Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

satheesh.net

Jeg lurer på hva alle disse som arbeider rundt omkring tror om oss raringene (og paparazziene) som spør og graver hele tiden. ::) :P

De skulle bare visst hvor mye aktivitet og nysgjerrighet som diskuteres her på forumet. ;D

WilliamNilssen

Takk for informasjon TKK :-)

Da blir det en rolig tur ned til Rygge i dag da, tror jeg får planlegge en times lading på Vestby. Mulig det blir litt langt med 40 mil uten lading i dag med regn og våte veier.
Tesla S85 Perlehvit, 19", Luft, Tech, Park, Lyd, Lys, Tekstil/Sort

Tarpoon

Sitat fra: satheesh.net på fredag 27. juni 2014, klokken 10:42
Jeg lurer på hva alle disse som arbeider rundt omkring tror om oss raringene (og paparazziene) som spør og graver hele tiden. ::) :P

De graver, vi spør. Grei arbeidsfordeling :)
Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

sondell

Sitat fra: janmb på fredag 27. juni 2014, klokken 10:07
Sitat fra: tessy på fredag 27. juni 2014, klokken 08:56
Noen som har noen formening om når laderen på solli eller Uddevalla er klar for bruk, skal forbi der 19.Juli på vei til Sverige, og satser på att de er operativ innen da.. :-)

Solli er definitivt operativ innen da - vil bli VELDIG overrasket i motsatt fall.

Uddevalla kjenner jeg ikke til.

Uddevalla vil nok väre grensefall. Hvis Karlstad skal åpne rundt den 11 juli og Uddevalla startet en del seinere... Hvis du er heldig er det akkurat.

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

cra

Sitat fra: Cirion på fredag 27. juni 2014, klokken 12:32
Sitat fra: Avh på onsdag 25. juni 2014, klokken 15:55
Offisiell mail fra Tesla : Åpning Vinje Torsdag 3 juli kl 14:00
Vinje står på Åpne nå kartet...
http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger
http://www.teslamotors.com/no_NO/supercharger/vinje

Jeg har lagt Vinje til i lista på elbilwiki.no. Er det noen av dere som ferdes i området som kan legge inn (evt. kommentere her, så kan jeg legge det inn) hva som finnes av fasiliteter i området? Om der er 24t åpent toalett, og hva som er av spisesteder i gangavstand fra SC.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Foleson

Vinje kro og veigrill Heimat http://vinje.heimat.no/ ligger kun få meter fra ladestasjonene.

Hverdager    09:00 – 20:00
Lørdag    10:00 – 17:00
Søndag    10:00 – 20:00

Et lite stykke bak veikroen ligger en Essostasjon:

ma. - fr.       07:00 - 21:00
lø. - lø.       08:00 - 21:00
sø. - sø.       09:00 - 21:00

Ellers er det ikke så fryktelig langt å rusle til det som måtte være av butikker i Åmot når disse er åpne.

24 timers toalett spørs vel...
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

kjølholdt

Gleder meg virkelig til SC i sandane. 394 på fulladet. Litt tung høyrefot, rekke siste ferge . Skal bli godt å kunne lade litt på veien fra Bergen
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

DaX

Sitat fra: Yagi på søndag 22. juni 2014, klokken 11:08
Fra hjemlige trakter: Åmot i Vinje i Telemark. Her der det bra ferdig ut. Mangler kanskje tak over laderene.  Mellom ladestolpene er det hull til skiltstolper. Kanskje håp om skilt som reserverer plassene for ladende biler?

Her har de plassert laderene på parkerinsplassene nærmest kroa....
Er ikke offisielt åpnet før det er problemer

Let's imagine we're in the early 1900s, there are no paved roads, no gas stations, and you've just been introduced to the Model T. What do you think? It sure is difficult to travel as far as you can by horse and buggy. Food for the horse is everywhere and the bumpy roads aren't a problem. So, do you dismiss the T as a folly? Many did. Some recognized it for not merely what it was (which by existing standards was pretty slick), but what it could be. So, when the next revolution in transportation begins, will you recognize it?
Konnerud, Drammen

Muffinman

Makan. Alle ladeplassene fossilblokkert?

EDIT: Og en fjomp som til og med blokkerer to. Forhåpentligvis kommer det skilt opp. Men jeg er ikke 100% sikker på at det vil løse alt, det kommer alltids en eller to som ikke ser problemer med å parkere på en ladeplass siden det var "to andre ledige". Så kommer det fire som skal lade, og noen må stå i kø mens det er ledig stolpe.

Blir spennende å se hvordan dette arter seg framover.

Cirion

Sitat fra: Muffinman på lørdag 28. juni 2014, klokken 17:59
Makan. Alle ladeplassene fossilblokkert?

EDIT: Og en fjomp som til og med blokkerer to. Forhåpentligvis kommer det skilt opp. Men jeg er ikke 100% sikker på at det vil løse alt, det kommer alltids en eller to som ikke ser problemer med å parkere på en ladeplass siden det var "to andre ledige". Så kommer det fire som skal lade, og noen må stå i kø mens det er ledig stolpe.

Blir spennende å se hvordan dette arter seg framover.
Knus ruta og trill den fjompen unna!
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Geirr

^ ser ut for at det er rester etter gammel oppmerking som kan forvirre litt?
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

sigurdi

Når ny oppmerking er på plass på hele parkeringsplassen og skilting på ladeplassene er nok ikke dette problemet løst.

Det er stor og fin parkeringsplass, med plass til både biler og busser.
Men folk er rare, er det oppmerket følges dette om en ser at plassen er lagt om og det er gamle parkering striper mitt i kjørebanen he he he.

Er det en blå audi som blokkerer, er det bare å gå inn på Vinjekroa/heimat og rope at blå Audi med skilt xxxxxx holder på å bli tauet, så kommer eier fort, og en kan spørre fint om han ikke kan flytte seg så du får ladet. :-)

sigurdi
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

Kaan

A photo from Marche Solli, taken on 27th of June

Avh

Spent på hvor nære trailerne kommer til å parkere på Solli. Pr. idag sperrer de nesten alle plassene. Det ordner seg vel ..
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA