Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av Mr.Zero, fredag 31. mai 2013, klokken 21:49

« forrige - neste »

Mr.Zero

Jaja, da skal trillinger produsert i en periode i 2012 (og kanskje 2011..?) inn på verksted for kostnadsfritt å få skiftet ut den elektriske vakuumpumpa som sitter bak i "motorrommet". Denne produserer et undertrykk som benyttes i bremsekraftforsterkeren slik at vi skal slippe å trykke på oss brokk når vi betjener bremsepedalen..
Fint å få skiftet ut denne før den tar kvelden. Dermed så sparer vi helsevesenet for disse brokkoperasjonene. :P
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

e-max

Da gikk vacuumpumpa på min I-Miev. Tung å bremse, men ikke så galt som jeg trodde. Ringte Motorforum i Kristiansand som tok den inn med en gang. Dagen etter var den skiftet - ingen kostnader, selv om det var en importbil. Synes det var god service å fikse det så fort selv om det var ukesvis ventetid på verkstedet. Bra!!!
Tesla 3 RWD 2020
Peugeot ION 2011
E-Max el scooter 2009

Mr.Zero

Jepp - bra service, men så er dette også en alvorlig feil som bør håndteres slik som det ble gjort i ditt tilfelle! :-)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

tomrh

Tar det på 40.000. Sjelden jeg trenger bremsene egentlig.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Mr.Zero

Sitat fra: skatvalsbygg på lørdag 18. mai 2013, klokken 00:33
Tar det på 40.000. Sjelden jeg trenger bremsene egentlig.

Jo - men tar pumpa kvelden, vil du kjapt gå lei av den akustiske varsleren - om du trenger bremser eller ei... ;D
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

e-max

Det var den infernalske alarmen som medførte slik hurtig reparasjon... NB: 2011 modell
Tesla 3 RWD 2020
Peugeot ION 2011
E-Max el scooter 2009

Ronny

el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

i_expect

Hmm. Nå har jeg snart kjørt 60 000 og skal nok inn på service i løpet av sommeren. Ingenting feil med bilen bortsett fra vakuumpumpa. Jeg har måttet skifte denne vakuumpumpen en gang allerede. Nå har den begynt å pumpe over en lengre tidsperiode slik som rett før den røk forrige gang. Frykter derfor at den vil ryke igjen. Er dette en svakhet med bilen som vil vedvare mon tro? Og hvor mye vil det koste meg etterhvert nå som garantien er på hell... ???
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

Mr.Zero

Forhåpentligvis er de pumpene som nå monteres en videreutviklet utgave som bør holde i mange mange år. Du har jo 5 års garanti på bilen din, så jeg hadde tatt dette med knusende ro uavhengig km.stand. Pumpa er forresten ikke store saken - og tar heller ikke lange tiden å skifte, så dette vil nok ikke ruienere noen - garanti eller ei..  :)
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Stjerneglis

Vår får ny pumpe neste uke. Jobben tar ca. 30-60 min.
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - 104300 km - solgt...
2017 Alfa Romeo Giulia Super 2.0 TB

tomrh

Snart 33.000 km og den holder ennå. :) Om den har gått i stykker for noen få, så betyr det jo ikke at den kommer til å ryke for alle. Er vel en liten prosentandel som opplever problemet. Kanskje det er verst på 2011-modellene?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

i_expect

Så dere andre her har altså fått innkalling om skifte av pumpe? Det har ikke jeg. Men så har jeg jo allerede byttet en gang.

Om jeg ikke husker feil så var det omtrent på denne tiden i fjor jeg skiftet. På ca 35 000. Kanskje flere som har måttet skifte da og at det er dette de forsøker å rette opp?
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

Ronny

Jeg mener de sa at prisen var ca 6700kr for pumpen, om det var med eller uten moms husker jeg ikke
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

erik e

Slapp av,ikke ta på vei. Pumpa blir byttet pga.noen har opplevd at den har sviktet.  Tror dere at det var noe alvorlig feil på gasspedalen til Toyota for noen år siden eller var det Amerikanerne/GM/Ford som prøvde og "bremse" en plagsom japse. Jeg vet ikke men jeg kjenner til "innkallinger" som ikke har blitt sendt ut fra noen merker som idag nesten er borte fra markedet. Det var flotte biler men fy f.... for noe dritt. Oppppps,sønn min har en slik. ;)
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

i_expect

Der røk vakuumpumpa gitt... Og en infernalsk pipelyd følger meg nå konstant. Utrolig irriterende. Håper det fikses på garantien, for det er jo bare et års tid siden den røk forrige gang! Tydeligvis en svakhet med denne bilen...
Tesla model X (kjøpt 2016) og Leaf (kjøpt 2011) i familien. Ingen med forbrenningsmotor lenger... bortsett fra i traktoren og  i sjekta!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA