Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Europeisk vs Amerikansk modell (synsetråd)

Startet av Eblogg, fredag 24. mai 2013, klokken 14:54

« forrige - neste »

svingen

skulle på en lengre tur på lørdag og var avhengig av og lade,det var på storokjøpe senter men siden dem har identiske som på strømmen var jeg veldig skeptisk,jeg kjørte en annen bil og kom frem først og sa til dama att det var i 2 etasje osv,hun parkerte bilen og starta og lade spurte om det ikke var noe problem? "nei sto mye rart om sms greier men jeg brukte bare den "charge and drive" som vi har på nøkkel knippet så det var ikke noe problem" så til dere som driver og sliter med SMS ta bare og bestill en fra fortum koster 0 kr og tok par dager før den var komme frem i posten,tar ikke stor plass så kan ha på nøkkel knipet eller i bilen :) http://www.fortum.no/no/Strom-Privat/fortum-og-miljo/charge--drive1/Bestill-Charge--Drive-ladekort-RFID/
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Øyvind.h

Sitat fra: svingen på søndag 23. februar 2014, klokken 21:54
skulle på en lengre tur på lørdag og var avhengig av og lade,det var på storokjøpe senter men siden dem har identiske som på strømmen var jeg veldig skeptisk,jeg kjørte en annen bil og kom frem først og sa til dama att det var i 2 etasje osv,hun parkerte bilen og starta og lade spurte om det ikke var noe problem? "nei sto mye rart om sms greier men jeg brukte bare den "charge and drive" som vi har på nøkkel knippet så det var ikke noe problem" så til dere som driver og sliter med SMS ta bare og bestill en fra fortum koster 0 kr og tok par dager før den var komme frem i posten,tar ikke stor plass så kan ha på nøkkel knipet eller i bilen :) http://www.fortum.no/no/Strom-Privat/fortum-og-miljo/charge--drive1/Bestill-Charge--Drive-ladekort-RFID/

Jeg har dette "Charge and drive" kortet. Skulle bruke stolpene på Inspira i Sarpsborg. På lokket så det ut som det var et "RFID" punkt man kunne holde kortet foran, men skjedde ingen ting. Forsøkte å legge kortet inntil lokket, oppå stolpen, på sidene etc.
Ingen ting skjedde.

Men kanskje bare SMS som fungerer der? Luken spratt opp når jeg sendte SMS, og avsluttet når jeg sendte SMS. Luken ville først ikke gå i lås, men etter noen forsøk og dytting på mekanismen i lokket så gikk den i lås. Nesten helt problemfri ladeopplevelse.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Charge and Drive

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 24. februar 2014, klokken 06:17

Jeg har dette "Charge and drive" kortet. Skulle bruke stolpene på Inspira i Sarpsborg. På lokket så det ut som det var et "RFID" punkt man kunne holde kortet foran, men skjedde ingen ting. Forsøkte å legge kortet inntil lokket, oppå stolpen, på sidene etc.
Ingen ting skjedde.

Men kanskje bare SMS som fungerer der? Luken spratt opp når jeg sendte SMS, og avsluttet når jeg sendte SMS. Luken ville først ikke gå i lås, men etter noen forsøk og dytting på mekanismen i lokket så gikk den i lås. Nesten helt problemfri ladeopplevelse.

Hei,
Du må holde ladebrikken mot den svarte stripen rett over ladeluken, da spretter døren opp.
Lykke til :-)

Mvh Charge & Drive
Ladehilsen fra Fortum Charge & Drive :-)

Øyvind.h

Sitat fra: Charge and Drive på mandag 24. februar 2014, klokken 10:05
Sitat fra: Øyvind.h på mandag 24. februar 2014, klokken 06:17

Ingen ting skjedde.

Hei,
Du må holde ladebrikken mot den svarte stripen rett over ladeluken, da spretter døren opp.
Lykke til :-)

Mvh Charge & Drive

Hei,

Takk for tipset. Det var det jeg trodde, for det så ut til å være et "RFID" symbol der. Men ingen ting skjedde når jeg holdt brikken der. Mulig jeg ikke holdt den lenge nok.
SMS fungerte uansett greit, og som besøkende på Inspira skulle det være gratis uansett, så da er det ikke så nøye at jeg brukte mobilabb. fra arbeidsgiver til å åpne for lading.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA