Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av Jimpec, onsdag 29. mai 2013, klokken 18:30

« forrige - neste »

stianrod

Sitat fra: Cecilie på torsdag 16. mai 2013, klokken 15:15

Men dette med homelink vet jeg ikke mye om. Jeg har bare fått utlevert en duppeditt til fellesgarasjen, aner ikke hvordan jeg kunne fått programmert bilen til å snakke dens språk. Men det finner jeg vel ut av dersom det er mulig...

Når det gjelder homelink så er det fjernkontroll til garasjen, akkurat som den duppeditten du har nå.  Enten kan du programmere inn signalene via 17" tommeren, ved å finne produsent på garasjedøren, eller så mener jeg du kan trykke på knappen på duppeditten forran grillen på bilen, akkurat som en programèrbar fjernkontroll, og vips, så sender bilen ut signalene til garasjen istedenfor den duppeditten du har nå :)  Siden bilen har gps, så vil bilen selv åpne homelink appen når du nærmer deg garasjen.  Veldig praktisk :)
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

stianrod

Sitat fra: Cato76 på torsdag 16. mai 2013, klokken 14:40
Sitat fra: stianrod på torsdag 16. mai 2013, klokken 14:30
Digg!!! Hvor fant du bildene?

Brukte Google bildesøk "Center console rear seat Tesla Model S"
https://www.google.no/search?q=Center%20console%20rear%20seat%20Tesla%20Model%20S&psj=1&bav=on.2,or.&bvm=bv.46471029,d.bGE&biw=1920&bih=950&wrapid=tlif136870748435610&um=1&ie=UTF-8&hl=no&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=rdGUUarmEc_o4QSyzIGwBQ

Finner ikke priser eller hvem/hvor de selges... Finner kun de som ser hjemmesnikret ut som ligger på ebay og amazon. (99$, men kommer aldri noe slikt i min bil)

-Skal jeg kjøper noe slikt så må den se original ut, være i god kvalitet og ha gode festeordninger (vil ikke at denne skal knuse 17" skjermen ved kraftig oppbremsing  :o)

Takker, Cato76. You made my day :)

Vet du om denne er løs, eller sitter fast.  Den bør vel kunne settes fast ved behov, akkurat som et barnesete, slik at man ikke får den i 17 tommern, som du nevnte :-[
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Balrog

Sitat fra: Gjermund på torsdag 16. mai 2013, klokken 13:18
Sitat fra: Balrog på torsdag 16. mai 2013, klokken 11:59
skjulte rom, som ikke opptar noe som helst av effektivt areal er kjekt å ha, ingen tvil om det. "søppelkasser" i dørene er grusomt, ettersom de enten er tomme og bare gjør kupeen mindre eller er delvis fylt med gammelt rask som gjerne blir liggende. En frekk liten rull med 2liters plastposer til søppel liggende i hanskerommet er en mye bedre løsning. da forsvinner søpla.

hvorfor må isskrape, vognkort refleksvest og papirhåndbok ligge i hanskerommet? kan man ikke bruke det rommet til nettopp hansker ol som man trenger å legge fra seg mens man kjører?

Hiver meg på Kirkebø og forviser alt dette rasket til en egnet liten bag i forgasjerommet eller det skjulte rommet bak. TMS er ikke en bil som skal kjøres rundt med paraply og NAFs veibok i døra, potetgullposer på gulvene, bikkje i baksetet, terninger i speilet, og tomflasker og en gammel trehjulsykkel i bagasjerommet. La oss holde bilene våre litt classy, please..

Må si du er ganske jålete om du ikke tåler paraply og lommelykt i døra som ingen merker er der, men kjekt å ha når du trenger det.

litt av poenget mitt er at jo flere unødvendige rom man har, desto mer unødvendig skrot fyller man det med. Mennesker har en iboende angst for tomrom. Hvor mange tomme skuffer eller skap finner man i en bolig? Og flytter man til noe større så fyller man automatisk opp det også. TMS er dels en sportsbil som ikke skal tunges ned med unødvendig vekt som nettopp fjerner sportsbilgreia Tesla legger opp til. Sånn sett delte jeg Elons ansiktsuttrykk da noen spurte om muligheten for å trekke en caravan etter Model S.

Dette handler ikke om å være jålete, men å la TMS få lov til å være den typen bil den er. Den er ikke og blir aldri en s-max, touran eller zafira: kjekk og barnevennlig bil med solid takhøyde, praktiske skyvedører, enkel betjening og mange lure løsninger med plass til krykker, paraplyer, hatt, ekstra tøfler, hundebur, CD-samlingen, en telefonkatalog, redningsvester, grill- og piknikutstyr og golfbagen.

Jeg tror Tesla kommer med en slik modell etter Model X, ettersom en slik biltype ikke finnes som elbil.

Eller skulle jeg også gjerne sett en original "midtkonsoll" integrert i baksetet
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Havebigfun

Sitat fra: Balrog på torsdag 16. mai 2013, klokken 17:15
litt av poenget mitt er at jo flere unødvendige rom man har, desto mer unødvendig skrot fyller man det med. Mennesker har en iboende angst for tomrom. Hvor mange tomme skuffer eller skap finner man i en bolig? Og flytter man til noe større så fyller man automatisk opp det også. TMS er dels en sportsbil som ikke skal tunges ned med unødvendig vekt som nettopp fjerner sportsbilgreia Tesla legger opp til. Sånn sett delte jeg Elons ansiktsuttrykk da noen spurte om muligheten for å trekke en caravan etter Model S.

Dette handler ikke om å være jålete, men å la TMS få lov til å være den typen bil den er. Den er ikke og blir aldri en s-max, touran eller zafira: kjekk og barnevennlig bil med solid takhøyde, praktiske skyvedører, enkel betjening og mange lure løsninger med plass til krykker, paraplyer, hatt, ekstra tøfler, hundebur, CD-samlingen, en telefonkatalog, redningsvester, grill- og piknikutstyr og golfbagen.
Vi gjorde en spørreundersøkelse om hva som var motivasjonen til å kjøpe TMS for noen mnd siden. Resultatet viste at gruppen er svært inhomogen. Ved siden av Tesla-nerder er det en del her med et avslappet forhold til bil og som bruker den til alt de har behov for incl trekking av henger. Jeg har ingen problemer med lommer/hulrom - om det sammler seg søppel der ryker den ved neste rydderunde( ikke når bilen skal selges men en gang årlig.
Jeg kjenner meg litt utsatt for dogmatisme hvor man (Tesla) beskytter oss mot vårt eget rot.
Jeg trenger ingen som beskytter meg mot meg selv- derimot synes jeg det hadde vært rimelig med mulighet for sikker oppbevaring av ting det er naturlig å ha med i en bil for en større  og heterogen gruppe brukere. Når det gjelder sikkerhetsaspektet mener jeg faktisk at det er så vesentlig at man burde tilbudt flere/større rom ved/i dashbordet- det er der smådeler kan oppbevares tryggest mtp prosjektilproblematikken- selv om det muligens bare er en minoritet- som vil ha med isskrape, lommelykt, paraply, servietter osv.
Når det er sagt er mange "funksjonalister" incl meg blitt litt nerdete også- man preges av dette forumet ;)

petersv

Når vi først er inne på diskusjonen rund rot i bilen, hvorfor ikke snakke om noe kontruktivt, sikring av last?

Model S har pr i dag ingen forankringspunkter for å sikre tung last i bagasjerummet, med eller uten seteryggen slått ned. Det er farlig det! Men de har tatt bryet å forsvare oss mot flygende søppel i framdørene, etc., ved en velt/rulling. :P

TS

Sitat fra: Cato76 på torsdag 16. mai 2013, klokken 14:40
Sitat fra: stianrod på torsdag 16. mai 2013, klokken 14:30
Digg!!! Hvor fant du bildene?

Brukte Google bildesøk "Center console rear seat Tesla Model S"
https://www.google.no/search?q=Center%20console%20rear%20seat%20Tesla%20Model%20S&psj=1&bav=on.2,or.&bvm=bv.46471029,d.bGE&biw=1920&bih=950&wrapid=tlif136870748435610&um=1&ie=UTF-8&hl=no&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=rdGUUarmEc_o4QSyzIGwBQ

Finner ikke priser eller hvem/hvor de selges... Finner kun de som ser hjemmesnikret ut som ligger på ebay og amazon. (99$, men kommer aldri noe slikt i min bil)

-Skal jeg kjøper noe slikt så må den se original ut, være i god kvalitet og ha gode festeordninger (vil ikke at denne skal knuse 17" skjermen ved kraftig oppbremsing  :o)

Tesla kommer selvfølgelig med en valgfri midtkonsoll :
http://shop.teslamotors.com/collections/model-s/products/drop-in-center-console
rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Gjermund

"Sportsbil" og vekt. Måtte le litt. Hadde den hatt lommer i dørene og du hadde stappet dem fulle med tunge ting, så hadde det kanskje vært 20 kg mer totalvekt. Bilen veier over 2 000 kg, altså 1% mer vekt. Det merker du ikke.

Og når det gjelder å dra caravan eller henger, så glemmer dere at han er fra USA ikke Norge. der har de pickup'er. Stor kulturforskjell.

Havebigfun

Sitat fra: petersv på torsdag 16. mai 2013, klokken 19:54
Model S har pr i dag ingen forankringspunkter for å sikre tung last i bagasjerummet, med eller uten seteryggen slått ned. Det er farlig det! Men de har tatt bryet å forsvare oss mot flygende søppel i framdørene, etc., ved en velt/rulling. :P
Jeg tenker at lommeløsheten utelukkende er relatert til designønsker- ikke sikkerhetstanker.
Ellers ville bagasjerommet vært stabilt lukket hos alle- ikke med en "hattehylle" som tilvalgsmulighet og det hadde vært forankringspunkter.
Jeg kommer til å forankre midtkonsollen med solide plateskruer (rett i batteripakken) slik at den ikke flyr avgårde under aksellerasjon ;)
Fin bil for det..

Quattro

Ingen av alle oppbevaringsrommene i min Audi fylles med skrot. Skjønner ikke denne latterlige problemstillingen som enkelt tydeligvis har.
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

valvolainen

Har alltid litt med meg i bilen.
Lyspærer og sikringer f.eks.
Når vi reiser på langtur (noe vi også skal med teslaen!) så er det en selvfølge å kunne ha med litt mat og noen flasker mineralvann. En sjokolade eller to. Kaffekoppen er selvskreven i bilen.  Telefonene skal ha sine plasser.
Kartboka er alltid med i bilen. Flott med gps men av og til må man bare ha et kart!
Wipes til vinduet, alltid etpar av de med. (kan sløyfes)

Det jeg derimot gleder meg til å slippe er serviettene og avisene i dørlommene.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Øyvind.h

Sitat fra: Quattro på torsdag 16. mai 2013, klokken 22:32
Ingen av alle oppbevaringsrommene i min Audi fylles med skrot. Skjønner ikke denne latterlige problemstillingen som enkelt tydeligvis har.
Så du synes det er latterlig når jeg går ut i bilen og konstaterer at lagringsrommene er fylt av ting som bare er tull at ligger der? Jeg tror det er slik folk flest har det. De bare fyller opp og fyller opp så lenge de har plass, for de tvinges ikke til å ta et valg.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Quattro

Sitat fra: Øyvind.h på fredag 17. mai 2013, klokken 06:16
Sitat fra: Quattro på torsdag 16. mai 2013, klokken 22:32
Ingen av alle oppbevaringsrommene i min Audi fylles med skrot. Skjønner ikke denne latterlige problemstillingen som enkelt tydeligvis har.
Så du synes det er latterlig når jeg går ut i bilen og konstaterer at lagringsrommene er fylt av ting som bare er tull at ligger der? Jeg tror det er slik folk flest har det. De bare fyller opp og fyller opp så lenge de har plass, for de tvinges ikke til å ta et valg.


Ja, men du kan jo rydde i stedenfor bare å konstatere  :P.

Gratulerer med dagen  :)
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Muffinman

Tror kanskje diskusjonen på de to siste sidene er noe av det underligste jeg har sett på et nettforum. Og det sier litt.

Quattro

Sitat fra: Havebigfun på fredag 17. mai 2013, klokken 10:42
Jeg tror menneskene ikke ønsker å bli tvunget til å ta valg hele tiden- jeg kaller det frihet.

Jeg vet ikke om flere er enige meg meg, men dette er noe av det dummeste jeg noengang har hørt!

Veldig mange millioner mennesker hadde det slik bak jernteppet, bl.a. i DDR og Sovjetunionen. Vet ikke hvor fri de følte seg.

Det hadde vel vært mye enklere for deg om du kun hadde muligheten til å kjøpe en type bil, en type melk, en type brød osv.? Dermed slipper du å ta valg,  ref. din definisjon av frihet.
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

Sindre M.

Sitat fra: Quattro på fredag 17. mai 2013, klokken 11:59
Sitat fra: Havebigfun på fredag 17. mai 2013, klokken 10:42
Jeg tror menneskene ikke ønsker å bli tvunget til å ta valg hele tiden- jeg kaller det frihet.

Jeg vet ikke om flere er enige meg meg, men dette er noe av det dummeste jeg noengang har hørt!

Veldig mange millioner mennesker hadde det slik bak jernteppet, bl.a. i DDR og Sovjetunionen. Vet ikke hvor fri de følte seg.

Det hadde vel vært mye enklere for deg om du kun hadde muligheten til å kjøpe en type bil, en type melk, en type brød osv.? Dermed slipper du å ta valg,  ref. din definisjon av frihet.
Av fare for å fyre enda mer opp under denne meget lite relevante diskusjonen, så vil jeg allikevel bemerke at en stor andel økonomer og psykologer har forsket på dette temaet. Og en god del av resultatene bygger opp under at "less is more" så lenge man opprettholder et visst utvalg med alternativer man fritt kan velge mellom. Søk etter "The Paradox of Choice" eller lignende litteratur, så kan man lese hvordan individer kan få mindre "kjøpsangst" når de får velge mellom noen få alternativer enn når man kan velge mellom hundrevis.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA