Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Reversering av Celler kontra introdusering av minneeffekt

Startet av roarpett, tirsdag 06. februar 2007, klokken 22:09

« forrige - neste »

roarpett

Har lurt litt på dette... Hvor mye kjører jeg elbil i forhold til andre her i forumet?

Oppdatert: Beklager, men jeg regnet alvorlig feil i første utgave av denne avstemningen, slik at alle havnet jo mellom 100 og 500 km. Derfor har jeg nå byttet ut avstemningen med en ny, som har litt bedre intervaller (tror jeg). Er jo ikke noe moro hvis alle havner i samme kategori.

Beklager til alle dere som har stemt på den gamle, men jeg lover at jeg ikke skal tulle med denne noe mer - så hvis dere stemmer en gang til vil det bli stående.
Roar P
Bil: Peugeot 106 - Tur/retur Lørenskog - Billingstad nesten daglig

elektrolux

Tenkte jeg skulle nevne det med intervallene dine sist, men du så det selv. Tror framdeles de aller fleste havner i båsen 100-300 km.

I eget tilfelle ligger jeg på rundt 150 km/uka eller 8000 km/år.

Hvorfor ikke se på forsikringselskapene sine kjørelengder og dele det på uker. Da kan du velge mellom 5000 km/ år ; 8000 km ; 12k, 16k etc.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Thomas Parsli

Det er mange med elbil i Asker-området som pendler inn til Oslo, da blir det fort over 300km/uke:)

Jeg gikk akkurat over 16.000km på forsikringen i fjor og måtte utvide til 20.000

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Lars C. Krogenæs

Fra Elbileiernes reisevaneundersøkelse i 2006 har vi følgende tall:

Som vi ser er kjørelengden ganske høy, og antagelig høyere enn snittet for fossilbiler!
43 prosent av elbileierne kjører mer enn 10.000 kilometer per år. 77 prosent kjører mer enn 6.000

Lars
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

elektrolux

Interresant lesning, men stikk i strid med "alle" elbilene fra før år 2000 som ikke enda har passert 40000 km. ???
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

roarpett

Min 106 har nå passert 45000, og 26000 av dem har jeg kjørt selv i løpet av det halvannet året den har vært i min eie.

Bilen kom til Norge i 2005, 7 år gammel, med 19000 km kjørt... Har ikke vært brukt særlig mye Frankrike tydeligvis, men med meg får den "kjørt seg"  :)
Roar P
Bil: Peugeot 106 - Tur/retur Lørenskog - Billingstad nesten daglig

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA