Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

Car-El

E6? Nord for Trondheim?

Ser ut at tur/retur Trondheim skal gå på 22kW ladepunkt.  :-\ Hadde gjort seg med 2-3 SC på turen. Selv om det ikke er nok, så hadde det spart meg flere timer.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

stiberger

Skal kjøre vår nyanskaffede fra Trondheim til Tromsø i desember/januar en gang. Håper at Mosjøen og Grong er oppe til da, og forhåpentligvis noen til. Er spent på å høre hvordan turen går. Er jo kommet opp en del 22kW punkter siden Bjørns road trip nordover. Synd med så liten tetthet av entusiaster på strekningen (i motsetning til Alvdal og Elverum i det siste) som kan overvåke og ta bilder.
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

Kjærra

TMS P85, april 2014
VW E-Up!, februar 2015

Amoss

Sitat fra: Kjærra på søndag 28. september 2014, klokken 23:09
SC på Setermoen

Dette må da være nord for den nordligste prikken på kartet?  Dette ser i alle fall lovende ut :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

OddB

Hmmmm........
Innhavet - Setermoen  22 mil....
Innhavet - Bjerkvik 16 mil...

Er skuffet...
Tesla har tydeligvis sett seg blind på å kun dekke E6, de har sett bort fra det viktigste veikrysset i Nord-Norge !
I Harstad, Lofoten og Vesterålen bor over 20% av befolkningen i Nord-Norge og Narvik er Nord-Norges 3. største by. I tillegg går en av de viktigste veiene til Sverige mellom Narvik og Kiruna.
Å ikke legge en Superlader i Bjerkvik ødelegger UTROLIG mye for trafikken øst-vest. Det gjør det praktisk umulig for folk i Lofoten og Vesterålen å ta seg en dagstur til Narvik, selv om det blir satt opp 22kW på veien...

Trist :(
 
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Nordtroms

Joda jeg ser den Odd. Jeg tror Tesla har hatt fokus på å dekke korridoren til Tromsø i første omgang. Det er ikke mange lokalt eide Teslaer i Nord Norge pr i dag så å ha det største fokuset på regional trafikk blir nok litt feil for dem. Det er mange flere fra sør som tenker å kjøre til Tromsø enn det er tesla eiere på sortland som vil kjøre dagstur til Narvik. Når det er sagt så har jeg imidlertid god tro på at det med tiden kommer en superlader i området Lofoten Vesterålen, men at vi nok må se noen år frem i tid. (Model 3). Da kommer forhåpentlig vis det til å bli så mange teslaer i området at en slik strategi blir fornuftig.  Og helt til slutt... Vi bør være fornøyd med alle laderne som settes opp uansett hvor de kommer, noen har bruk for dem der og.  :)
P85 rød, alt untatt utvidet alarm og bakovervendte seter.

OddB

Dette slår like mye ut på turisttrafikken  til Lofoten og Vesterålen  som for de fastboende.  Tesla  har de fleste steder  prøvd å legge  laderne vi trafikkknutepunkt, og med 216 km fra Bjerkvik til  Tromsø  ville en plassering  i Bjerkvik  fullt ut dekke trafikken til Tromsø.
Skal de få bedre  salg i Nord-Norge  må det infrastruktur  på plass.  På denne "tverraksen" bor det mer mennesker  enn nord for Tromsø.
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

stiberger

#2062
Må inrømme at jeg óg hadde trodd at Bjerkvik var aktuell.
Spesielt siden Tesla tydeligvis har forhørt seg om muligheten (i mars).
https://www.narvik.kommune.no/innsyn.aspx?response=arkivsak_detaljer&arkivsakid=2014001141&scripturi=/innsyn.aspx&skin=infolink&Mid1=1545&
(Svarte aldri Narvik på den forespørselen? Ser ikke at det er arkivert noe svar...)
Hadde vært fint med en forklaring på hvorfor det ikke ble Bjerkvik.

  • Kommunal sendrektighet?
  • Svak strømforsyning?
  • Vilkår for eiendomsleie eller utbyggingsforhold?
  • Tesla ombestemte seg?
  • Andre?

Bardu derimot fikk inn forespørsel 15. september og svarte ga et foreløpig svar innen uka var over den 19.
https://innsyn.bardu.kommune.no/?utf8=%E2%9C%93&sort=score&direction=desc&query=tesla&ndoktype=&saksaar=&saksnr=&enhet=&from_date=29.03.2014&to_date=&commit=s%C3%B8k
Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)


svimtapp

#2064
Da er Hamarøy på gang også, antar det er innhavet som blir plassering.

Edit: Dokumenter lagt ved

jkirkebo

Sitat fra: svimtapp på mandag 29. september 2014, klokken 09:57
Da er Hamarøy på gang også, antar det er innhavet som blir plassering.

Edit: Dokumenter lagt ved

De satser tungt ser jeg med 6 ladeplasser. Jeg hadde personlig trodd de ville begrense seg til 4 på stedene nord for Bodø.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

fonberg

Sitat fra: jkirkebo på mandag 29. september 2014, klokken 11:35
Sitat fra: svimtapp på mandag 29. september 2014, klokken 09:57
Da er Hamarøy på gang også, antar det er innhavet som blir plassering.

Edit: Dokumenter lagt ved

De satser tungt ser jeg med 6 ladeplasser. Jeg hadde personlig trodd de ville begrense seg til 4 på stedene nord for Bodø.

Det kan da ikke koste så mye ekstra med 6 kontra 4 når en først skal bygge?
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

sn0le

Man må opp med et ekstra laderack, en ekstra 400/480V transformator type XXXXL og øke inntaket med 50%.
Så det er nok en del dyrere, men de ser nok nytten av å gjøre det med en gang når de som monterer dette først er ute på langreise.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

afitch80

Før amerikansk, nå tysk.

stiberger

Rød Leaf (EL 16xxx) solgt
Grå 85D i Tromsøområdet (EL 43xxx)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA