Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av Nuvolari, torsdag 30. mai 2013, klokken 12:14

« forrige - neste »

bb

Mulig denne har blitt postet før, men jeg tar sjansen på at den ikke er det. Dette er en video fra annual shareholder meeting. Elon Musk snakker først om Tesla generelt, så om ladestasjoner, servicesentre, om Model S og X. Og til slutt åpner han for spørsmål fra publikum. Jeg sitter fortsatt og ser på videoen. Mye interessant stoff her!

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Cirion

Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Zneip

Sitat fra: Kallagtunet på mandag 10. juni 2013, klokken 16:18

Interessant men definitivt OT :-D

Synes vi kan endre topic på denne tråden jeg - fint å ha en tråd med alle artikler samlet, er det ikke? Hvorfor "diskriminere" testene :)
Nord Trøndelag | X90D

OleJA

Sitat fra: Zneip på mandag 10. juni 2013, klokken 16:24

Synes vi kan endre topic på denne tråden jeg - fint å ha en tråd med alle artikler samlet, er det ikke? Hvorfor "diskriminere" testene :)
Fordi: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6012.0.html
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Zneip

Sitat fra: OleJA på mandag 10. juni 2013, klokken 16:59
Sitat fra: Zneip på mandag 10. juni 2013, klokken 16:24

Fordi: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,6012.0.html

Hvor går grensen mellom test og artikkel? Jeg ser at Hegnar Online har kjørt/testet bilen, men de skriver like mye om konseptet Model S, samt om incentiver og fordeler, som de skriver om selve testingen. Mitt forslag står: slå sammen disse to trådene ;)
Nord Trøndelag | X90D

Frodes Tesla

Jeg sendte Vegard (Broom) linken til denne "hemmelige" meny'en ;) Det er garantert noe som kommer i nærmeste fremtid :)

OleJA

Disse valgene i de skjulte menyene har vært rapportert siden 'tidenes morgen'. Tror ikke de beviser annet enn at det har vært planlagt at bilen etterhvert skal få ACC og Lane Assist, men at det foreløpig har blitt nedprioritert.
Reservert 2 x Model Y

bb

I denne videoen viser en amerikansk eier at det er problemer med at vann og fukt kommer inn visse steder. Han påpeker også en del andre issues, blant annet lakk og sikkerhet for barn bak:
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

OleJA

Håper at dette problemet med vann inn i bakluka ikke er et generelt problem. Har ihvertfall ikke registrert at andre har klaget over det. Derimot har fukt i lyktene være rapportert som et vanlig problem, men jeg trodde virkelig at dette var fikset nå.

Vann som kommer inn i lukkede konstruksjoner som bakluke, og kanskje fryser om vinteren, vil ikke være noe morsomt.
Reservert 2 x Model Y

Moray

Hei.  Har ikke sett filmen, men jeg har selv sett og påpekt fukt i baklyktene på testbil på Alnabru. Oj, det har jeg ikke lagt merke til var svaret jeg fikk..

Sitat fra: bb på søndag 16. juni 2013, klokken 09:52
I denne videoen viser en amerikansk eier at det er problemer med at vann og fukt kommer inn visse steder. Han påpeker også en del andre issues, blant annet lakk og sikkerhet for barn bak:

S85

Nuvolari

Sitat fra: bb på søndag 16. juni 2013, klokken 09:52

Vann som kommer inn fikser nok tesla kjapt. At lakken er så utrolig myk bekymrer meg mer. Kanskje jeg skulle endret fagre fra svart til grå slik at flekkene ikke blir så synlige som han påpeker.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

bb

Vann som renner inn i bakluka er ganske alvorlig. Ledninger og elektronikk der kan ta skade. Hvis jeg oppdager det vil jeg be Tesla om å fikse det ASAP.

Når det gjelder lakken så valgte jeg heldigvis rød som skal være mindre problematisk. Jeg har lest/hørt at multicoat skal være mer motstandsdyktig mot riper og skader. Det var en av grunnene til at jeg ikke gikk for billigste lakk. Norsk vinterføre med salt og grus er noe dritt for lakken. Jeg la forresten merke til at den sorte demobilen hadde et beskyttende plastlag i fronten.

Den lett eksponerte batteriluka inni så litt skummelt ut. Dette er noe Tesla absolutt bør gjøre noe med. Kanskje gjøre det mye vanskeligere å få opp luka eller å dekke til kritiske deler med plast. Jeg håper det ikke må et uhell til for at Tesla fikser det.
Bjørns videoer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA