Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av Jimpec, onsdag 29. mai 2013, klokken 18:30

« forrige - neste »

stianrod

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 16. mai 2013, klokken 03:30
Sitat fra: stianrod på torsdag 16. mai 2013, klokken 01:31
Og hvor har jeg den gule vesten og isskrapen...? Jo, nettopp rommet i dørene.

Tja, kan ikke slikt like greit ligge i hanskerommet? Vest bruker jo ikke akkurat til hverdags, og isskrape nesten sjeldnere? Ihvertfall har jeg hatt fint lite bruk for isskrape på Leafen i vinter...

Det spørs på tykkelsen på Teslahåndboken (tipper den er nokså tykk), men det er veldig liten plass i hanskerommet til isskrapen. Dessuten vil jeg ikke "grise" til dokumenter og vognkort med skit fra isskrapen.... Men jkirkebo, dette er ikke poenget.

Poenget er jo at det ikke er så veldig mye sånn oppbevaringsplass til "småtterier".

Fikk god tid her en dag til å sitte i førersete i butikken i Trondheim og kjenne litt etter.  Og tenkte på de tingene jeg må flytte over fra min nåværende bil til Model S. Ang isskrape, har jeg en som har børste i den ene enden, og skrape i den andre. Veldig god å bruke, for den er ca. 40-50 ca lang. Du får jo aldri plass til den i hanskerommet!...

Vet dette er detaljer, men så er det nettopp detaljene som er så viktige i den daglige bruken...

Håper du forstår meg rett...  :)

Edit: personlig har jeg brukt isskrapen mye mer enn vesten...
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

jkirkebo

Sitat fra: stianrod på torsdag 16. mai 2013, klokken 04:16
Det spørs på tykkelsen på Teslahåndboken (tipper den er nokså tykk), men det er veldig liten plass i hanskerommet til isskrapen. Dessuten vil jeg ikke "grise" til dokumenter og vognkort med skit fra isskrapen.... Men jkirkebo, dette er ikke poenget.

Poenget er jo at det ikke er så veldig mye sånn oppbevaringsplass til "småtterier".

Fikk god tid her en dag til å sitte i førersete i butikken i Trondheim og kjenne litt etter.  Og tenkte på de tingene jeg må flytte over fra min nåværende bil til Model S. Ang isskrape, har jeg en som har børste i den ene enden, og skrape i den andre. Veldig god å bruke, for den er ca. 40-50 ca lang. Du får jo aldri plass til den i hanskerommet!...

Håndbok? På papir? Hvis det faktisk følger med så kommer den garantert til å bli lagt igjen hjemme. Ser ikk helt poenget, jeg forutsetter at PDF-utgaven finnes på skjermen.

En 40-50cm lang skrape tror jeg ingen av bilene våre hadde hatt en god plass til. I Model S tror jeg derimot den hadde passet fint i fotbrønnrommet bak, sammen med ekstra spylervæske og lignende. Men pga. forvamingen blir slikt aldri brukt for min del, har ihvertfall ikke trengt det på Leafen.

Det fotbrønnrommet bak er for meg verdt utrolig mye mer enn en drøss smårom som bare samler "dritt" ;) Men det er dog ikke så nyttig for de som bestiller ekstrasetene da...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

stianrod

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 16. mai 2013, klokken 06:28

Håndbok? På papir? Hvis det faktisk følger med så kommer den garantert til å bli lagt igjen hjemme. Ser ikk helt poenget, jeg forutsetter at PDF-utgaven finnes på skjermen.

En 40-50cm lang skrape tror jeg ingen av bilene våre hadde hatt en god plass til. I Model S tror jeg derimot den hadde passet fint i fotbrønnrommet bak, sammen med ekstra spylervæske og lignende. Men pga. forvamingen blir slikt aldri brukt for min del, har ihvertfall ikke trengt det på Leafen.

Det fotbrønnrommet bak er for meg verdt utrolig mye mer enn en drøss smårom som bare samler "dritt" ;) Men det er dog ikke så nyttig for de som bestiller ekstrasetene da...

Om skjermen går i svart, så hjelper det lite med pdf filer. Pga lovverk er jeg sikker på det blir (også) i papirformat.

Ser at skrapa godt kan ligge i fotbrønn. Spørsmålet er hva som er mest praktisk. Sope bort snø fra den store bakflaten, eller førerdøren, om det hadde vært rom i døren for skrape. Men er det slik med vinterpakken at man aldri trenger å skrape is noen gang mer, så skal jeg erbødig trekke meg fra å diskutere dette :-) Har aldri hatt elbil, så vet ikke noen ting om sånnt.

En annen ting han påpekte i videoene var at han måtte ha vannflasken(e) eller andre ting i "midtkonsollen", som rullet frem og tilbake under kjøring... Nå kommer det til å løse seg for de som bestiller den nye "drop-in" midtkonsollen i ettertid, men dog et nyttig poeng å ta med seg...
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Cato76

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 16. mai 2013, klokken 03:30
Sitat fra: stianrod på torsdag 16. mai 2013, klokken 01:31
Og hvor har jeg den gule vesten og isskrapen...? Jo, nettopp rommet i dørene.

Tja, kan ikke slikt like greit ligge i hanskerommet? Vest bruker jo ikke akkurat til hverdags, og isskrape nesten sjeldnere? Ihvertfall har jeg hatt fint lite bruk for isskrape på Leafen i vinter...

Kun søppel som havner i sidelommen... Isskrape trenger jeg ikke - har bestillt vinterpakken  8)
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Gjermund

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 16. mai 2013, klokken 06:28

Vognkort må du ha i papir, og kjipt med snø på det.

laumb

Kjørelærern når jeg tok BE i sommer hadde laminert vognkortet.
Supersmart! Det skal jeg og gjøre!

Gjermund

Sitat fra: laumb på torsdag 16. mai 2013, klokken 10:27
Kjørelærern når jeg tok BE i sommer hadde laminert vognkortet.
Supersmart! Det skal jeg og gjøre!

Uansett er det mange som ønsker å ha hanskerommet snøfritt.

Gjermund

Ser mobbinga som et klart tegn på folk som ikke tåler at noen kritiserer drømmebilen.

RuneW

Sitat fra: Cato76 på torsdag 16. mai 2013, klokken 10:25
Kun søppel som havner i sidelommen...

Jeg er muligens sær, men personlig synes jeg det tar seg bedre ut med søppel i sidelommen en søppel på gulvet, setene og rundt omkring (som fort blir alternativet)...
(og nei, jeg ser ikke på hanskerommet som et egnet sted for søppel)

Sitat fra: Gjermund på torsdag 16. mai 2013, klokken 10:52
Ser mobbinga som et klart tegn på folk som ikke tåler at noen kritiserer drømmebilen.

Jepp, merkelig hvordan ting blir forsvart med nebb og klør. Selv om man har bestilt en bil til 600000 kan det vel ikke bety at ingen skal ha lov til å kritisere noen ting med bilen?
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Øyvind.h

Sitat fra: Cato76 på torsdag 16. mai 2013, klokken 10:25
Isskrape trenger jeg ikke - har bestillt vinterpakken  8)
Regner med det var en spøk ettersom vinterpakken ikke påvirker isskraping vesentlig :) Hvis ikke du planlegger å bruke spylevæske til å fjerne is?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Havebigfun

Sidelomme-diskusjonen hadde vi en del av under den første prøvekjøringsrunden- Konklusjon:
Diskusjon lønner seg ikke fordi det er en liten gruppe som ikke vil ha lagringsmuligheter eller som synes designet blir bedre uten oppbevaringsfag og en større gruppe som gjerne skulle gjemt rotet sitt ett annet sted enn på gulvet. Ingen viker en tomme fra sitt standpunkt :o.
Siden har det kommet midtkonsoll-løsninger som kan avhjelpe problemet til en viss grad. Så da så

Øyvind.h

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 16. mai 2013, klokken 11:27
Det er en liten gruppe som ikke vil ha lagringsmuligheter eller som synes designet blir bedre uten oppbevaringsfag og en større gruppe som gjerne skulle gjemt rotet sitt ett annet sted enn på gulvet. Ingen viker en tomme fra sitt standpunkt.
Godt oppsummert :)
Jeg gjorde en uhøytidelig gjennomgang av hva jeg hadde i bilen når jeg så det minimalistiske interiøret. Konklusjonen var at alle hulrom ble fylt med søppel istedenfor at jeg kastet det, og haugevis med ting ble liggende ubrukt. Ser absolutt fordelen ved ikke å gi seg selv mange rom til lagring av skrot, men forstår også de som gjerne skulle hatt mer plass.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Gjermund

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 16. mai 2013, klokken 11:29
Sitat fra: Havebigfun på torsdag 16. mai 2013, klokken 11:27
Det er en liten gruppe som ikke vil ha lagringsmuligheter eller som synes designet blir bedre uten oppbevaringsfag og en større gruppe som gjerne skulle gjemt rotet sitt ett annet sted enn på gulvet. Ingen viker en tomme fra sitt standpunkt.
Godt oppsummert :)
Jeg gjorde en uhøytidelig gjennomgang av hva jeg hadde i bilen når jeg så det minimalistiske interiøret. Konklusjonen var at alle hulrom ble fylt med søppel istedenfor at jeg kastet det, og haugevis med ting ble liggende ubrukt. Ser absolutt fordelen ved ikke å gi seg selv mange rom til lagring av skrot, men forstår også de som gjerne skulle hatt mer plass.

Personlig syens jeg sidelommene er gode for lommlykt, paraply og lignedne ting som du brått kan få bruk for, men ikke har med om det ikke liker i bilen konstant. I tillegg er det et odt sted for å legge ruteknuser som jeg enda ikke har somlet meg til å skaffe.

Balrog

skjulte rom, som ikke opptar noe som helst av effektivt areal er kjekt å ha, ingen tvil om det. "søppelkasser" i dørene er grusomt, ettersom de enten er tomme og bare gjør kupeen mindre eller er delvis fylt med gammelt rask som gjerne blir liggende. En frekk liten rull med 2liters plastposer til søppel liggende i hanskerommet er en mye bedre løsning. da forsvinner søpla.

hvorfor må isskrape, vognkort refleksvest og papirhåndbok ligge i hanskerommet? kan man ikke bruke det rommet til nettopp hansker ol som man trenger å legge fra seg mens man kjører?

Hiver meg på Kirkebø og forviser alt dette rasket til en egnet liten bag i forgasjerommet eller det skjulte rommet bak. TMS er ikke en bil som skal kjøres rundt med paraply og NAFs veibok i døra, potetgullposer på gulvene, bikkje i baksetet, terninger i speilet, og tomflasker og en gammel trehjulsykkel i bagasjerommet. La oss holde bilene våre litt classy, please..
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

RuneW

Sitat fra: Balrog på torsdag 16. mai 2013, klokken 11:59TMS er ikke en bil som skal kjøres rundt med paraply og NAFs veibok i døra, potetgullposer på gulvene, bikkje i baksetet, terninger i speilet, og tomflasker og en gammel trehjulsykkel i bagasjerommet. La oss holde bilene våre litt classy, please..

Denne uttalelsen taler vel for seg...
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA