Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skadet Løv - koble fra batteriet

Startet av Dix Hallpike, onsdag 29. mai 2013, klokken 23:24

« forrige - neste »

Oreo

Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Cirion

Er et regneark på TMC hvor man kan legge seg inn...
EU Delivery Status List
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

ebbrey

11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Callaway

Da har endelig jeg også finalizet...  ;D

Blå performance med det meste av utstyr unntatt P+, barneseter og vinterpakke.

Dix Hallpike

Da flere har endret konfigurasjon etter hvert og det ble noe feilstemming initielt har jeg nå nullet avstemmingen slik at en kan stemme på nytte med endelig konfigurasjon.

Med tanke på motorvalg må alle velge enten 60, 85 eller 85P. "P+" inngår som et pakkevalg og velges derfor i tillegg til 85P.

Får dessverre ikke til å endre %-beregningen i parantes.
X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

TS

#125
Sitat fra: Havebigfun på fredag 24. mai 2013, klokken 23:37
Sitat fra: TS på fredag 24. mai 2013, klokken 22:52
Vurdere å spare 8000 ved å selv montere termostatstyrte 12v 20w varmeelement under dysene.. (Må bare finne et forsvarlig sted å hente strømmen fra )
Du må ikke bare finne 12V batteriet (som har en tendens til utlading fra før) -det som kan bli verre er plasseringen av bryteren i coupeen- eller skal elementet være termostatstyrt?

@havebigfun
Beklager sent svar, så ikke spørsmålet før nå ved gjennomgang av gamle innlegg.
Det skal være termostatstyrt, men bør kobles til 12v et sted hvor det ikke tapper når bilen ikke er i bruk
Vil vurdere termostatstyrt element for overvåkingskamera :
thermostatically controlled heating element Ptc 20w or 40w (ton <= 15°c; toff >= 22°c) Available in 12Vdc/24Vac voltage or 120/230Vac voltage
http://www.videotec.com/dep/Housings_Accessories_EN_2012_012_07.pdf


rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

TS

#126
Morsomt at flere har bestilt soltak enn vinterpakke i dette landet..
Jeg droppet også den ..

Selv bestemte jeg meg først nå i ferien (7mnd etter reservasjon) :

Grå Metallic Lakk
Panoramatak (pga lastemulighet, ellers hadde jeg aldri valgt det)
19" Hjul
Sort Nappa-skinn interiør ( liker Tan best, men er praktisk og passer bedre...)
Morbærtre interiør dekor ( Ser minst treverk ut...ønsker matt)
BATTERY 85 kWh Batteri
Tech-pakke (Pga liftgate, xenon , opsjon på P ass.)
Parkeringsassistent
Lydstudio-pakke (pga DAB )
Aktiv luftfjæring
Bakovervendte seter
Lyspakke
Sikkerhetspakke ( irriterende om noen knuser ruta uten at alarmen går)
Pakkehylle
Dobbeltlader (Tør ikke å bestille uten . Blir ikke klok oå det av å lese om det her)

Hadde gjerne betalt 5000kr for elektrisk svingbare speil om de laget det
Vel, det blir vel neste hobbyprosjekt..

Hadde også betalt for Adaptive Cruise Control om de hadde fått det snart ..
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Djur1

Jeg har vært veldig i tvil men gikk for en finalize nå. Føles greit,


Jeg valgte ;
Rød mulitibelegg lakk, p85.
19 tomm
Sikkerhetspakke
Lys
Lyd
Pano
Bagasjeromstrekk
Svart interiør
Karbon
Park assistent.

Så får vi se på ladingen etterhvert. Skjønner ikke en dritt av 3 fas 400v etc, men regner med at det går an å lade den gratis i fellesgarasjen. :-D. Så de hadde 32 amp der så...?

Regner med mer info her på forumet når oss ikke elektro folka også får bilen


Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

jkirkebo

Sitat fra: Djur1 på tirsdag 23. juli 2013, klokken 18:43
Jeg har vært veldig i tvil men gikk for en finalize nå. Føles greit,

Har du fått fakturanr. ennå? Hadde vært interessant å sett hvor langt de er kommet nå...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Dix Hallpike

#129
MODERATOR: Fint om en kunne gjort det mulig å endre avstemming på denne tråden, da flere har tatt en "last minute call"

På forhånd, takk.

Tappa tapp tipp from tappa tipp tipp tapp phono phipp phapp phappa phone-oneee... bam
X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

Djur1

Sitat fra: jkirkebo på tirsdag 23. juli 2013, klokken 22:57
Sitat fra: Djur1 på tirsdag 23. juli 2013, klokken 18:43
Jeg har vært veldig i tvil men gikk for en finalize nå. Føles greit,

Har du fått fakturanr. ennå? Hadde vært interessant å sett hvor langt de er kommet nå...

Nix.

Jeg hadde egentlig p183. Men ville vente på å se eu modellen.
Model S P85 solgt

e-golf 16

Signature x - kansellert

Model 3 bestilt

EvenSteven

Sitat fra: Thorbjorn på onsdag 15. mai 2013, klokken 22:19
Jeg skjønner ikke at så mange velger Lyd. Er det kun pga DAB ?

Og ingen 60kWh ?  Jeg blir vel den første og eneste da når jeg finalizer :p

Vi er ihvertfall to, Thorbjorn.

For meg var valget 60kw og bra med utstyr eller ribbet 85kw. Og for mitt bruk har jeg sjeldent bruk for 85kw eller 0, 3 sekunder raskere fra 0-100..
Ca. 55 km tur-retur jobb, 14 mil til hytta på fjellet, 17 mil til hytta ved sjøen. 16a 220v på fjellhytta og rød kontakt 400v 32a nylig innstallert på hytta i Strømstad. 
Så tror dette skal funke bra. Kommer også superlader på Lillehammer som er ca. 2 mil fra hytta  8)
Tesla S P85+ sølv

Restusj

Jeg valgte standard TMS men med 85kw da denne gir lang kjøredistanse. Men er der noen her som har prøvd utgavene utenom P+ ?? Ser jo ut som det er det eneste de har for testing p.t.

600nm på bakakslingen var jo kjempegøy å kjøre. Dog, vi har jo ikke annet å forholde oss til enn de data som er gitt for standardutgavene. Bil på 2 tonn full av unger og bagasje gir langt fra samme moroa annet enn at man forhåpentligvis kan dra fra Leaf'en i lyskrysset...
S85, 85kW, Grå, 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Park, Nappa-skinn, Vinterpakke, dobbeltlader,

EvenSteven

Har også kun prøvekjørt P+ utgaven, men den var nesten for drøy for mitt kjøremønster. Har også en   nett kone på 1,63cm hjemme som også skal bruke bilen... Og da tror det er greit at ikke bilen går fortere enn ca. 6 sek fra 0-100.

Lest litt på USA forumet og mange der som er meget fornøyd med både 60kw og 85kw hva gjelder prestasjonen på bilen. Flere som rapporterer om at 50-80 km/h og 60-100 føles relativt likt i alle tre versjonene. Ihvertfall relativt likt i 60kw kontra 85kw.
Men P+ har jo helt klart et sykt drag fra start til mål. Men er det verdt pengene? 
Tesla S P85+ sølv

Nuvolari

Sitat fra: EvenSteven på onsdag 31. juli 2013, klokken 10:08
Har også kun prøvekjørt P+ utgaven, men den var nesten for drøy for mitt kjøremønster. Har også en   nett kone på 1,63cm hjemme som også skal bruke bilen... Og da tror det er greit at ikke bilen går fortere enn ca. 6 sek fra 0-100.

Lest litt på USA forumet og mange der som er meget fornøyd med både 60kw og 85kw hva gjelder prestasjonen på bilen. Flere som rapporterer om at 50-80 km/h og 60-100 føles relativt likt i alle tre versjonene. Ihvertfall relativt likt i 60kw kontra 85kw.
Men P+ har jo helt klart et sykt drag fra start til mål. Men er det verdt pengene?

Jeg mener S60 og S85 er de klart beste kjøpene. P og P+ er ingeting annet er pure fun og overhodet ikke noe man trenger. Er man i en situasjon hvor man har mye annet å bruke penger på så mener jeg man ikke bør velge P/P+. Jeg kjøpte det for å ha en superbil ihvertfall en gang livet. Ikke sikkert jeg velger det neste gang.

Skulle jeg havne i en situasjon hvor jeg bytter ut vår bil nr 2 også blir det definitivt en S60 ikke en P.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA