Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

fonberg

Sitat fra: Andrewas på onsdag 01. oktober 2014, klokken 14:15
Sitat fra: fonberg på onsdag 01. oktober 2014, klokken 13:39
På 2015-kartet er det en prikk like nord for Lillehammer. Noen som har tanker om hvor denne SC-en plasseres? Jeg ville heller forventa en sør for Lillehammer langs E6, kanskje på strekket Eidsvoll-Hamar et sted.

Tror prikken like nord for Lillehammer (som du skriver) er en misforståelse. Antagelig er det prikken nord om Gol du mener?

Sør for Trondheim er det 5 ekstra prikker for 2015.

Disse er:
- rett vest om Dombås. Gjetter på Lom. Det passer med Strynefjellsveien. Og til Geiranger fra Østlandet.
- rett nordøst om Gol. Gjetter på Fagernes.
- indre Agder. Gjetter på Evje i Setesdalen.
- nordre/indre ryfylke. Gjetter på Sand (der rv13 og fv46 møtes) - eller Hjelmeland.
- østfold. Gjetter på Ørje (evt. Mysen).

Jepp, jeg blingsa, ser den prikken jeg omtalte er nordøst for Gol ja. Jeg synes det er merkelig at det ikke virker å være noen planlagt på strekningen Hamar-Eidsvoll.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Amoss

Sitat fra: fonberg på onsdag 01. oktober 2014, klokken 18:08
Jepp, jeg blingsa, ser den prikken jeg omtalte er nordøst for Gol ja. Jeg synes det er merkelig at det ikke virker å være noen planlagt på strekningen Hamar-Eidsvoll.

Hamar - Minnesund blir svært nært superladerene på både Lillehammer og Elverum. Men snakker man om Minneund-Kløfta så tipper jeg det nok dukker opp en her etterhvert. Stalltipset her vil vel være Kløfta, med Jessheim/Gardermoen/Råholt/Skedsmokorset som "runups".
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

jkirkebo

Sitat fra: Amoss på onsdag 01. oktober 2014, klokken 18:36
Sitat fra: fonberg på onsdag 01. oktober 2014, klokken 18:08

Hamar - Minnesund blir svært nært superladerene på både Lillehammer og Elverum. Men snakker man om Minneund-Kløfta så tipper jeg det nok dukker opp en her etterhvert. Stalltipset her vil vel være Kløfta, med Jessheim/Gardermoen/Råholt/Skedsmokorset som "runups".

Jepp, Kløfta er nok det beste valget. Da dekkes både veien mot Kongsvinger og Rv35 mot Roa og Hønefoss. Nord for Minnesund gir ingen mening lengre nå som Elverum er på gang. Sørligste plassering jeg kan tenke meg er aktuell er Hvam-krysset (v.Olavsgaard).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

sven erik

vi må hvære glad i har ved lier og da lillehammer +++
men hva med  en ved  fokseød i sandefjord   der har man  mange som skal eller kommer med fly + folk som kommer  fra danmark og sverige  for å komme vidre

NegativeElectrode

Hvit TM3 2019
Grå TMS 2015 modell (solgt)

bb

Sitat fra: NegativeElectrode på onsdag 01. oktober 2014, klokken 20:24
Status Elgstua i ettermiddag.
Hadde Statens vegvesen bygget like fort som Tesla hadde vi hatt firefelts motorvei mellom Oslo, Bergen, Stavanger, Trondheim og Kristiansand nå :)
Takk for spionbildene! Jeg sikler etter å legge ut på kosetur gjennom Østerdalen igjen. Det har gått nesten ett år siden sist gang. Vegarbeidet nord for Rena burde vel være ferdig nå.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Muffinman

True, true. Håper de får ræva i gir mtp første nord for Trondheim snart, for den vil jeg virkelig få bruk for snart. Ofte, ihvertfall i en periode.

Leif1

Om de skal få til alle nord for bartebyen før telen slår til må de vel begynne oppe ved Nordpolen først og jobbe seg sørover.
Over ei uke siden første snøen falt oppe ved Tromsø.
Konvertitt fra S til X

Car-El

Sitat fra: bb på onsdag 01. oktober 2014, klokken 21:46
Hadde Statens vegvesen bygget like fort som Tesla hadde vi hatt firefelts motorvei mellom Oslo, Bergen, Stavanger, Trondheim og Kristiansand nå :)

Rassist!  :P
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

D.O

Sitat fra: fonberg på tirsdag 30. september 2014, klokken 12:25
Sitat fra: Andrewas på tirsdag 30. september 2014, klokken 12:17
Mellom Innhavet og Mosjøen må det også komme en SC. Det er 380km distanse mellom disse to - og det er vel i overkant?

Så hvor skal den være? Rognan? Fauske?

Jepp, det blir passe avstand om det plasseres en omtrent midtveis mellomInnhavet og Mosjøen.
Røkland...
Tror ikke de kommer lengre enn til nordsiden av Saltfjellet før telen stopper arbeidet for sesongen.
Trafoene m.m står å venter på Tesla i Mosjøen, men planen var at de skulle jobbe seg fra Stjørdal og nordover. Og etter det jeg vet er de ikke kommet i gang i Stjørdal. Håper de hopper over dette og går rett til Grong i stedet for å vente på trege byråkrater
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Oreo

hm, burde jo heller bare starte lengst nord og bygge seg nedover, om planen likevel er å sette disse ut i live. Ser ikke poenget med at det absolutt må bygges i rekkefølge nordover. For den del burde de jo bare bygd der de fikk byggetilatelse i orden først.
Saken stiller seg selvfølgelig annerledes om den ene lokalisasjonen er avhengig av den andre?
Takknemlig uansett for alle SC'ere som settes opp, uavhengig av veikryss.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Nordtroms

Sitat fra: rjenss1 på torsdag 02. oktober 2014, klokken 11:37
Det er nå igangsatt arbeid ved Veksthuset på Setermoen for Tesla superladere. Blir 6 ladepunkter.
Skulle ønske at det også kunne komme lademulighet til min nyervevede Leaf (kjøpt for 2 uker siden  :) ) Hvor kan man presse på for å få andre muligheter for lading i tillegg til Tesla superladere? Er jo ikke dumt å få samlet slikt på en plass, og tror heller ikke Tesla har noe i mot at det etableres flere muligheter ved samme lokasjon.

Er det noen her som kan kvalitetskontrollere dette?  Jeg blir litt forbauset om det er tilfelle, men Tesla har jo vist tildligere et det skjer fort når det først skjer noe.
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

Andrewas

Sitat fra: Nordtroms på torsdag 02. oktober 2014, klokken 20:35
Sitat fra: rjenss1 på torsdag 02. oktober 2014, klokken 11:37
Det er nå igangsatt arbeid ved Veksthuset på Setermoen for Tesla superladere. Blir 6 ladepunkter.
Skulle ønske at det også kunne komme lademulighet til min nyervevede Leaf (kjøpt for 2 uker siden  :) ) Hvor kan man presse på for å få andre muligheter for lading i tillegg til Tesla superladere? Er jo ikke dumt å få samlet slikt på en plass, og tror heller ikke Tesla har noe i mot at det etableres flere muligheter ved samme lokasjon.

Er det noen her som kan kvalitetskontrollere dette?  Jeg blir litt forbauset om det er tilfelle, men Tesla har jo vist tildligere et det skjer fort når det først skjer noe.
Bilde? Anyone??
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

mrydningen

Pendler 150km hver dag og Setermoen er midtveis så nå kan en eventuel Tesla bli enda mer lønnsomt:) I dag var området sperret av og de gamle motorvarmeruttakene revet og noen store røde kabelrør låg på stedet:) mulig de gravet dem ned nå før vinteren og telen kommer:)
P85+ (m/Autopilot, alt - 7seter) overtakelse fra Tesla 17. Juli

Cheokeee

Setermoen ikveld.....

Ser mistenkelig ut som noe er på gang, ja
S85 tech pakke, aktiv luftfjæring, sølv metallic, leveres mai 2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA