Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan noen forklare/oppsummere hvordan man lader en Model S?

Startet av TorC, torsdag 30. mai 2013, klokken 20:10

« forrige - neste »

Trond Arve

Sitat fra: RuneW på tirsdag 04. juni 2013, klokken 14:21
Gjorde de noe "lurt" mht konflikt med lyset eller bare klemte de til og bøyde skjermen?
Klemte til og bøyde skjermen.
Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

koffeld

Sitat fra: Trond Arve på tirsdag 04. juni 2013, klokken 14:03
Da har Valdemar Elbilmek montert mitt hengerfeste. Han monterer gjerne flere  ;D

Hva skulle han ha for dette?
Tesla X90D 2017
Nissan Leaf 2012

Trond Arve

Pendler Son - Oslo med Leaf. Kjørt P106 siden 2009, solgt etter 4 år og 70.000 km.

Ladefabrikken

Da har jeg montert feste på USA Leaf og en Norsk Leaf. Utrolig mye enklere på USA model, slipper dette tåkelyset som gjør det herkens trangt på norske Leafen. Gikk veldig greit å få inn de to boltene med ståltråden, genial måte å gjøre det på. 
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

Ladefabrikken

Tok en titt på bak lysene. Ikke noe problem å koble seg inn på disse ledningene. LED elektronikken ligger inni baklykten så det går helt normal 12V helt til baklykten. Når man tar ut baklyset så ser man at det er hull rett ned til hengerfeste så man slipper å bore noe som helst for å trekke ledningene ned til hengerfeste.

Tipper jobben kommer til å ta maks 30 min
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

RuneW

Ja, nå har jeg endelig fått festet greiene på bilen min også. Det visuelle resultatet ble bra. Vet ikke hva verstedet gjorde, men kan ikke se at skjermen har blitt presser nevneverdig oppover. De klarte imidlertid å bruke to timer på jobben. Sikkert fordi monteringsveiledningen var på engelsk  ;D

Jeg tok på sykkelstativet i går for å prøve og reagerte på to ting:

1. Det var nesten umulig å presse sykkelstativet på kula. Er det noe større enn standardkulene vi har her?
2. Det andre jeg reagerte på var hvor skranglete det med den løse kule-biten var:



Er det bare jeg som har det slik? Det er ikke sykkelstativet som er løst, for det sitter som sveiset fast etter at jeg så vidt klarte å klemme det sammen over kula.

Drar man en henger som legger trykk på kula, merker man nok ikke skranglingen på samme måte, men jeg vet nesten ikke om jeg tør å henge en dyr sykkel bak sånn som den slenger fram og tilbake nå.

Jeg vil tro det finnes løsninger for å "tighte" den løse biten. Noen som har noen ideer?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Rasmus.B

Jeg reagerte også på at kroken var litt skranglete. Løste det med å surre noen runder med elektrikertape rundt kroken. Det dempet mesteparten av slarken.
2 timer på den jobben? Hva endte du opp med å betale da?
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

RuneW

Sitat fra: Rasmus.B på fredag 21. juni 2013, klokken 11:47
Jeg reagerte også på at kroken var litt skranglete. Løste det med å surre noen runder med elektrikertape rundt kroken. Det dempet mesteparten av slarken.
2 timer på den jobben? Hva endte du opp med å betale da?

Ca 1900,-

Isolert sett dyrt, men siden selve festet var såpass billig, så er det en helt ok pris for å få et hengerfeste ettermontert på bilen.

Skulle jeg ha gjort det selv hadde jeg brukt 7 timer og ødelagt bilen  ;D
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Elmo

Thule lager tydeligvis også et som passer til Leaf. Bilder tatt i garasjen på jobben.
Beklager at bildet med detaljene ble så uklart.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Kryten

Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

Balrog

Sitat fra: Trond Arve på tirsdag 04. juni 2013, klokken 14:03
Da har Valdemar Elbilmek montert mitt hengerfeste. Han monterer gjerne flere  ;D

Takk for tipset! Fikk time dagen etter jeg bestilte ute på Snarøya og jobben ble gjort på i løpet av en time. Veldig hyggelige og imøtekommende folk på verkstedet. Håper denne gjengen kan ta litt mer Leaf-jobbing etterhvert, virket som de mest har jobb med de eldre utgavene av elbiler.

Et lite spørsmål: Jeg mener å ha sett at buddy kan trekke minihenger på 100 eller 200 kg totalvekt - hvorfor er det ikke tillatt på Leaf?
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

cra

Sitat fra: Balrog på tirsdag 25. juni 2013, klokken 14:19
Et lite spørsmål: Jeg mener å ha sett at buddy kan trekke minihenger på 100 eller 200 kg totalvekt - hvorfor er det ikke tillatt på Leaf?

Tipper det er fordi den er registrert som MC, og at det der er litt enklere regler for å få ting godkjent. Ser av og til (litt store) MC'er med små hengere, så jeg gjetter på at det kommer under samme paragraf ett eller annet sted i den store boka.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

silverwrx

Det delenummeret på Thulekroken var litt uleselig..
2012 Leaf SL og Cannondale Elsykkel.
WRX Sti og Lotus Elise S2 111S

Elmo

Sitat fra: silverwrx på tirsdag 25. juni 2013, klokken 15:43
Det delenummeret på Thulekroken var litt uleselig..

Ja jeg beklager det. Skal ta nytt bilde når jeg ser den igjen
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

RuneW

Sitat fra: Rasmus.B på fredag 21. juni 2013, klokken 11:47
Jeg reagerte også på at kroken var litt skranglete. Løste det med å surre noen runder med elektrikertape rundt kroken. Det dempet mesteparten av slarken.

Har prøvd det samme, men må si at det var en vanskelig balansegang mellom å ikke få inn kroken, krølling av tape og slark (spesielt sideveis). Jeg følte meg uvel av å se sykkelen danse rundt i bakspeilet.

Mulig jeg må prøve å sveise på et par punkter på kroken rett ved enden og slipe ned igjen til kroken akkurat går inn.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA