Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

Oreo

Fornuften seiret altså. Bra, men underlig at det skal ta så lang tid i å synke inn i noen tilfeller.
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

HKS

Det er kanskje på tide å oppdatere kartet som er linket til i første post?
Tesla Model S 90D

jkirkebo

Sitat fra: HKS på torsdag 28. august 2014, klokken 14:26
Det er kanskje på tide å oppdatere kartet som er linket til i første post?

Supercharge.info har vel overtatt den rollen det kartet hadde...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Andrewas

Skal vi anta at dette er godt nok for å sette en blå prikk på supercharge.info da?

At rådmannen har fått lov til å bli enig med Tesla? Er andre hindere allerede forsert? Som nabovarsel, byggesøknad etc?
Sig 174 P85+ Pearl White m alt uten ekstra barneseter. Veldig fornøyd m bilen.

afitch80

Ser på SC kartet under "kommer snart" at det skal komme en SC rett nord av Sandane. Denne sto, da de oppdaterte kartet for noen dager siden, på åpen nå. Men er nå flyttet over til "kommer snart". Er det noen som vet noe mer om hvor denne kommer? Siden den står på "kommer snart", så burde vel noe ha skjedd der allerede? Byggesøknad?
Før amerikansk, nå tysk.

Andrewas

Hvem kan kjøre søk i noen kommuner på nordvestlandet? Jeg gjetter på at relevante kommuner å søke i er Ålesund, Ørskog og Vestnes.

Muffinman

På kartet er den ihvertfall nord for Aspøya. Stusser litt, for det er vel egentlig ingen knutepunkter mellom Aspøya og Trondheim unntatt Orkanger.

Den som lever får se. Kanskje.

Andrewas

Sitat fra: Muffinman på torsdag 28. august 2014, klokken 16:51
På kartet er den ihvertfall nord for Aspøya. Stusser litt, for det er vel egentlig ingen knutepunkter mellom Aspøya og Trondheim unntatt Orkanger.

Den som lever får se. Kanskje.

På kartet er det en nord for Aspøya under "winter 2014/15". Men under "coming soon" er det en ekstra prikk helt klint inntil Sandane.

Det er mulig som andre har skrevet her før at "prikkotøren" hos Tesla har blingset litt. Disse prikkene er jo alle ganske cirka...

afitch80

Jeg skrev til Tesla om at denne nord for Sandane var på åpen kartet. De takket og flyttet den til Kommer snart. Da burde den jo stemme sånn ca. Når de blir gjort oppmerksom på det mener jeg.
Før amerikansk, nå tysk.

OddB

Er ikke det ikke "opplest og vedtatt" at laderen mellom Sandane og Aspøya kommer ved Ålesund/Spjelkavik ?
Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

afitch80

Sitat fra: OddB på torsdag 28. august 2014, klokken 17:24
Er ikke det ikke "opplest og vedtatt" at laderen mellom Sandane og Aspøya kommer ved Ålesund/Spjelkavik ?
Kan være. Ikke vet jeg. Derfor jeg spør. :) Noen som har noen for form dokumenter som bekrefter det?
Før amerikansk, nå tysk.

jkirkebo

Sitat fra: Andrewas på torsdag 28. august 2014, klokken 17:00
På kartet er det en nord for Aspøya under "winter 2014/15". Men under "coming soon" er det en ekstra prikk helt klint inntil Sandane.

Var det ikke noen som klaget på at Sandane dekket kun ytre rute og at E39 er vedtatt via indre rute? Da kommer det kanskje en på Stryn også?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kristian O

Sitat fra: Andrewas på torsdag 28. august 2014, klokken 16:46
Hvem kan kjøre søk i noen kommuner på nordvestlandet? Jeg gjetter på at relevante kommuner å søke i er Ålesund, Ørskog og Vestnes.
Skodje passer også ganske bra.
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

arnkl

Eg fekk i dag innsyn i Nabovarselet som Tesla sendte til SVV for Superladaren i Alvdal. Det ver ein intererssant setning i eit av vedlegga:

"Høsten 2014 går Tesla videre med denne satsingen og supplerer med nye korridorer både i Sør-Norge og i Nord-Norge."

Det tyder vel at superladarane nord for Trondheim ikkje er langt unna.
S85 (blå, med det meste, VIN# *20295)
VW e-Up! (2014, kjøpt brukt)

Gordon Retriever

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 28. august 2014, klokken 19:19
Var det ikke noen som klaget på at Sandane dekket kun ytre rute og at E39 er vedtatt via indre rute? Da kommer det kanskje en på Stryn også?

Ruten Otta-Stryn-Volda-Ulstein/Herøy mangler SC-dekning, og en plassering i Stryn vil også dekke forbindelsen mellom ytre Nordfjord og Østlandet. I tillegg er ruten via Stryn og Stranda et naturlig valg for mange som kjører fra Bergen til Romsdal eller Normøre.  Så ja, Stryn ville være et godt valg.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA