Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

arnkl

Det virkar som det no er gitt byggeløyve for superchargeren på Haukås. Fann denne utgåande posten frå bergen kommune til Tesla datert 30.01.2015

"Tillatelse til tiltak. Gnr 199 bnr 233, Nordre Brurås 2"
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Undertegnede

Lurer på om noen har hørt noe om supercharger i aust-Agder?

Det kommer en prikk der i 2015 i følge superchargerkartet til Tesla.

Da er det vel sannsynligvis snakk om Evje som er et naturlig knutepunkt i det området.

Tar imot alt av rykter og spekulasjoner :)


GOS

Sitat fra: Undertegnede på søndag 08. februar 2015, klokken 11:24
Lurer på om noen har hørt noe om supercharger i aust-Agder?

Det kommer en prikk der i 2015 i følge superchargerkartet til Tesla.

Da er det vel sannsynligvis snakk om Evje som er et naturlig knutepunkt i det området.

Tar imot alt av rykter og spekulasjoner :)

Spekulasjonen har vel mest vært mot Valle. Mener noen også har postet søknads papirer som viser det.

Valle tror jeg er riktigere løsning for da kan du også plukke opp de som kommer via Suleskar på vei vest-øst.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Undertegnede

Sitat fra: GOS på søndag 08. februar 2015, klokken 11:30
Sitat fra: Undertegnede på søndag 08. februar 2015, klokken 11:24
Lurer på om noen har hørt noe om supercharger i aust-Agder?

Det kommer en prikk der i 2015 i følge superchargerkartet til Tesla.

Da er det vel sannsynligvis snakk om Evje som er et naturlig knutepunkt i det området.

Tar imot alt av rykter og spekulasjoner :)

Spekulasjonen har vel mest vært mot Valle. Mener noen også har postet søknads papirer som viser det.

Valle tror jeg er riktigere løsning for da kan du også plukke opp de som kommer via Suleskar på vei vest-øst.

ok. Men veien over suleskar er vel stengt hele vinteren (halve året nesten). Og da må vel de på vestsiden nedenom evje for å komme seg til setesdalen?

Og så er det veldig mange hyttefelt oppover i setesdalen (før man kommer til valle og etter) som har begrenset med strøm som ville hatt meget god nytte av superlader på evje. (meg inkludert).

Men det viktigste for meg er at det kommer en superlader i setesdalen :)

Bonefish

Sitat fra: arnkl på fredag 06. februar 2015, klokken 23:39
Det virkar som det no er gitt byggeløyve for superchargeren på Haukås. Fann denne utgåande posten frå bergen kommune til Tesla datert 30.01.2015

"Tillatelse til tiltak. Gnr 199 bnr 233, Nordre Brurås 2"
Supert, ser frem til at denne er på plass :-)
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

Mariush

I følge supercharge.info har nå St.Valentin (midt mellom Regensburg og Wien) sendt søknad om oppføring av SC.
Da er nemas problemas å ferdes til Wien!

Johs933

Jeg får ny Tesla neste uke og hva passer vel bedre enn å ta en tur fra Karmøy til Kristiansund neste helg. Første SC er på Sandane 420 km og det blir litt drøyt tenker jeg. Er det noen her som vet om SC i Åsane er åpen, evt. har forslag til greie lademuligheter undervegs. Tenker å kjøre om Bergen, Oppedal-Lavik, Førde og om Sandane.
Håper at Tesla hjelper på min kroniske rekkeviddeangst med Leaf.

shb

De har startet å grave i Åsane. Horisont kjøpesenter har 22 kW gratis  men du må ha med type 2 kabel Tesla selger den for 1300. Du ha dobbelt lader?  Ellers 11 kW.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

Bjoris

Sitat fra: Tesladigger på søndag 01. februar 2015, klokken 16:25
Sitat fra: mhtofte på fredag 30. januar 2015, klokken 08:46
Er det gjort noko meir detektivarbeid rundt prikken øst for Aksdal på 2015 kartet?

Har hørt noen rykter om at Tesla har vært i dialog for å sette opp en SC ved Røldal.
Om dette blir ved samme lokasjon som dagens 2 trippelladere er jeg ikke sikker på, men vil anta at det kunne vært en brukbar lokasjon.
For øvrig hadde tesla også prøve kjøring for potensielle kunder i Røldal denne helgen.

Jeg har også stor tro på at de legger den til Røldal, det er svært fornuftig ifht kollonne og at en da vil få med seg de som skal via Odda ifht om de hadde lagt den lengre ute mot fjorden. Alt tyder på at det blir Røldal, men jeg vet ikke noe mer...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

GOS

Sitat fra: bjoris på onsdag 11. februar 2015, klokken 11:14
Sitat fra: Tesladigger på søndag 01. februar 2015, klokken 16:25
Sitat fra: mhtofte på fredag 30. januar 2015, klokken 08:46
Er det gjort noko meir detektivarbeid rundt prikken øst for Aksdal på 2015 kartet?

Har hørt noen rykter om at Tesla har vært i dialog for å sette opp en SC ved Røldal.
Om dette blir ved samme lokasjon som dagens 2 trippelladere er jeg ikke sikker på, men vil anta at det kunne vært en brukbar lokasjon.
For øvrig hadde tesla også prøve kjøring for potensielle kunder i Røldal denne helgen.

Jeg har også stor tro på at de legger den til Røldal, det er svært fornuftig ifht kollonne og at en da vil få med seg de som skal via Odda ifht om de hadde lagt den lengre ute mot fjorden. Alt tyder på at det blir Røldal, men jeg vet ikke noe mer...

Den bør vel heller komme ved avkjørselen fra E134 til Odda, f.eks. ved Joker på Skarsmo som kun er 2 km fra E134. Da dekker du både øst-vest korridor samt de som skal kjøre over/til Hardanger-vidda for de som kommer fra Haugalandet og Nord-Jæren. Aksdsal-Vinje og Vinje-Liertoppen går jo fint uten lading så en trenger ikke SC i Røldal
(Jeg håper i det minste sterkt at den kommer ved Joker Skarsmo)
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Bjoris

#2365
Sitat fra: GOS på onsdag 11. februar 2015, klokken 12:26
Sitat fra: bjoris på onsdag 11. februar 2015, klokken 11:14
Sitat fra: Tesladigger på søndag 01. februar 2015, klokken 16:25
Sitat fra: mhtofte på fredag 30. januar 2015, klokken 08:46
Er det gjort noko meir detektivarbeid rundt prikken øst for Aksdal på 2015 kartet?

Har hørt noen rykter om at Tesla har vært i dialog for å sette opp en SC ved Røldal.
Om dette blir ved samme lokasjon som dagens 2 trippelladere er jeg ikke sikker på, men vil anta at det kunne vært en brukbar lokasjon.
For øvrig hadde tesla også prøve kjøring for potensielle kunder i Røldal denne helgen.

Jeg har også stor tro på at de legger den til Røldal, det er svært fornuftig ifht kollonne og at en da vil få med seg de som skal via Odda ifht om de hadde lagt den lengre ute mot fjorden. Alt tyder på at det blir Røldal, men jeg vet ikke noe mer...

Den bør vel heller komme ved avkjørselen fra E134 til Odda, f.eks. ved Joker på Skarsmo som kun er 2 km fra E134. Da dekker du både øst-vest korridor samt de som skal kjøre over/til Hardanger-vidda for de som kommer fra Haugalandet og Nord-Jæren. Aksdsal-Vinje og Vinje-Liertoppen går jo fint uten lading så en trenger ikke SC i Røldal
(Jeg håper i det minste sterkt at den kommer ved Joker Skarsmo)
Mja, jeg tro de gjør lurt i å sette opp SC i nærheten av fjellovergangene, så kan folk fylle på når de ser at det er kollonne/midlertidig stengt. Det blir jo betydelig viktigere med "fjell-folket" når X og AWD på S nå kommer for fult.

Ellers er det ikke meg i mot at det blir Joker Skarsmo siden jeg handler der hver lørdag stort sett (holder til på Seljestad), men jeg tror ikke det blir der, men la oss se. Er det mye trafikk Haugalandet-Hardagervidda den veien altså, har ikke tenkt på det? De burde egentlig hatt en SC til i Eidfjord slik at folk også der kan fylle når de ser at ting kommer til å ta tid eller at de i verstefall må snu

Pt er det veldig lagt opp til at folk skal fra A til B, men ifht fjellet skal mange ofte nesten til B og så tilbake:)

Ang Aksdal-Vinje, ja, det går fint, men skal Tesla selge mange X tror jeg at det må gi en større trygghet enn 220 km avstand med SC ifbm fjelloverganger. Jeg har under ekstreme forhold sett at det går veldig mye mer enn de normale ca 200 kw/km så med mange timer venting også er den avstanden kritisk lang, men det ser Tesla og gjør noe med det, det er supert!

Skal jo bli spennende å se hva en søkklasta X i snøstorm bruker også, så må vi heller ikke glemme S60
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Muffinman


Oreo

Mulig vi begynner å bli mette?
Noe nytt fra Stjørdal kommune i det siste da??
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Tønsberg

Sitat fra: Oreo på tirsdag 17. februar 2015, klokken 15:36
Mulig vi begynner å bli mette?
Noe nytt fra Stjørdal kommune i det siste da??
Lite nytt i offentlige (tilgjengelige) dokumenter om dagen...
Svart TMS 85 - Levert 6. mai 2014
Grå TM3 - Levert 20. mars 2019

Pompel

Jeg har begynt å gi opp SC på Stjørdal :(

Ser vi på SC-kartet nå så er det ingen forandring i Midt-Norge når du skifter mellom I dag, 2015 og 2016. Det ser derfor ut til at Klett blir SC i Midt-Norge
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA