Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

mecanica vergara

Prøver meg her også. Ser på http://supercharge.info at Lom har kommet opp som godkjent. Er det noen som kjenner til fremdrift på denne?
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

hgs

Sitat fra: mecanica vergara på onsdag 22. april 2015, klokken 23:03
Prøver meg her også. Ser på http://supercharge.info at Lom har kommet opp som godkjent. Er det noen som kjenner til fremdrift på denne?

Joda, positiv stemning i Ottadalen:
http://www.regiondata.no/lom/Modules/innsyn.aspx?mode=sa&SelPanel=2&ObjectType=ePhorteCase&VariantType=Innsyn&ViewType=Detail&Query=ePhorteCase.ID:13605

Sitat fra: andreasmj på onsdag 22. april 2015, klokken 22:16
Følger med her etter søknad i Fagernes, men ikke sett noe i april. Har ikke sjekket tidligere mnd. Kan jo være den prikken er i en annen kommune.... https://www.nord-aurdal.kommune.no/innsyn.aspx?response=journalpost_postliste&MId1=590&scripturi=/innsyn.aspx&skin=infolink&fradato=2015-04-22T00:00:00

Jeg har søkt i Sør-Aurdal også, men ikke funnet noe. Det ville vært naturlig å se disse i sammenheng da de åpner opp for kombinasjonen Strynefjellet og Valdresflya/Valdres.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

andreasmj

Sitat fra: hgs på onsdag 22. april 2015, klokken 23:21
Jeg har søkt i Sør-Aurdal også, men ikke funnet noe. Det ville vært naturlig å se disse i sammenheng da de åpner opp for kombinasjonen Strynefjellet og Valdresflya/Valdres.
Ja de har litt proffere postliste i Sør-Aurdal. For min del kan de sette den hvor de vil på e16 så lenge den er ved en butikk  :)
XLRD - F1565XX Utlevert 05.11.2019
X90D - F0565XX Utlevert 21.09.2017 | Solgt 06.11.2019
S85D - P0725XX Utlevert 12.05.2015 | Solgt 14.08.2017

peik

#2463
Bagn vil være et naturlig ladepunkt. Dekker mesteparten av hytteområdene i Valdres i tillegg til at vil være et godt tilbud til folk som skal videre til Vestlandet eller Gudbrandsdalen. Bagn har dessuten et bruktbart kjøpesenter, serveringssteder og bensinstasjon. Nes i Ådal er håpløst med veikro som omtrent stenger før middagstid. Alternativet er å henge i yx-stasjonen mens man venter på ladingen.
- for tiden uten elbil, solgt Tesla S 90D, kansellert M3

P85_Norway

Sitat fra: fonberg på lørdag 14. mars 2015, klokken 22:36
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 14. mars 2015, klokken 16:41
Sitat fra: Fastlane83 på lørdag 14. mars 2015, klokken 11:41
Noen som vet om det er planlagt SC på E6 nord for Oslo? I området Kløfta hadde det vært fint med litt lading, både mtp Gardermoen, men også hvis du skal mot Sverige via Kongsvinger


Enig, men det står dessverre intet på kartet der ut 2016 ihvertfall.

Ubegripelig.
Noen ny info om Kløfte område?
Tesla M3 Performance

jkirkebo

Sitat fra: P85_Norway på onsdag 06. mai 2015, klokken 22:13
Sitat fra: fonberg på lørdag 14. mars 2015, klokken 22:36
Sitat fra: jkirkebo på lørdag 14. mars 2015, klokken 16:41
Sitat fra: Fastlane83 på lørdag 14. mars 2015, klokken 11:41
Noen som vet om det er planlagt SC på E6 nord for Oslo? I området Kløfta hadde det vært fint med litt lading, både mtp Gardermoen, men også hvis du skal mot Sverige via Kongsvinger


Enig, men det står dessverre intet på kartet der ut 2016 ihvertfall.

Ubegripelig.
Noen ny info om Kløfte område?

Bare flere bekreftelser på at en SC i det området tydeligvis er ganske usannsynlig.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Philip Marlowe

Jeg begynner å bli litt bekymret for utbyggingstakten nå. Tesla selger fortsatt bra i Norge, og Norge er det største markedet i Europa. Jeg mener de bør få opp en SC-stasjon mellom Brokelandsheia og Drammen, mellom Lillehammer og Oslo, flere langs E16, en til på rv 7 mellom Gol og Bergen. Snart bruker vi jo lengre tid på å vente enn å fylle.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Muffinman

Dessverre, ja. Med ventetider som beskrevet her på forumet betyr det at ebilen går fra å være brukbar til ubrukelig på lange turer hvor hurtiglading er nødvendig for min del. Heldigvis har jeg ikke mange slike turer foreløpig, men hvem vet hva framtiden bringer. Og om noen måneder står det to Tesla``er i oppkjørselen.

Håper de kjenner sin besøkelsestid og bygger mer kapasitet i pressområdene.

sturle

Sitat fra: Muffinman på lørdag 09. mai 2015, klokken 16:17
Håper de kjenner sin besøkelsestid og bygger mer kapasitet i pressområdene.
Noko av problemet er feilplassering av dei som er.  Superladaren på Haukås er som regel full av bergensarar som har funne ut at dei kan spare 50 kroner ved å henge ein time på Statoil-stasjonen framfor å lade heime.  (Eg har vurdert å henge ein lapp der med jobbtilbod til 70 kroner timen, for tida deira er tydelegvis ikkje mykje verd.)  Dei kunne bygd han på Ostereidet i staden.  Perfekt på E39, god mat og nesten ingen bergensarar ville reist so langt for å lade.  Det ville ikkje dekkja E16 austover, men ein kjem fint heilt til Aurland om ein reiser frå Bergen med meir enn halvfullt batteri.

Langs Rv7 mellom Gol og Oslo trengst det minst ein til.  På Flå til dømes.  Same langs E18 til Sørlandet.  Det hadde og vore god hjelp med ein langs E16 nær Fagernes, sidan mange av dei som ladar på Gol kunne køyrt den vegen i staden.

Amoss

Sitat fra: sturle på lørdag 09. mai 2015, klokken 18:28
Det hadde og vore god hjelp med ein langs E16 nær Fagernes, sidan mange av dei som ladar på Gol kunne køyrt den vegen i staden.

Så vidt jeg kan se fra superladerkartet til Tesla ser det ut som om denne kommer i år. Rett nok vanskelig å se akkurat hvor de har plassert punktet, men kan ikke være så alt for langt i fra Fagernes.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Joachim@sancon.no

Ser på supercharger.info nå at Stjørdal er under construction. Noen som vet om det er noen aktivitet?

Brede

Sitat fra: Joachim@sancon.no på søndag 10. mai 2015, klokken 22:04
Ser på supercharger.info nå at Stjørdal er under construction. Noen som vet om det er noen aktivitet?

Ta en titt inne på tråden "Bilder og info om superladere som er under bygging."

arnkl

Tesla har tydelegvis inngått ein avtale med Statoil. No er den fjerde "Statoil-superchargeren" på gang ved Statoil Telemarksporten.

http://www.pd.no/Flere_hurtigladere_for_elbiler_p__vei-5-40-28087.html

"Kate Folkestad ved Statoil Telemarksporten forteller at ladestasjonen er mye brukt siden den kom på plass for cirka én måned siden. Stasjonen har kapaistet til å lade én bil av gangen. Planen er å utvide med åtte punkter for Tesla"
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

TRM

Sitat fra: arnkl på onsdag 20. mai 2015, klokken 11:55
Tesla har tydelegvis inngått ein avtale med Statoil. No er den fjerde "Statoil-superchargeren" på gang ved Statoil Telemarksporten.

http://www.pd.no/Flere_hurtigladere_for_elbiler_p__vei-5-40-28087.html

"Kate Folkestad ved Statoil Telemarksporten forteller at ladestasjonen er mye brukt siden den kom på plass for cirka én måned siden. Stasjonen har kapaistet til å lade én bil av gangen. Planen er å utvide med åtte punkter for Tesla"
Nydelig! Tror jeg skal investere i Statoilkoppen snart...
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

HKS

Sitat fra: arnkl på onsdag 20. mai 2015, klokken 11:55
Tesla har tydelegvis inngått ein avtale med Statoil. No er den fjerde "Statoil-superchargeren" på gang ved Statoil Telemarksporten.
Denne står vel ikke på Tesla sitt kart...
Tesla Model S 90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA