Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

Cobos

Jeg vet ingenting om hvordan Model S fungerer i forhold til bakvinduet, men på min nåværende sedan så må jeg ofte bruke varmetråder nå midt på sommeren når det regner for at jeg skal bli kvitt dråpene og få sikt bak. Ikke at det er et kjempeproblem, men sammenlignet med min enda eldre hatchback jeg hadde før så foretrekker jeg klart vindusvisker på bakruta.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Cirion

Min sedan har ikke bakrute visker, og det er null problem. Det kommer kun regn på ruta når den står stille. Det er bakenden som ender opp med all møkka.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

valvolainen

Nett det samme på min gamle haug av en sedan. Bakvinduet er alltid gullende rent. (Det eneste på hele bilen)
Har aldri savnet bakvisker.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

D.O

Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Signature #280

Da det begynner å nærme seg levering, tenkte jeg å høre om noen kan anbefale en forhandler som kan behandle bilen rett etter levering. Har lest gjennom denne tråden og ser det finnes en link til detailersforum, men finner ikke en liste over forhandlere..
I tillegg ser jeg at det på amerikanske forum ofte nevnes opti coat, noe jeg ikke ser nevnt her.. For en som ikke har peiling,  kan noen anbefale en forhandler som "klargjør" bilen på østlandet og gi meg en kort forklaring på hvorfor opti coat ikke nevnes her?

Jimpec

Forhandlere driver som regel butikk. Seriøse "detailere" driver håndverk.

Det finnes et enormt utvalg av produkter for å forsegle og konservere lakk på biler. Riktige produkter i kombinasjon med godt håndverk er å anbefale. De kjemiske coatingene har lang holdbarhet men er ikke alltid like kjekke å vedlikeholde over tid - her har voks en fordel. Men smak og bak osv.

Anbefaler å sette inn en forespørsel på DCN.no under jobb ønsket utført. De flinke har som regel en lang referanseliste med bilder.


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Signature #280

Det var det jeg var redd for..
Men det må vel finnes en eller to forhandlere på østlandet som er startet opp av noen som vil ha hobbyen som jobben sin..
Om det gjør det og noen kjenner til de, skrik ut.. Skulle gjerne hatt kvittering på jobben, det er eneste utfordring med å velge en privatperson fra detailersforum..

Jimpec

Det er nok mange av medlemmene på DCN som driver eget firma. Sett kvittering som et krav og se hva du får.

Kanskje et stykke for deg å reise til Moss - men her er i alle fall en av høvdingene på detailing i ditt område.
http://www.brynildsenautospa.no/

2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

19quiz76

Vil absolutt anbefale deg å legge ut en forespørsel på dcn, dette er folk som har stor "yrkesstolthet". Dersom det er absolutt nødvendig å gjøre det hos et etablert firma, kan du sjekke med Haugens Bilshine på Røa i Oslo. Be om tilbud på klargjøring av nybil, eventuelt fjerning av hologrammer, lakkrens og forsegler/voks.
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

SimenT

Du har swissvax på Lillehammer som gjør jobber, og har et veldig godt omdømme. Gjør ikke noe at superchargeren ligger 30m fra lokalet så en kan lade i samme slengen (marche)
Depositum Model X
Bestilt P85D sent mars lev.

JohanH

Så dere forresten dette på TMC:
http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/19477-Feature-or-bug
Slik ble hans bil vistnok levert fra Tesla. Hvis min ser sån ut så skal i hvert fall Tesla betale for full detail.

Signature #280

Hvor lang tid må man beregne for en slik jobb, noen som kan gi et estimat på det. Kjører jeg f.eks til Lillehammer eller Moss, er det sånn at jeg kan slå ihjel noen timer for så å hente bilen?

JohanH

Sitat fra: Signature #280 på tirsdag 30. juli 2013, klokken 20:36
Hvor lang tid må man beregne for en slik jobb, noen som kan gi et estimat på det. Kjører jeg f.eks til Lillehammer eller Moss, er det sånn at jeg kan slå ihjel noen timer for så å hente bilen?

Jeg var i kontakt med en meget flink lokal detailer (på DTC) som sa jeg kunne levere bilen lørdag formiddag og hente søndag ettermiddag, han beregnet å bruke total 10 timer på en full detail d.v.s. korreksjon av alle imperfeksjoner i lakk og så full detail.

P85_Norway

Sitat fra: Signature #280 på mandag 29. juli 2013, klokken 07:30
Det var det jeg var redd for..
Men det må vel finnes en eller to forhandlere på østlandet som er startet opp av noen som vil ha hobbyen som jobben sin..
Om det gjør det og noen kjenner til de, skrik ut.. Skulle gjerne hatt kvittering på jobben, det er eneste utfordring med å velge en privatperson fra detailersforum..
Jeg har gode erfaringer med RK Bilpleie i Oslo.
http://www.rk-bilpleie.no/RK-Bilpleie/Hjem.html
Tesla M3 Performance

hhartes

Trondheim - P85+, P.Hvit / svart int, 21" grå, alt utenom barneseter, sikkerhet og vinter - levert 6/9

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA