Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Reservdeler utenom merkeverksteder.

Startet av Boogie, onsdag 09. april 2008, klokken 22:43

« forrige - neste »

Boogie

Fikk et nyhetsbrev fra Spark-EV i USA som nå åpner opp for salg direkte fra dem -også til Europa.
Dette er Kinesiske biler. Og utvalget er jo faktisk ganske stort. Ingenting å si på prisen heller.
Sjekk ut sidene deres her:

www.spark-ev.com

Her er utdrag av mailen:

"Just a quick update for those that may be interested;

1. For those in the European Union - All of our vehicles (With the exception of the COMET & KOI) now have CE Certification (more properly known of as "E-Marking" for automobiles)

2. Spark-EV will no longer sell thru distributors / dealers.  We DO have distribution centers in Oregon, Florida, Texas and Pennsylvania for pick-up of vehicles.  HOWEVER, from now on, every Spark-EV model will be built to-order, as-ordered - we will no longer have/hold any inventory. If you have an interest in purchasing one or more of our vehicles, please contact us directly.
 

Michael Papp
Managing Director
Wuzheng North America, LTD"

Det blir spennende å se om kvaliteten holder....
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

erikbra

Dette så jo veldig, veldig interessant ut! Spesielt siden de er godkjent i EU. Men noen som aner noe om karosseri og interiør, hvilke produsenter de har kjøpt det fra? Det er sikkert kinesisk, og vanskelig å få tak i her til lands. Eller ligner det på noen av de kinesiske bilene vi har begynt å få i Norge nå?

En annen ting, vet veldig lite om Lithium Iron Phosphate (LiFePO4)-batterier. Leste en PowerPoint-presentasjon om det, og det så jo veldig bra ut, det. Litt usikker på hvordan det funker i lavere temperaturer. Noen som har noe mer kunnskap om disse batteriene?

Og, så lurte jeg på opplading. Det står jo at de skal lades på 100V/20A. Det oversetter fint til 220V/10A i mitt hode. Men er det trolig at den tåler 220V? Noen som aner noe om hva slags ladere de bruker, og hva de tåler av inn-spenning?

Mvh. Erik.

erikbra

Svarer meg selv litt. Ser ut som om det er en del som har hatt problemer med denne Michael Papp, som styrer Spark-EV. Noen karakteriserer hele greia som lureri. Se f.eks. posting på autogloggreen.com, eller søk på Michael Papp på google, så får dere en del lenker til folk som syns han er en skurk og kjeltring. Kanskje for godt til å være sant, det her?

:) Erik.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA