Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Brukt Leaf. Hvordan aktivere carwing?

Startet av engelsen, mandag 03. juni 2013, klokken 12:22

« forrige - neste »

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

ofn

Det skal vel bygges tunnel gjennom Utvikfjellet og lages bro over fjorden før den nye E39-trasèen er ferdig. Pluss bevilges penger og diverse byråkratiske prosesser, så det skal vel godt gjøres at denne trasèen er ferdig før om minimum 10-15 år. Tesla må jo også plassere SC-ene slik at det er passelig avstand mellom de og på egnede steder mtp servicetilbud, strømtilgang osv.
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

Epleskreller

Sandane er en dårlig plassering! Allerede i dag velger de fleste å passere Nordfjord fergeløst via Stryn og Kvivsveien. Innvik-Olden er også blitt mye bedre allerede. Dette var rett og slett skivebom!
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

ed1son

Ja hadde de plassert den 18km lengre øst, i Byrkjelo. Da hadde de dekt både de via Stryn og de via Nordfjord. Så selv i dag, før den nye E39 er oppe å gå er dette helt FEIL plass.
2014 Tesla Model S P85 - Sort / Sort

Bestillt                     13.09.2013
Bekreftet                 19.09.2013
I Produksjon           17.01.2014
Produksjon fullført   27.01.2014
Levert                     15.03.2014

kjellan



I praksis er E39 som før. Det er først når ny vei frå Stryn til Utvik er ferdig og  tunnell under Utvikfjellet til Byrkjelo er på plass at E39 i praksis vert flytta.

Med praksis meiner eg at fergeavganger over Nordfjord Lote - Anda og over Voldsfjorden  Folkestad - Volda vert redusert. 

For kjøring Vestlandet på dagens E39 er denne plasseringa etter min vurdering helt OK.

Enig med Ofn
Tesla Model S P85 Mars 2014 (Solgt)

Tesla Model S P85D  Mars 2015

VG

Sitat fra: arnkl på torsdag 12. juni 2014, klokken 15:45
Sitat fra: SKH på torsdag 12. juni 2014, klokken 14:31
Noen som vet hvordan det gikk i møtet i Tysvær Kommune 10.6 hvor de skulle ta stilling til SC i Aksdal?

Protokoll frå møte er enno ikkje lagt ut. Den kjem vel om ikkje så alt for lenge

http://82.134.72.197/eInnsynTK_A/Utvalg/UtvalgmoeteDetail?UmoeteId=1372


Det ser ut til at kommunen går inn for å tilby tomt i 7 år, ikke 10 som Tesla ønsker.. Vi får håpe det går greit :-)
http://82.134.72.197/eInnsynTK_A/Utvalgsbehandling/Details/16562
Haugesund
Sort Leaf, januar 2013

afitch80

Synes Sandane er greit jeg. Kjører så godt som alltid Anda-Lote når jeg kjører den veien. Veien over fjellet og inne ved Olden er jo så dårlig. Og med billigere ferge med TMS så blir det i hvertfall fergen. :)
Før amerikansk, nå tysk.

sondell

Her er nå de mest sannysynlige förste superchargers i Sverige, har skrevet på bloggen min om det. Kun de fire förste da som skal bygges i sommer.
http://tesla.sondell.biz/?p=764

ofn

Oljepengenere må ha gjort oss til verdens mest bortskjemte folk. Her bygger Tesla ut et veldig bra nett av Superchargere og så sender folk klage til Tesla! Jeg blir flau.
2013 TMS P85, solgt.
2016 TMS 90D

Muffinman

Kall det ikke klage, heller en tips om at omsøkt plassering er langt fra optimal. Jeg velger å betrakte det som hjelp.

Men de gutta der leser jo her inne, så de er vel allerede orientert ;)

OleJA

#1225
Sitat fra: ofn på torsdag 12. juni 2014, klokken 21:53
Oljepengenere må ha gjort oss til verdens mest bortskjemte folk. Her bygger Tesla ut et veldig bra nett av Superchargere og så sender folk klage til Tesla! Jeg blir flau.

Nå har vel ikke ordet 'klage', blitt brukt i sammenheng med å sende tilbakemelding til Tesla - isåfall har jeg oversett dette. Det er selvfølgelig snakk om å gjøre Tesla oppmerksom på at det kanskje finnes alternative plasseringer som er mer optimale, både for oss som brukere, og for Tesla som kanskje slipper å flytte en SC når E39 legges om. Det må da være en vinn-vinn situasjon får tilbakemelding på dette nå, så kan de kanskje revurdere plasseringen.

... og de ber faktisk om slik tilbakemelding på 'supercharger' siden!

Edit: Ja, vi er nok verdens mest bortskjemte folkeslag når en automatisk kobler tilbakemelding, med å klage.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

cra

Sitat fra: afitch80 på torsdag 12. juni 2014, klokken 21:35
Og med billigere ferge med TMS så blir det i hvertfall fergen. :)

Det er ikke så mye å spare på ferge som man kan få inntrykk av i media; det er i alle fall på langt nær gratis. Mest sparer man om man kan kjøpe månedskort. I ren takst så er det på denne strekninga snakk om 20kr: http://m.fjord1.no/fjord1_mobile/mobil/priser?date=30.03.2013&time=00:00&countyNumber=14&connectionNumber=817&zone=3&from=Anda&too=Lote&url=/om-fjord1/vare-fartoy/ferje/mf-lote (med forbehold om hvor oppdatert dette er; det var første treffet på Google.)

Er helt enig i at Utvikfjellet er en begredelig strekning, men ei strekning uten ferge er alltid bedre enn ei strekning med ferge, og kanskje også eneste alternativ dersom man reiser litt utenfor "vanlig arbeidstid". Etter klokka 22 om kvelden begynner det å bli et stykke mellom avgangene, og hjem seint en søndagskveld (natt til mandag) er bare å glemme: http://reise2.fjord1.no/Fjord1IISStaticTables/Tables/ruter/t/14-817.htm

Jeg synes det er helt på sin plass å gjøre Tesla oppmerksom på at ved å flytte lokasjonen et par mil vil man oppnå en mye mer brukervennlig og framtidsretta plassering. Det gjør fint lite fra eller til for de som ønsker å kjøre ytre, men gjør det hensiktsmessig/mulig å bruke også for dem som kjører indre.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

jog

Laderen burde vore plassert slik at han tok med seg trafikken over Strynefjellet

Volda hadde da vore ei bedre plassering.
Leaf  63000km fra 2011 Des. hentet i -18 fra GOL.
Tesla P85 .   2369  Vin 16841 in Production 20.09.13
Levering 12.11.13  Ny S85D  utlev. 10 Juni kl 10 2015
Model 3 LR 19.02.19

Geirr

Skjerpings...nå handler denne tråden ikke om detektivarbeid lenger....
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

sondell


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA