Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Europeisk Model S, produksjon, godkjenning og levering.

Startet av Sverre_E, tirsdag 28. mai 2013, klokken 08:30

« forrige - neste »

Starfox

Sitat fra: Ingebrigt på fredag 31. mai 2013, klokken 20:05
Ev-can er 'den andre'  can bussen som du må koble om bluetooth senderen for å  ha tilgang til. Der ligger reelle GID som bilens systemer måler. Car-can er den vanlige bussen.

Hvor ligger Ev kontakten

Ingebrigt

Den ligger i samme kontakten men på andre pinner. Derfor må bt enheten modifiseres, eller det må settes inn en (spesiallaget) skjøteledning.

Starfox

Sitat fra: Ingebrigt på fredag 31. mai 2013, klokken 20:32
Den ligger i samme kontakten men på andre pinner. Derfor må bt enheten modifiseres, eller det må settes inn en (spesiallaget) skjøteledning.

Ahh. Lærer så lenge man lever.

Bjoris

Da har jeg endelig fått lånt meg en android telefon og skulle teste dette, appen og alt er på plass, men sliter med parringen, kan ikke se at jeg har fått noen kode og har prøve flere ganger med 1234, 0000 uten hell. Noen som skulle vite hva som kan være problemet? Jeg forsøkte med bilen av, men jeg fikk jo opp denne OBDII så det skulle vel ikke være det? Jeg får ta en tur ut å prøve igjen...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Bjoris

Da fikk jeg det til, tok sikkert 100 ganger med 1234 før den koblet, sikkert dårlig mobil...:) Så får vi se litt på tallene...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Bjoris

CAP på 88-90% alt etter om jeg bruker 66,2 eller 67.4 Ah. Hmmm, kanskje ikke kjøp av en US Leaf var det smarteste... Dette skal vel ikke ha noe med å gjøre med lading heller...? Bilen hadde SOC på 50% nå. Noe annet som kan gjøre at jeg fikk så dårlig CAP-verdi, vi syns jo rekkevidden har vært bra vi...

Bilen har gått i Florida i vel 1 år, 5000 km. Jeg krevde bare at den hadde 12 barer når jeg kjøpte den, det er vel like før vi mister en bare nå da, var ikke første baren 15% kapasitetsloss?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Starfox

Sitat fra: bjoris på fredag 31. mai 2013, klokken 23:22
CAP på 88-90% alt etter om jeg bruker 66,2 eller 67.4 Ah. Hmmm, kanskje ikke kjøp av en US Leaf var det smarteste... Dette skal vel ikke ha noe med å gjøre med lading heller...? Bilen hadde SOC på 50% nå. Noe annet som kan gjøre at jeg fikk så dårlig CAP-verdi, vi syns jo rekkevidden har vært bra vi...

Bilen har gått i Florida i vel 1 år, 5000 km. Jeg krevde bare at den hadde 12 barer når jeg kjøpte den, det er vel like før vi mister en bare nå da, var ikke første baren 15% kapasitetsloss?

Hvor mange amp timer har du oppe til høyre på den siden med søylene?

Bjoris

Foran Cap står det 59,66 Ahr. Legger jeg dette tallet på innstillinger får jeg da naturlig nok 99,99%, men det er jo naturlig. Kan jeg være sikker på at batteriet har 10% reduksjon?

Kanskje det beste hadde vært å ikkje kjøpt denne saken og levd lykkelig uvitende. Vel, vi har som sagt vært veldig fornøyd med rekkevidden:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Starfox


Starfox


Starfox

Sitat fra: bjoris på lørdag 01. juni 2013, klokken 10:27
Foran Cap står det 59,66 Ahr. Legger jeg dette tallet på innstillinger får jeg da naturlig nok 99,99%, men det er jo naturlig. Kan jeg være sikker på at batteriet har 10% reduksjon?

Kanskje det beste hadde vært å ikkje kjøpt denne saken og levd lykkelig uvitende. Vel, vi har som sagt vært veldig fornøyd med rekkevidden:)

Får du fortsatt 12 streker i bilen? Hvor mange GIDs får du når du lader til 100%?

Bjoris

#71

Får du fortsatt 12 streker i bilen? Hvor mange GIDs får du når du lader til 100%?
[/quote]

Ja, jeg har det, det var det eneste jeg sjekket, men mener jeg har lest at første streken står for 15%? Dette har de vel gjort så det skal være et stort kapasitetstap før kunden oppdager det?

Setter jeg inn 66,25 Ahr nå har jeg CAP 90,4% så det har økt litt. Dvs nå er det 100% ved 59.9 Ahr.

Jeg har ikke ladet bilen til 100% siden jeg fikk dette til å fungere, den står på lading nå og jeg tenkte jeg skulle ta en landveistest til LBW og se hvor langt jeg faktisk kommer. Noe jeg spesielt bør følge med på når jeg kjører? GID er nå 141 med SOC 52,3% så får jeg feks ladet til 95% blir det da 256 GID og det skulle vært 280...

Vel, jeg tror ikke jeg gidder å krisemaksimere dette, det vel ikke slik at norsk garanti dekker slikt kap.tap? Det er vel heller ikke satt noe nedre grense heller i den norske garantien? Mener jeg lest at det kommer nå på den nye og at den kanskje skulle innføres for europeiske Leafer, men siden min garanti er identisk med den norske vil jeg isåfall være dekket da:) Vi har da frem til nov 2016 før garantien går ut, men jeg tror nok om det nå er et så stort tap så skyldes det varmen i Florida der bilen har gått, her hjemme kommer den til å tape seg betydelig saktere så spørs om vi er nede på 70% om 3,5 år.

Uansett, kjiipt at det ikke var bedre, jeg hadde sett for meg at det var en liten reduksjon, men 10% var langt i overkant selvsagt...

PS! Veldig kjekt for oss uten Carwings at en faktisk har kontakt med BT på Appen fra huset så nå kan jeg også se ladestatus på bilen uten å gå ut:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Ronny

141/52.3*100=269,6
269,6/280=96,3%
Jeg tror at dersom du lader opp bilen skikkelig, så ordner det seg:)
el-Clio -97
I-MIEV -11 Solgt
Leaf -12

leafster

Ikke ta tallene du får fra appen for god fisk. Da den ikke får tilgang til EV-canbus uten at du modifiserer blåtanndongelen så er i allefall Gids kun estimert med til tider store avvik. Usikker på om det samme gjelder AHr-verdien.

Mer å lese på appens wiki

Bjoris

#74
Da har jeg ladet bilen til til den stoppet å lade, fikk 96.0% SOC, 259 GID som en ser av det ene bildet. Vi tok en kjøretur nå i kveld, 114 km da fikk vi LBW på 110 km. Som en ser har vi kjørt pent, forbruk 0,13 iflg kjørecomp.

Det jeg lurer på er hvorfor vi frå LBW på 21.8% SOC. Virker som at det er tidligere enn andre?

Ser også at CAP økte litt når vi satte på lading etter at vi kom hjem. Litt over 91% nå...

Noen som ser noe spesielt interessant med tallene? 114 km når en da bare bruker ca 75% er kanskje ok?

En ting jeg stusser over er at denne forbruksmåleren i appen ikke reduserer når du regenererer, da står den bare stille. Dermed må jo forbruket bli feil???

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA