Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

krister461



Sitat fra: petersv på mandag 19. september 2016, klokken 18:54
Bruk heller fusso enn voks.

Er ikke Fusso voks?

Enig i at den gir veldig god beskyttelse. Synes personlig den er litt krevende å jobbe med om man vil ha strøkent resultat.

Muffinman

Sirkulære bevegelser og tykk påføring er ihvertfall fy-fy med Fusso, det virker å være selve oppskriften på hologrammer. Men resultatet blir svært holdbart og da er det kanskje OK å legge ned litt arbeid?

overlay

Sitat fra: Muffinman på mandag 19. september 2016, klokken 20:29
Sirkulære bevegelser og tykk påføring er ihvertfall fy-fy med Fusso, det virker å være selve oppskriften på hologrammer. Men resultatet blir svært holdbart og da er det kanskje OK å legge ned litt arbeid?

Sirkulære bevegelser er alltid fyfy :)   (med mindre man jobber med glass)

alda

Ble anbefalt Autoglym HD Wax, så får heller gå over til Fusso neste gang hvis jeg ikke blir fornøyd. Virker som man får mye for pengene her, kan kjøpes på Ebay for 200 NOK inkl. frakt...
Autoglym-voksen koster mer enn det dobbelte...
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

cairnz

Ja de har vært utsolgt en stund for den mørke? Var ikke tilgjengelig de gangene jeg så etter den. Bestiller den fra soft99 på ebay - koster ca 250 inkl. porto og alt - og kommer etter en ukes tid..
Elbilist

zairup

Sitat fra: plvr på lørdag 11. juni 2016, klokken 15:29
Har behandlet plastlister med Polytrol i dag  8)


Nå som du har hat det en stund så lurte jeg på hvordan det ble med tanke på støv osv som setter seg i oljen?

Er det noen som har testet seg frem til noen medregnet løsninger uten å lakkere?


Sent from my iPhone using Tapatalk

plvr

Hei, ingen problemer med støv i oljen. Kan ta et bilde når jeg har vasket den i helgen. Mener fortsatt listene er pene under dritten :-)
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

MrBacardi

Polerte bilen i dag og vokset med Fusso etterpå. Et tips med Fusso, IKKE legg tykt, det blir mye jobb å få av da. Et tynt lag holder fint.

Men det var overraskende mye å finne i clay-runden først. Hvordan er erfaringen her, bør man claye Model S hver 10k km, eller egentlig oftere?
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

krister461



Sitat fra: MrBacardi på lørdag 01. oktober 2016, klokken 15:33
Polerte bilen i dag og vokset med Fusso etterpå. Et tips med Fusso, IKKE legg tykt, det blir mye jobb å få av da. Et tynt lag holder fint.

Men det var overraskende mye å finne i clay-runden først. Hvordan er erfaringen her, bør man claye Model S hver 10k km, eller egentlig oftere?

Du bør aldri bruke clay om ikke du skal polere etterpå, da clay lager merker i lakken. Om du vasker bilen skikkelig og jevnlig så er også behovet for å bruke clay minimalt.

MrBacardi

Sitat fra: krister461 på lørdag 01. oktober 2016, klokken 15:42
Du bør aldri bruke clay om ikke du skal polere etterpå, da clay lager merker i lakken. Om du vasker bilen skikkelig og jevnlig så er også behovet for å bruke clay minimalt.

Clayer kun når jeg skal polere ja, vår + høst.
Test mine Android-apps: Bilsamler / Ladestasjon
Jeg koblet Teslaen til slack

2020 VW ID.3 1ST - Kø-nr 75
2017 Leaf 30 kWh - Utlevert april 2017
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Øggen

Skal vokse bilen idag igjen. E det tilstrekkelig berre å bruke sterk (1:5) SurfexHD for å fjerne gammel voks, eller MÅ ej ha en eller anna "pre sealent cleanser"???
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

plvr

Jeg bruker bare surfex. Bruker selv aldri mer enn 1:10, du vet nok å være forsiktig
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

krister461

Tja, jeg bruker både Prickbort og Korrosol i tillegg de gangene jeg skal vokse. Ønsker å ha lakken renest mulig før jeg jobber på den.

Øggen

Ok, da bli det 1:10. Tenkte det måtte være sterkt, men he undervurdert SurfexHD før.
Naturligvis blir det påført godt med korrosol og prickbort også.
Takk for svar. On we go med søndagshygge
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA