Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av Jimpec, onsdag 29. mai 2013, klokken 18:30

« forrige - neste »

Jimpec

2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

bb

#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Signature #280

Sluttet å se etter 8 minutter.. Skjønner ikke hva som var nyttig med videoen, noen små software bugs og andre ting man kjenner til fra før.. Kan ikke spille youtube videoer på skjermen, er det noe å lage en 15 minutters spillefilm for?

JohanH

What the f**k er det med stemmen hans? Har han spist en dverg som sitter fast halvveis ned? Han høres ut som en en fet munk. Orket ikke se mer enn 1 minutt. Hvor er de interessante delene?

Jimpec

Og hva er det med å faktisk ta seg tid til å sutre over noe som ikke helt falt i smak? Det er jo bare å gå videre vel fremfor å lage dårlig stemning?

Videoen gir for en gangs skyld en ærlig fremstilling av hva som har vært problemer fra en som faktisk har fått en bil - og ikke bare synser om ting
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Muffinman

Sitat fra: JohanH på onsdag 15. mai 2013, klokken 20:13
What the f**k er det med stemmen hans? Har han spist en dverg som sitter fast halvveis ned? Han høres ut som en en fet munk. Orket ikke se mer enn 1 minutt. Hvor er de interessante delene?
He he, reagerte også på stemmen. Årets mest irriterende ;)

Sualc

Nå lo jeg godt... ;D
Nissan Leaf, kjørt siden 9. november 2011.

Tesla Model S, kjørt siden november 2013.

Gladtrd

For all del så er det jo greitt at TMS-eiere legger ut videoer og innlegg med ting de ikke er helt fornøyd med og slikt, men en 15 minutters video for å gå inn i svært små ting som kunne vært "kjekt og ha en svært sjelden gang" er litt overkill.

At han har en litt irriterende stemme kan man vel ikke stikke under en stol, men trenger vel ikke å bruke hele denne siden for å henge oss opp i stemmen hans.
Tesla Model S P85 - levert 09.09.2013 / innbytte 16.06.2017
Tesla Model X 75D - levert 16.06.2017
Tesla Model III - RN107911798

Quattro

Mobbing av person er konstruktivt. Ta deg sammen og skjerp deg. Jeg syntes dette var nyttig og særdeles konstruktivt.

Beklager, tolererer ikke mobbing og det bør heller ingen andre gjøre!
Bil mottatt 27.03.14
P85, Blå, 19", med alt untatt dobbeltlader, dokkeseter og vinterpakke.

JohanH

Sitat fra: Quattro på onsdag 15. mai 2013, klokken 22:57

Mobbing av person er konstruktivt. Ta deg sammen og skjerp deg. Jeg syntes dette var nyttig og særdeles konstruktivt.

Beklager, tolererer ikke mobbing og det bør heller ingen andre gjøre!

Du har helt rett, beklager. Men når det noen sier er veldig klagete og masete så hjelper det ikke å ha den typen stemme...

Jeg har sett på videon nå, og mye av det han klager på er virkelig ikke-ting, f. eks. "hvorfor spiller bilen ikke YouTube video???". Hallo - det er et bevist valg at browsern ikke støtter flash.

bb

Jeg har sett gjennom alle fem deler. Han sier mye av det samme som har blitt sagt før av profesjonelle reviewers. Men han trekker også frem ting jeg ikke var klar over:

• Dørene mangler oppbevaringslommer
  • Ingen kroker eller håndtak over dørene
  • Dårlig kvalitet/plassering av mikrofon (for Bluetooth)
  • Sette hvor høyt bakluka skal åpne ved å holde inne knappen
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

JohanH

Sitat fra: bb på onsdag 15. mai 2013, klokken 23:21
  • Dørene mangler oppbevaringslommer

Ingen nyhet - dette er et designvalg (rent interiør)

• Ingen kroker eller håndtak over dørene
Se over

• Dårlig kvalitet/plassering av mikrofon (for Bluetooth)
Mye skrevet om på TMC. De fleste rapporterer utmerket kvalitet, noen rapporterer dårlig kvalitet. Kan like gjerne ha med telefonen å gjøre som med bilen.

• Sette hvor høyt bakluka skal åpne ved å holde inne knappen

Står i manualen.

stianrod

Synes mobbing utgår! Så alle 5 videoene igår og synes det var mye bra. Han sier selv at han aldri har review'a noen produkter før, men dette produktet (bilen) var så ekstraordinært at han ville gjøre det. +1 for det.

Ang. stemmen... Den forandrer seg mye i forhold til måten han holder cam'et, og etter det jeg oppfatter er han en innflyttende asiater. Det hører man på "dialekten".

Han er ikke den første som tar opp bl.a. mangel på rom i dørene, eller jakkeknagger og håndtak. For meg virker det ganske logisk å ha håndtak over døren på en slik bil med enorm akselerasjon. Og hvor har jeg den gule vesten og isskrapen...? Jo, nettopp rommet i dørene.

Synes faktisk Tesla burde ha støtte for video i nettleseren, men kun når bilen står i "park". Veldig kjekt når man venter feks på noen eller sitter på ferje.

Elon sa under presentasjon av Model S at 17" skjermen skulle være bedre enn en laptop, for surfing/mail etc. Men om nettleseren er virkelig så treg, så bruker jo folk telefon istedenfor. Og hva er poenget med nettleser i utgangspunktet da?...

Gi denne mannen litt kred, som faktisk har gjort tilsammen over en times lang review av bilen. Meget bra/nyttig spør du meg...
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

jkirkebo

Sitat fra: stianrod på torsdag 16. mai 2013, klokken 01:31
Og hvor har jeg den gule vesten og isskrapen...? Jo, nettopp rommet i dørene.

Tja, kan ikke slikt like greit ligge i hanskerommet? Vest bruker jo ikke akkurat til hverdags, og isskrape nesten sjeldnere? Ihvertfall har jeg hatt fint lite bruk for isskrape på Leafen i vinter...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA