Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

petersv

Fusso er bra  ja. Enkel i bruk synes jeg. Ellers bruker jeg også Gtechniq c2v3. Som er enkel i bruk og effektiv. Den egner seg best uttynnet i vann, da kan man bare spraye på før man tørker bilen etter vask.

Zanka

Er nettopp ferdig med å legge belegningsstein på biloppstillingsplassen, lurer derfor på hvilke bilpleie produkter som vil sette merker i disse.
Er ganske sikker på at oljebaserte produkter vil trekke ned i betongsteinene.

Thomas
Ekeberg, Oslo
P85+ og Model 3 LR

petersv

Til dere som er drevne på rubbing/polering. Hvis jeg skal kjøpe én type fra Scholl consepts for å håndpolere bort noen riper fra felger og pianolakken på dash etc. er S3 gold eller S40 best egnet?

mp352

Fant disse to som kom rennende med vannet ned langs pakningen etter å ha vasket rundt bakluken.  Noen som vet hvor de er løsnet fra og hva de er der for? 

lunitiks

Mye av plasten på tesla er "limt" til karosseriet med sort dobbeltsidig teip / butyl. Flere plastdeler på min bil er løsnet fra disse teipstripene. Du skal ikke se bort fra at det er noe slikt. Sjekk feks de plastdekslene som sitter i "dreneringen" i bakluke-slissen (like ved lyktene) -- er de blitt løs nå?

Sjekk også bak skiltholderen
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

mp352

Disse to kom fra toppen et sted. Vasket litt i blinde mellom hengslene til bakluken. Ved skylling etterpå kom disse da ned på hver sin side av åpningen for bakluken. Må vel bare krype oppi der å kikke, evt lirke et kamra mellom der. Ikke sikker på å se noe uten. Blir sjekk i morgen.

nightflare

Kan noen anbefale steder å drive selvvask i Oslo sentrum eller i nærheten?
Jeg jobber på Skøyen og har tidligere brukt selvvaskehallen på Statoil Storo, men det er lissom gjennom hele byen.

Gjerne steder hvor "det er lov" å bruke egne vaskemidler + bøtte + svamp osv :)
Tesla Model S 85
Levert torsdag 18. Desember 2014

Klykken

Sitat fra: nightflare på torsdag 25. august 2016, klokken 09:47
Kan noen anbefale steder å drive selvvask i Oslo sentrum eller i nærheten?
Jeg jobber på Skøyen og har tidligere brukt selvvaskehallen på Statoil Storo, men det er lissom gjennom hele byen.

Gjerne steder hvor "det er lov" å bruke egne vaskemidler + bøtte + svamp osv :)
Her er en grei oversikt: http://www.detailersclub.no/forums/topic/15734-samleside-selvvaskeanlegg/
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

petersv

Fra Skøyen er det kort til Circle-K Fornebu. Fire bra båser under tak.

nightflare

Tesla Model S 85
Levert torsdag 18. Desember 2014

satheesh.net

Sitat fra: petersv på torsdag 25. august 2016, klokken 14:46
Fra Skøyen er det kort til Circle-K Fornebu. Fire bra båser under tak.

Enig, dette er også my go to place. ;)

alda

Er noob på detailing, og får min første Tesla på tirsdag - trenger litt innspill og hjelp på hva jeg bør gjøre :)
Det er første gang jeg kjøper en ny bil, og ikke minst i en prisklasse jeg aldri har vært i nærheten av - derfor vil man jo ta godt vare på sin "investering".

Skal med hjelp av en bilinteressert svoger behandle bilen neste helg (har tilgang til varmgarasje), og mitt spørsmål er om jeg virkelig trenger å polere bilen før jeg legger på voks? Den er deep blue metallic, om nå det har noe å si... Skal selvfølgelig vaske og tørke den grundig først. Har lest på dcn.no om hva man bør gjøre med ny bil, spørsmålet mitt er hva resultatet blir av å "hoppe over" poleringen? Hvis expertene mener at det er et absolutt "must" så får jeg kanskje revurdere det...

Skal for øvrig bruke AutoGlym HDWax, som jeg ble tipset om, samt leather care balm fra samme produsent for å beskytte og impregnere de fine next gen-setene.
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

krister461

Polering før voks er ikke et must. Forhåpentligvis har Tesla gjort en grei jobb på lakken før utlevering.

BMW850

Jeg tok en Opticoat Pro behandling da bilen var helt ny og før jeg hadde vasket den. Opticoat Pro eller Ceramic Pro anbefaler jeg :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

alda

Takker for svar, da blir det voks etter vask hvis lakken ser ok ut.

Jeg innhentet tilbud på forskjellige forseglinger, men dropper det i denne omgangen.
Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå"   - solgt 03/20
Tesla Model S60D 2016 (20.09) - "Big Blue"
-Reservert Tesla Model 3 03/18 - kansellerad
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA