Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av Noel, fredag 24. mai 2013, klokken 11:56

« forrige - neste »

Noel

En US modell fungerer ikke det samme som en EU modell når det gjelder lys. Dette er valgene man har:

1) Som default er alle lys slått av (tåkelys er slått på EU)
2) Ved auto skrus LED lysene(foran og bak) på når det er mørkt, dvs på dagtid er lysene av.
3) Man kan velge å skru på parkeringslys uten å skru på LED, samtidig som baklysene er på.
4) Man kan manuelt skru på LED lys foran og bak uten å gå via auto switchen.
- Tåkelys kan skrus på i sammenheng med 2) og 4).

Spørsmål:
Er det mulighet for å kunne klare å skru på tåkelys alene med en software oppdatering, dvs at den kommer på i 3) f.eks? Jeg ønsker ikke å fikle med sikringer som enkelte har foreslått tidligere. Motivasjonen er å ha på tåkelys istedenfor LED lys når det begynner å bli mørkt.

Nissan Leaf 2012 SL (US)
48674km

Rav4_EV

Det er ikke tåkelys som er tent på dagtid på en EU bil.
Derimot er det et eget kjørelys.
Lykta under fangeren har to pærer! En for kjørelys, og en for tåkelys.

ArneM.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

Noel

Okay, det har ikke jeg lagt merke til. For å kunne skru på "grøfte-lys" har jeg kun et valg, og jeg kan ikke velge mellom kjørelys eller tåkelys.



Jeg ønsker å ha på slike lys, mens hovedlyktene er slått av. Det er ikke mulig på en US modell virker det som.
Nissan Leaf 2012 SL (US)
48674km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA