Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skadet Løv - koble fra batteriet

Startet av Dix Hallpike, onsdag 29. mai 2013, klokken 23:24

« forrige - neste »

jsu224

Er det fortsatt slik at man får rabbat om man bestiller og finalize innen kort tid?

sindrej

Rabatten får en om en reserverte før 2013 og ferdigstiller innen 1 mnd etter en får epost om ferdigstilling.

jsu224

Sitat fra: sindrej på tirsdag 21. mai 2013, klokken 11:01
Rabatten får en om en reserverte før 2013 og ferdigstiller innen 1 mnd etter en får epost om ferdigstilling.

Ok  :-\

Takk.

Dix Hallpike

Da har jeg endelig trykket Finalize. Ble som hos de fleste en del mer utstyr enn det som var tenkt i utgangspunktet, var jo initielt skeptisk til om vanlig performance var verdt pengene.. Jaja, tilfredstillende å handle avgiftsfritt.  8)

P85+, Pearl White, Grå 21", Panorama, Dobbeltlader, Svart-skinn, Carbonfiber, Tech, Lyd, Lys, Parkeringssensorer, hattehylle.  ;D
X100D. 6s. 2018
Pearl White. P85+. Trondheim. Levert 29.10.13. (Solgt)

Neemaz

Sitat fra: Dix Hallpike på onsdag 22. mai 2013, klokken 12:11
Da har jeg endelig trykket Finalize. Ble som hos de fleste en del mer utstyr enn det som var tenkt i utgangspunktet, var jo initielt skeptisk til om vanlig performance var verdt pengene.. Jaja, tilfredstillende å handle avgiftsfritt.  8)

P85+, Pearl White, Grå 21", Panorama, Dobbeltlader, Svart-skinn, Carbonfiber, Tech, Lyd, Lys, Parkeringssensorer, hattehylle.  ;D

Ikke vinter?? Vedder på du kommer til å bestille det innen 5-6 dager :-)

Øyvind.h

Sitat fra: Neemaz på onsdag 22. mai 2013, klokken 12:18
Ikke vinter?? Vedder på du kommer til å bestille det innen 5-6 dager :-)
Vinter??? Tror de fleste avbestiller den før levering  ;D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

laumb

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 22. mai 2013, klokken 12:25
Vinter??? Tror de fleste avbestiller den før levering  ;D

Vinterpakke? Du mener "varme-i-baksetene-og-en-liten-varmetråd-pakken".

Oreo

Da trykket jeg og Finalize tilslutt, etter å ha ventet i det leeeengste, nøyaktig 28 dager siden jeg fikk mail (siden det er det GB har sagt i sin blogg), selv om det også er sagt 30 dager mtp. tidligrabatten.

Etter å ha vridd og vendt meg mange ganger inkluderte jeg bare til slutt alt. Etter litt ettertanke, og en prat med Tesla i dag, tok jeg ut sikkerhetspakken da bilen kommer med alarm allerede. Hadde tenkt å droppe barnesetene, men vet det kommer til å bli mye kjøring hit og dit med unger.
"Sparte" inn på å velge svart bil  ;)

Tesla's representant i Trondheim, utsendt fra Oslo, antydet at levering mest sannsynlig vil finne sted i september.
I tillegg til å bestille den dyreste bilen jeg noen gang kommer til å ha, har jeg og gått til innkjøp av en bil nr. 2 til rundt 150k (sorry laumb, ikke noe gehør i familien for en Saab igjen). Ikke hver uke jeg handler bil for ca 880k.
Spørs om jeg får sove i natt, både med tanke på pengene brukt og iveren etter å få Tesla'en i hus.
Nå er Land Cruiseren til salgs ('04)
Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

DonPedro

Sitat fra: Oreo på onsdag 22. mai 2013, klokken 23:21Da trykket jeg og Finalize tilslutt, etter å ha ventet i det leeeengste, nøyaktig 28 dager siden jeg fikk mail (siden det er det GB har sagt i sin blogg), selv om det også er sagt 30 dager mtp. tidligrabatten.

Grattis! :)

Kan du poste Invoice-nummer så snart du får det? (Liten lenke kalt "Invoice" nede til venstre, under der hvor det står "Model S" og reservasjonsnummer).
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

luffe

Finalize! Satt ekstremt langt inne, har nettopp kjøpt hus og unge på vei.

Tror jeg setter rekord med den kjipeste S'en: 85 kWh med grå lakk. Ellers ikkeno.
Heldigvis får man vanvittig mye for pengene uten fænsi tilleggspakker også  :D
Stolt eier av S85 Dolphin Grey :)

DonPedro

Sitat fra: luffe på fredag 24. mai 2013, klokken 19:29Heldigvis får man vanvittig mye for pengene uten fænsi tilleggspakker også  :D

Word.  Men tipper du kommer til å savne pakkehylla og lyspakka!  ;)
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

toS

"Vinterpakke
Forbedret batteriytelse og komfort i kaldt vær med:
Tresonet oppvarming av baksete
Oppvarmede vindusspylerdyser
Avrimingsfunksjon på vindusvisker"

Fasinerende hvordan vinterpakken blir disset på dette forumet. Virker som noen folk blir forbannet fordi Tesla har dristet seg til å forbedre Norges-egenskapene på California-bilen. Det eneste som er mer fasinerende er støyen rundt DAB radioen.

Nuvolari

Sitat fra: luffe på fredag 24. mai 2013, klokken 19:29
Finalize! Satt ekstremt langt inne, har nettopp kjøpt hus og unge på vei.

Tror jeg setter rekord med den kjipeste S'en: 85 kWh med grå lakk. Ellers ikkeno.
Heldigvis får man vanvittig mye for pengene uten fænsi tilleggspakker også  :D

Gratulerer med fantastisk mye bil for pengene! Tror du klarer deg utmerket uten pakkene. Det er ingen av pakkene man egentlig trenger, det er mest kjekt å ha slik jeg ser det.

Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Sponzo

Sitat fra: Oreo på onsdag 22. mai 2013, klokken 23:21
Etter litt ettertanke, og en prat med Tesla i dag, tok jeg ut sikkerhetspakken da bilen kommer med alarm allerede.

Jeg viste ikke at bilen kommer med alarm som standard - altså uten sikkerhetspakken.

Er der andre som kan bekrefte dette også? Jeg må finalize i morgen så denne info kom på et bra tidspunkt.

Epleskreller

Sitat fra: Sponzo på fredag 24. mai 2013, klokken 21:02

Jeg viste ikke at bilen kommer med alarm som standard - altså uten sikkerhetspakken.

Er der andre som kan bekrefte dette også? Jeg må finalize i morgen så denne info kom på et bra tidspunkt.

Sitat Laumb: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7580.168.html
SitatAll cars come with immobilizer:
o   Secure communication between drive inverter, security controller, and key fob
o   Enhanced protection against vehicle theft through hot-wiring or tampering with vehicle electronics
The standard alarm system meets ECE 116 requirements.
o   The alarm triggers when there is an unauthorized opening of any of the 4 doors or the 2 trunks when vehicle is armed
o   The alarm manifests itself with flashing hazard lights and horn honking

The security package adds:
-          two ultrasonic cabin intrusion sensors

-          a battery-backed siren

-          slope detection

-          emergency power alarm

o   The alarm triggers when there is an unauthorized opening of any of the 4 doors or the 2 trunks when vehicle is armed, OR there is an intruder inside the vehicle, OR any glass is broken, OR the vehicle being towed, OR there is removal of vehicle power, Or there is tampering with vehicle electronics (e.g. cutting wires from siren, since it is battery-backed)
o   Things that do not trigger the alarm: traffic noise/vibration or precipitation (rain/hail)
o   The alarm manifests itself with flashing hazard lights and siren (no horn)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA