Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Diverse artikler som omhandler Tesla (ikke tester)

Startet av Lars C. Krogenæs, tirsdag 28. mai 2013, klokken 01:08

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: tomrh på lørdag 24. august 2013, klokken 23:10
På hurtigladestasjonen på Orkanger er det et 22 kW AC uttak med Mennekes kontakt. Går det an å lade i3'en der?

Alle moderne elbiler skal kunne lades fra stasjoner med Type 2 uttak, så lenge du har den riktige kabelen.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

flux

i3 har en 230V 7,4kw lader, den vil lade med 7,4 kW fra et 22kw punkt og 3,7kw fra et 11kw punkt.

Den kan hurtiglade med 50kw DC fra ccs hurtigladere.

bjornstr

Heisann!

Jeg står på trapene til å bestille en i3. Den er nesten perfekt. Den trenger bare litt lengre rekkevidde. ;)

Jeg lurer på om noen vet noe om forsikringspriser på denne bilen i forhold til andre biler/elbiler? Den har jo veldig bra ytelser, men den er på ingen måte en sportsbil slik som tesla s. Vil den bli satt i en bås som en bil med bra ytelser, eller som en liten bybil?

Leaf_2014

#63
Det er hvertfall to stk her på Hvalstad i dag:

Leaf 2014

Kjell Leaf

Sitat fra: bjornstr på mandag 26. august 2013, klokken 20:08
Heisann!

Jeg står på trapene til å bestille en i3. Den er nesten perfekt. Den trenger bare litt lengre rekkevidde. ;)

Jeg lurer på om noen vet noe om forsikringspriser på denne bilen i forhold til andre biler/elbiler? Den har jo veldig bra ytelser, men den er på ingen måte en sportsbil slik som tesla s. Vil den bli satt i en bås som en bil med bra ytelser, eller som en liten bybil?
Tesla S er langt fra noen sportsbil, det er en stor tung luksusbil med monster(el)motor. Stor motor er ikke det samme som sportsbil. Tesla roadster er derimot en sportsbil.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

valvolainen

#65
Sitat fra: bjornstr på mandag 26. august 2013, klokken 20:08
Heisann!

Jeg står på trapene til å bestille en i3. Den er nesten perfekt. Den trenger bare litt lengre rekkevidde. ;)

Jeg lurer på om noen vet noe om forsikringspriser på denne bilen i forhold til andre biler/elbiler? Den har jo veldig bra ytelser, men den er på ingen måte en sportsbil slik som tesla s. Vil den bli satt i en bås som en bil med bra ytelser, eller som en liten bybil?

Her må du vel nesten bare sende forespørsler til forsikringsselskaper og spørre.
Forsikringspriser variere veldig med både kjørelengde og bosted.
Vi har 75% bonus, 20.000 i kjørelengde, full kasko til kr. 5300,- på en model s, så det burde være mulig å få gode priser på en i3 også.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

BMW850

Sitat fra: Kjell Leaf på tirsdag 05. november 2013, klokken 23:08
Sitat fra: bjornstr på mandag 26. august 2013, klokken 20:08
Heisann!

Jeg står på trapene til å bestille en i3. Den er nesten perfekt. Den trenger bare litt lengre rekkevidde. ;)

Jeg lurer på om noen vet noe om forsikringspriser på denne bilen i forhold til andre biler/elbiler? Den har jo veldig bra ytelser, men den er på ingen måte en sportsbil slik som tesla s. Vil den bli satt i en bås som en bil med bra ytelser, eller som en liten bybil?
Tesla S er langt fra noen sportsbil, det er en stor tung luksusbil med monster(el)motor. Stor motor er ikke det samme som sportsbil. Tesla roadster er derimot en sportsbil.

Stor, tung luksusbil med monstermotor er akkurat det jeg ville ha. Og så billig  ;D
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Born Electric

For det første koster en Tesla langt over 550 000,- de fleste som kjøper Tesla har det som bil nr 2, da er jo kanskje 550 000,- noe i overkant for de fleste, som ikke har alt for mye penger.
for meg blir el bil en nr 2 bil + jeg trenger ingen rekkevidde på 40-50 mil til/fra jobb.
Virker som om BMW har laget en riktig Premium el-bil som markedet ønsker:) jeg har bestilt min i3 i dag, fikk en meget god opplevelse når jeg testet bilen i dag, styringen kan ikke sammenlignes med Leaf, 0-100 på ca 7 sekunder her helt fantastisk.

til info veier i3 1195kg,

Øyvind.h

#68
Sitat fra: Born Electric på mandag 25. november 2013, klokken 21:27
For det første koster en Tesla langt over 550 000,- de fleste som kjøper Tesla har det som bil nr 2, da er jo kanskje 550 000,- noe i overkant for de fleste, som ikke har alt for mye penger.
Hvor har du den statistikken fra? Det kan da ikke være mange som kjøper Tesla for å ha den som bil nr 2? Dette er på ingen måte kritikk av i3 (som jeg synes er en spennende bil som overgår Tesla på en del områder), men det geniale med Model S er at den kan være den eneste bilen til de aller fleste. I motsetning til eks Leaf og i3 som gjerne må suppleres med enda en bil i husholdningen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Elmo

Sitat fra: Born Electric på mandag 25. november 2013, klokken 21:27
For det første koster en Tesla langt over 550 000,- de fleste som kjøper Tesla har det som bil nr 2 . . . . .

Hvis du ikke er utstyrsfrik som behøver du ikke betale mer enn 500.000,- for Model S (men i praksis gjør vel de fleste det).

Ang om elbilen er nr1 eller nr2 bil så er det et definisjonsspørsmål. Men nesten unansett hvordan du definerer det så blir elbilen fort nr1 bilen:
- kjørt flest dager i året
- kjørt flest km i året
- den bilen man helst velger
- ???
Uansett definisjon så er elbilen nr1 bil for meg.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Finnøy (Arne Johan Larsen)

#70
Sitat fra: Elmo på mandag 25. november 2013, klokken 21:44

Ang om elbilen er nr1 eller nr2 bil så er det et definisjonsspørsmål. Men nesten unansett hvordan du definerer det så blir elbilen fort nr1 bilen:
- kjørt flest dager i året
- kjørt flest km i året
- den bilen man helst velger
- ???
Uansett definisjon så er elbilen nr1 bil for meg.

Fullstendig enig. Har man hatt en moderne elbil en stund så blir det en gedigen nedtur å kjøre en fossilbil. Her spiller det ingen rolle om det er Tesla, i3, Leaf, en trilling eller e-UP :-)

BMW850

Sitat fra: Born Electric på mandag 25. november 2013, klokken 21:27
For det første koster en Tesla langt over 550 000,- de fleste som kjøper Tesla har det som bil nr 2, da er jo kanskje 550 000,- noe i overkant for de fleste, som ikke har alt for mye penger.
for meg blir el bil en nr 2 bil + jeg trenger ingen rekkevidde på 40-50 mil til/fra jobb.
Virker som om BMW har laget en riktig Premium el-bil som markedet ønsker:) jeg har bestilt min i3 i dag, fikk en meget god opplevelse når jeg testet bilen i dag, styringen kan ikke sammenlignes med Leaf, 0-100 på ca 7 sekunder her helt fantastisk.

til info veier i3 1195kg,

Det var litt fleipete sagt at den er billig...MEN, man får mye for pengene. Og jo, det blir min nr. 1 bil ;)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

MortenH

Jeg har imiev som eneste bil. Fungerer fint. Nå skal jeg bytte til BMW i3. Forsikringen kommer på 2500 kr.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
2011-2014: Mitsubishi i-MiEV
Fra jan 2014: BMW i3
Bryne - Rogaland

OddB

Roxy -(rød S85) mottatt 19. mars 2014 kl 18:00
Styremedlem i Tesla Owners Club Norway

Coachen

Huff, så lenge kan jeg ikke vente...
Men siden jeg satt meg på listen i slutten av Juli så bør jeg vel ha bilen før neste sommer?
Snart eier av I3 som skal ta over bil nr.1 jobben fra min BMW 318dat.
Elsker alt som går på strøm!
Har både Robot gressklipper og Robot støvsuger samt de vanlige elektriske sex lekene :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA