, og da er muligheten tilstede.
Det krysset er i Hobøl.
Kanskje lurt å sjekke der også... :)
Tesla Model S 90D

Amoss

Sitat fra: HKS på mandag 10. august 2015, klokken 14:51
Det krysset er i Hobøl.
Kanskje lurt å sjekke der også... :)

Ups, stemmer vist det ja :p   Da er jeg i det minste enig i at Spydeberg faller ut...  Men tror ikke jeg hadde stresset med å sjekke Hobøl på denne siden av årsskiftet i alle fall.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

mnicolai

Supercharger Telemarksporten - Porsgrunn, ser ut til å "forsvinne i 2016 :'(
Sjekk oversikten over kommende SC i Tesla Motors kart. 
MNICOLAI
P85DL, 2015
TESLA Model 3

Andrewas

Sitat fra: mnicolai på tirsdag 11. august 2015, klokken 05:16
Supercharger Telemarksporten - Porsgrunn, ser ut til å "forsvinne i 2016 :'(
Sjekk oversikten over kommende SC i Tesla Motors kart.
Nah... De fjerner den nok ikke. Men kartet til Tesla har ikke vært oppdatert siden i fjor en gang - og Porsgrunn var ikke en slik som den gang var planlagt. De glemte nok å oppdatere 2016 kartet.

Når tror dere de tør å fremlegge kart med ambisjonsnivå for 2017?
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

dosmont

Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

oleredv

Sitat fra: Andrewas på mandag 10. august 2015, klokken 00:33

"Nord om Gol"/Fagernes - Vi bør sjekke Nord-Aurdal. Sør-Aurdal, Etnedal, Østre Slidre, Vestre Slidre og Vang antar jeg er mindre aktuelle.

Har sjekka postlista for Nord-Aurdal fram til dags dato. Ingen søknad å sjå endå.
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

Andrewas

Sitat fra: oleredv på tirsdag 11. august 2015, klokken 19:50
Sitat fra: Andrewas på mandag 10. august 2015, klokken 00:33

"Nord om Gol"/Fagernes - Vi bør sjekke Nord-Aurdal. Sør-Aurdal, Etnedal, Østre Slidre, Vestre Slidre og Vang antar jeg er mindre aktuelle.

Har sjekka postlista for Nord-Aurdal fram til dags dato. Ingen søknad å sjå endå.
Tusen takk for innsatsen og for at du sier ifra, så slipper resten av oss å gjøre det samme.
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA