Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: erfaringer med leaf som familiebil?

Startet av Birger, fredag 31. mai 2013, klokken 16:31

« forrige - neste »

Birger

US baserte Consumer Report kaller Tesla Model S den beste bilen du får i dag. Uansett drivstoff.

Det er ganske beroligende å se for en som akkurat har bekreftet sitt dyreste bilkjøp noensinne. Uten å se bilen i live og enda mindre prøvekjørt den. (Ganske idiotisk egentlig :-) )

Mange artige kommentarer. Til og med fra Jalopnic. http://jalopnik.com/tesla-model-s-scores-99-out-of-100-in-consumer-reports-498501639

Lurer på hvor mange andre ellers fornuftige mennesker som har vært like omtåka og korka som meg og kjøpt usett og utestet?
Blå standard 85 med masse goodys og den er bare deilig :-)

OleJA

Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Roger Kolbu

Sitat fra: Birger på torsdag 16. mai 2013, klokken 20:03
Det er ganske beroligende å se for en som akkurat har bekreftet sitt dyreste bilkjøp noensinne. Uten å se bilen i live og enda mindre prøvekjørt den. (Ganske idiotisk egentlig :-) )

Lurer på hvor mange andre ellers fornuftige mennesker som har vært like omtåka og korka som meg og kjøpt usett og utestet?
For oss som HAR prøvekjørt den - og (uten mye betenkning) bekreftet kjøp, er det bare å si: gled deg til ditt livs opplevelse innen bil! :-)
P#3451 VIN 22190 – TMS P85+ Grå Metallic, Panoramatak, Karbonfiber Spoiler/Dekor, 21" Grå, Sort Performance skinninteriør, Tech-/Lyd-/Lys-/Vinter-/Sikkerhets-pakke, Luftfjæring, Hattehylle, Dobbeltlader, Parkeringsassistent.
(Kortversjon: Full pakke uten barneseter)
In prod. 11.10.13. Prod. complete 18.10.13. Delivered: 30.11.13.
Bil #2: Volvo S80 T6 (321hk)
TOCN: Signature member

Bonefish

Samme her Birger, håpet å få sett og prøvekjørt den her i Bergen. Men klarte tilslutt ikke å vente lengre. Så nå er papirene signert og venter på levering av rød 85P i sept/okt.
Bergen:

P85 Svart  #2922 Vin: 18479
Levert Bergen 2/12/13

kjølholdt

Jeg har også kjøpt til 600 000 uten å ha prøvekjørt . Men satser på at det er helt uproblematisk  :) siden jeg kommer fra en 2002 modell toyota previa regner jeg med at dette blir et kvantesprang  :)
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

kimlillebo

Du er nok i godt selskap.
Jeg reserverte i November og bekreftet i April (så snart Finalize kom).
Har dog sett den og prøvesittet den, men ikke prøvd ennå.
Lett å bruke penger på nettet, men dette tar kaken. Endte på 670' til slutt.

Tror vi glemmer alt som heter gjeld i det øyeblikket du henter bilen å setter deg for første gang inn i DIN Model S og skal kjøre den hjem :-)

K.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

RSandven

Jeg har ikke sett særlig andre rapporter fra Consumer Report. Men av en eller annen grunn så føler jeg at alle er inhabile på et vis. Selvfølgelig er det mye bra, men de overdramatiserer hvor perfekt den er på alle områder.

Tenker da mest på denne videoen .
Men må jo innrømme at jeg får ikke noe mindre lyst på MS etter å ha sett denne   ::)
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Zneip

Consumer Reports er USA's største uavhengige og mest respekterte forbrukertestinstans. De låner ikke en gang produktene de tester, men kjøper dem. Jeg tror nok du bare ser en gjeng som virkelig er imponert på alle måter. Hadde de vært inhabile så hadde det blitt kjent tror jeg :)
Nord Trøndelag | X90D

RSandven

De har helt klart masse erfaringer og kunnskap. Er jo fantastisk at den får så mye creds :)
Med inhabil mente jeg at det virka som om det var de tre som har sikla mest på bilen, som fikk lage en reportasje av den. Og det er forsåvidt ikke noen dårlig reklame det :)
Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Zneip

Da er de ikke inhabile - de har bare blitt teslifisert/frelst som de fleste andre som har bestilt seg eller ønsker seg en MS ;-P Bilen er jo relativt dyr i USA og kjøres for en stor del av "leger og direktører". Han ene fra Consumer Reports sa jo at; hadde han hatt råd skulle han kjøpt en MS øyeblikkelig.  God reklame? You bet :)
Nord Trøndelag | X90D

kjølholdt

Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

cdabel

Kommentarfelt i norske Model S artikkler alltid like underholdende.
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

kimlillebo

Sitat fra: cdabel på onsdag 22. mai 2013, klokken 08:06
Kommentarfelt i norske Model S artikkler alltid like underholdende.
Det er helt utrolig noen ganger. Hadde det jo vert korrekt motvekt så er jo det en ting, men slik usaklig og oppdiktet argumentasjon er hjernedødt. De for nå mene å tro det de vil, så får jeg gjøre det samme :-)

K.
Sitering av kimlillebo sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Model S Performance #1697, VIN 15313
Mottok bilen 16.09.2013, strålende fornøyd. Blå, sort skinn, morbær int., pano, dobbel lader, tech, park sensor, lys, sikkerhet, 21" grå
Ikke P+ og barne seter bak

Cobos

Jeg tenker det er en god ting jeg. Det betyr at i begynnelsen kommer ikke disse mindre intelligente menneskene til å innse hvor genial Model S er til den prisen. Dermed blir det lenger til de setter opp avgiftene og mindre klagende kunder for Tesla.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Cirion

Kommentarfeltene der, får meg til å tenke tilbake på tiden jeg gikk rundt med en iPaq pda med CF mobiltelefon adapter og tenkte at en telefon med touch og apps hadde vært genialt. Trengte jeg GPS, bytta jeg CF kortet med et GPS adapter... Nå er jo iPhone og Android mobiler milevis foran det, men snart kommer hordene etter elbiler også :)

Samme var det med SMS. Det var kuult den gangen det var gratis. Desverre var det ikke mange mobiler som kunne sende. Så jeg sendte meldinger til folk og så kom de til meg for å forstå hva det konvolutt ikonet var på telefonen deres. Alle mobiler kunne motta, men veldig få modeller kunne sende.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA