Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

Bjoris

Sitat fra: Muffinman på mandag 07. juli 2014, klokken 17:40
Grønn kontakt har 22kw ladere både på Eide, som ligger midt mellom Kristiansund og Molde, og ved fergekaia i Molde. Kanskje passende å etterfylle litt når man skal den ruta. Så har vel et av hotellene type2-ladere i Geiranger som kan benyttes mot et lite beløp.

Neppe vits å lade til mer enn maks 95% i Kristiansund om du skal via Averøy og Atlanterhavsvegen. Da får du null regen nedover i tunnelen, og vil i praksis være like langt når du er oppe på andre sida.

Ja, der det er 22 kw er det helt ok når vi er på ferie tenker jeg! Håper jeg også får ladet med 22 kw hos Tesla i Tr.heim, men usikker på om det er realistisk å håpe på...?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Muffinman

Ring dem litt på forhånd. De hjelper nok hvis de kan. Hvis ikke er det jo 22KW både i parkeringshuset til Amfi  og ved Rema 1000 på Orkanger. Den ved Amfi er veldig shady men skal visst byttes i disse dager.

nivve

Sitat fra: bjoris på mandag 07. juli 2014, klokken 22:10
Ja, der det er 22 kw er det helt ok når vi er på ferie tenker jeg! Håper jeg også får ladet med 22 kw hos Tesla i Tr.heim, men usikker på om det er realistisk å håpe på...?

De siste ukene har det vært helt fullt + kø for å bruke laderne der. Men de er veldig serviceinnstilte, så de ordner helt sikkert noe :-)

Leif1

På tide å få liv i trefaseladeren skjønner jeg...
Konvertitt fra S til X

ofn

Ser det er lys i to av ladestolpene på Sandane. Noen som har testet disse og kan bekrefte at de er satt i drift? Skal til Bergen i morgen, hadde vært kjekt å slippe å kjøre om Aurland.
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

hgs

Sitat fra: ofn på tirsdag 08. juli 2014, klokken 01:00
Ser det er lys i to av ladestolpene på Sandane. Noen som har testet disse og kan bekrefte at de er satt i drift? Skal til Bergen i morgen, hadde vært kjekt å slippe å kjøre om Aurland.

Jeg ringte Tesla i dag for å være sikker. Og ja, det var strøm, så bare å lade. Men siden den ikke var offisielt åpnet kunne de ikke garantere at det var strøm på når vi kom i morgen....men vi tar sjansen. Det er 3 22kw punkter i Volda som får oss fram hvis noe feiler. 
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

Amoss

Sitat fra: ofn på tirsdag 08. juli 2014, klokken 01:00

Det var ikke lys i noen av dem tidligere i kveld, da de holdt på å streke opp parkeringsplassene. Men her forrige natta mener jeg bestemt det lyste i alle fall 4 av dem, om ikke alle?  Hmm.. Snodig.
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

afitch80

Før amerikansk, nå tysk.

satheesh.net

Sitat fra: cra på onsdag 02. juli 2014, klokken 22:25
Sitat fra: ed1son på onsdag 02. juli 2014, klokken 21:54
Sitat fra: Muffinman på onsdag 02. juli 2014, klokken 18:03
Av en eller annen grunn er jeg ofte innom webkameraet og sjekker om noen er der og tester. Nesten litt barnslig moro å følge med på dette.
Hehehe, da er vi 2

3 (og sikkert flere og)

Trur gutta boys på DataInstituttet sitter og klør seg i huet over hvorfor de plutselig har slik en enorm trafikk.  ;D

Hehe... Tror de klødde seg fælt ja - nok til at de tok den ned for noen dager siden... ;)

afitch80

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 08. juli 2014, klokken 02:57
Hehe... Tror de klødde seg fælt ja - nok til at de tok den ned for noen dager siden... ;)

Video tok de ned for flere uker siden da byggingen begynte. Siden har den vært av. ;)
Før amerikansk, nå tysk.

D.O

Sitat fra: OddB på søndag 06. juli 2014, klokken 19:52
Sitat fra: staleand på søndag 06. juli 2014, klokken 15:38
Skal være med å hente pappas p85 i oktober og lurer på hva folk tror om ladestatus da?
Når vi hentet min s85 så måtte vi kjøre svært konservativt og fikk ikke særlig glede av den store motoren og de gode kjøreegenskapene da vi måtte kjøre i "sparemodus". Skal fra T.heim til Bodø. Noen som tror Mosjøen er klar til slutten av sept / starten av okt?

Da hadde vi kunne kjørt i ett uten overnatting, samt med litt "gass"-pådrag =))))
Mosjøen er vel den eneste hvor "papirarbeidet" ser ut til å være gjort. Hadde ikke gjort noe om den kom først :) med litt "klattlading" i Namskogan, Mo eller Fauske ville man komme seg mellom Trondheim og Narvik rimelig fort :D
Meg bekjent så er ingen bestilling gjort enda for kraftleveranse til de superladerene nord for Dombås. Tesla ønsket å bli ferdig med den i Mosjøen i August. Men siden de skulle jobbe seg fra hell/Stjørdal og nordover, så tror jeg ikke dette går.
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

cra

Sitat fra: Amoss på tirsdag 08. juli 2014, klokken 02:17
Det var ikke lys i noen av dem tidligere i kveld, da de holdt på å streke opp parkeringsplassene. Men her forrige natta mener jeg bestemt det lyste i alle fall 4 av dem, om ikke alle?  Hmm.. Snodig.

Det stemmer at det var lys i fire av stolpene, ja. Ser det står en "servicebil" der akkurat nå, og ryktene sa vel at det skulle være offisiell åpning i dag, så forhåpentligvis blir det lys i fire igjen nå ,og i alle seks etterhvert (står vel bare to ladere der pr i dag, så jeg tipper de utvider når de ser at det er behov for det).
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Amoss

Sitat fra: cra på tirsdag 08. juli 2014, klokken 09:57
... og ryktene sa vel at det skulle være offisiell åpning i dag, ...

Den er i alle fall på plass på den offisielle websiden - sammen med Karlstad/Arboga. :)
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

ofn

Lader på Sandane nå, fikk rundt 102 kW med ca 160 tkm på batteriet :)
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

hgs

Sitat fra: ofn på tirsdag 08. juli 2014, klokken 15:13
Lader på Sandane nå, fikk rundt 102 kW med ca 160 tkm på batteriet :)

Da var det vel deg vi traff der :-). Vi fikk samme effekt med start på 110 tkm.

Det er kun de to stolpene lengst vest (med lys) som har strøm foreløpig. Vi fikk iallfall ingenting på de andre.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA