Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Europeisk Model S, produksjon, godkjenning og levering.

Startet av Sverre_E, tirsdag 28. mai 2013, klokken 08:30

« forrige - neste »

Kryten

Bra jeg dro ut ledninger med tanke på å ha en CAR-CAN / EV-CAN bryter O0 lettere å bytte om

Sent from my ME301T using Tapatalk 2

Rød LEAF hentet 30.6.2012  - EL 17307

ELM327 med bryter for CAR-CAN til EV-CAN

erikf

Sitat fra: Ingez på mandag 29. juli 2013, klokken 11:17
Ny versjon 0.26

*Real GIDS med CAR-CAN
*Telleverk på lading QC og Normal
Har installert 0.26c og denne versjonen skal kunne vise lufttrykket i dekkene. Er det sensorer for dette altså? Det fungerer i alle fall ikke i min bil. Får bare opp N/A. Trenger man spesielle felger for å få til dette?
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

leafster

Starfox

Greit å vite når man kjøper brukt bil hvor mange ladesykluser den har hatt på både hurtigladeren og vanlig laderen.

BE

Ladesykluser på hurtiglader stemmer ikke på min bil. I følge appen har jeg bare hurtiglader 5 ganger, men jeg har nok i alle fall benyttet hurtiglader 20 ganger siden bilen var ny.

MEN! 5 ganger kan stemme bra siden førsteårsservice med påfølgende softwareloppdatering. Denne telleren er tydeligvis nullstilt på den tiden.
Sølv Leaf. Levert av Ålgård Auto November 2011.

erikf

Sitat fra: BE på lørdag 03. august 2013, klokken 14:56
Ladesykluser på hurtiglader stemmer ikke på min bil. I følge appen har jeg bare hurtiglader 5 ganger, men jeg har nok i alle fall benyttet hurtiglader 20 ganger siden bilen var ny.

MEN! 5 ganger kan stemme bra siden førsteårsservice med påfølgende softwareloppdatering. Denne telleren er tydeligvis nullstilt på den tiden.
Eller den snakker om hele sykluser og ikke antall hurtigladinger? 20 hurtigladinger som gir deg 3-4 streker hver i snitt blir kanskje 5 fulle sykluser med hurtiglading?
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

BE

Ja, det samme tenkte jeg, men jeg testet med en hurtiglading i dag, og da spratt den umiddelbart opp på 5 med det samme ladingen startet. (Under lading er ODB2 aktiv, så en kan følge status på ladingen uten å boote opp bilen)

Leaffen

Ny versjon 0.26

*Real GIDS med CAR-CAN

Oppdaterte til v0.26 her om dagen. Har nå hatt 3 stk 100% oppladinger. Alle viser samme resultat. 274 Gids og 97,5%. Det vil si at det har vært 2,5% kapasitetstap etter 1,5 år og 25000 km. Meget fornøyd med det. Langt bedre enn det man kan forvente ihht http://www.mynissanleaf.com/wiki/index.php?title=Battery_Capacity_Loss

Bergen. Nissan Leaf siden januar 2012. 39000km.
Tesla en gang i fremtiden???

jkirkebo

Sitat fra: Modelsn på søndag 04. august 2013, klokken 09:30
Ny versjon 0.26

*Real GIDS med CAR-CAN

Oppdaterte til v0.26 her om dagen. Har nå hatt 3 stk 100% oppladinger. Alle viser samme resultat. 274 Gids og 97,5%. Det vil si at det har vært 2,5% kapasitetstap etter 1,5 år og 25000 km. Meget fornøyd med det. Langt bedre enn det man kan forvente ihht http://www.mynissanleaf.com/wiki/index.php?title=Battery_Capacity_Loss

Til sammenligning lader min 1,75 år gamle Leaf med 28.000km bak seg til 277-279 gids (målt med vanlig SOC-meter på EV-CAN). Deter jeg ganske fornøyd med tatt i betraktning at bilen har vært hurtigladet ganske mange ganger (opptil 4 ganger på én dag), ladet til 100% ca. 10 gange pr. måned og ofte kjørt ned til rest på ca. 10%.

Når Teslaen kommer blir det slutt på 100% lading og hurtiglading av Leafen, da vil den nok leve resten av sitt liv hos oss mellom 30% og 80%.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Batteribill

Ser det er flere som har rundt 60AHr. Har selv 61,24 i dag (varierer fra 61,00 til 61,50) Merker dere noen redusert rekkevidde? Har ikke hatt bilen mer enn 3 uker, og har ikke direkte testet lengden. Men ser ut for at jeg får ca 1mil pr. strek.
Leafen har gått i Georgia USA frem til april i år og har QC=4 og L1/L2=835.
Hvor mange L1/L2 har dere?
Ingen service til nå som kan ha nullstilt, men kan jeg stole på QC? har selv ladet 5 ganger på Hurtiglader med ca 4-6KwH hver gang. Kan det være at den teller hele sykluser?
BE: kan du ha tippet akkurat på en hel ladesyklus når du ladet sist? slik at den ikke teller neste gang?
2011 USA Leaf Sølvgrå. EL13798
22450km 1. august 2013

BE

Sitat fra: Batteribill på søndag 04. august 2013, klokken 19:10
BE: kan du ha tippet akkurat på en hel ladesyklus når du ladet sist? slik at den ikke teller neste gang?
Tja, kanskje. Men den vippet til 5 samme sekund som jeg startet hurtigladen, så jeg tviler på dette.

Jeg har dessuten kjørt 3 ganger tur-retur Stavanger Bergen siden November 2011, og da hurtiglader begge veier samt i Bergen. Så enten stemmer ikke telleren, eller så er min nullstilt på service i November i fjor. Jeg tipper den er nullstilt, for det kan stemme med 5 ganger siden da.

el-fanboy

Sitat fra: sameier på onsdag 05. juni 2013, klokken 22:48
Har kjøpt blåtann adapter, lastet inn app og fått koplet dette sammen. Alt virker ok. Men, etter cirka 2 minutter kjøring får jeg opp "waiting 4 leaf data" nede i høyre hjørne. Slik står den til jeg enten skrur bilen av/på eller restarter app. Noen andre med samme erfaring??

Fikk ODB2-blåtanndingsen i posten i dag og lasta ned Leaf battery-appen på en HUAWEI u8850 med Android 2.3.5. Plugger ELM i Leafen, rød diode lyser. Parer den med telefonen, det går greit. Starter appen, og så blir statusfeltet aldri grønt. Det står bare på gult, viser Wait 4 et eller annet, og så kommer det "Bluetooth Connection Lost". Bummer. Bare å kaste telefonen?
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

Starfox

Sitat fra: el-fanboy på tirsdag 06. august 2013, klokken 20:34
Sitat fra: sameier på onsdag 05. juni 2013, klokken 22:48
Har kjøpt blåtann adapter, lastet inn app og fått koplet dette sammen. Alt virker ok. Men, etter cirka 2 minutter kjøring får jeg opp "waiting 4 leaf data" nede i høyre hjørne. Slik står den til jeg enten skrur bilen av/på eller restarter app. Noen andre med samme erfaring??

Fikk ODB2-blåtanndingsen i posten i dag og lasta ned Leaf battery-appen på en HUAWEI u8850 med Android 2.3.5. Plugger ELM i Leafen, rød diode lyser. Parer den med telefonen, det går greit. Starter appen, og så blir statusfeltet aldri grønt. Det står bare på gult, viser Wait 4 et eller annet, og så kommer det "Bluetooth Connection Lost". Bummer. Bare å kaste telefonen?

Hvor holder du til? Kansje prøve og sjekke med noe  andre som har så du finner ut om det er mobile  eller stikket.

el-fanboy

Sitat fra: Starfox på tirsdag 06. august 2013, klokken 21:50

Hvor holder du til? Kansje prøve og sjekke med noe  andre som har så du finner ut om det er mobile  eller stikket.
På Oppsal i Oslo. Hvis en annen Leafeier med ELM kunne tenkt seg å gitt meg en hjelpende hånd (send en PM) hadde det vært supert. Jeg er mobil i Oslo-området :-)
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

cra

Jeg tipper det kan være OBD-II duppeditten som er dårlig, spesielt hvis det er en slik skitbillig kina-sak. Jeg har fått to stk (først en som ikke virket, og deretter en erstatning som heller ikke virker), og de detekteres ikke i det heletatt. Androiden finner bare selve LEAF'en når jeg prøver å koble til.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA