Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

TomHenden

Sitat fra: HelectriC på fredag 08. juli 2016, klokken 19:59
Sitat fra: Klykken på torsdag 07. juli 2016, klokken 22:47
Du kan jo gå for ditec eller annet tilsvarende bilpleie i samme prisklasse hvis du er opptatt av billig og under pari behandling. Eller hos de "på hjørnet" for skikkelig rævkjøring.

Er vel en engangssum på ca 2000 for ditec. Årlig etterbehandling på samme pris. Det er lagt av personer med opplæring i "samlebåndprinsippet" med dertil resultater.

Her er et eksempel på en "enklere" coating lagt på en sort tesla: http://www.detailersclub.no/forums/topic/25912-ss-sort-tesla-model-s-p85-av-mikalsen/

52 timer benyttet. Og produkter for et par høvdinger. For 7000kr betyr det ca 100kr timen for vedkommende som utføre jobben!

Jeg sjekket linken og det er jo mye trial&error her. Det blev prøvd mange forskjellige metoder og løsninger før han kom i mål. Her snakker vi om en person med stort interesse for detailing og ikke en profesjonell aktør som driver butikk.

Han er nok profesjonell nok, han er tross alt autorisert av flere produsenter til å legge de beste produktene de kan tilby. Produkter som du og jeg ikke får kjøpt, produkter som potensielt ødelegger lakken din helt om du ikke legger de riktig. Gtechniq Serum + EXO er et eksempel på det for eksempel.

Samtidig er den Solid black lakken til tesla et rent mareritt, og årsaken til trial&error som du kaller det, er så enkelt som at han prøver ut en polish med lite slitemidler først for å sjekke om det holder. Er jo ikke om å fjerne mest mulig klarlakk fortest mulig tross alt.
Levert: Model S 85 - 14.06.14 (Solgt, kjørt 40000km)
Levert: Model S 70D - 22.10.15 (Solgt, kjørt 13500km)
Bestilt: Model S 75D - Ferdig Produsert 11.07.16 - Levert 20.09.16

HelectriC

Sitat fra: TomHenden på fredag 08. juli 2016, klokken 21:15
Sitat fra: HelectriC på fredag 08. juli 2016, klokken 19:59
Sitat fra: Klykken på torsdag 07. juli 2016, klokken 22:47
Du kan jo gå for ditec eller annet tilsvarende bilpleie i samme prisklasse hvis du er opptatt av billig og under pari behandling. Eller hos de "på hjørnet" for skikkelig rævkjøring.

Er vel en engangssum på ca 2000 for ditec. Årlig etterbehandling på samme pris. Det er lagt av personer med opplæring i "samlebåndprinsippet" med dertil resultater.

Her er et eksempel på en "enklere" coating lagt på en sort tesla: http://www.detailersclub.no/forums/topic/25912-ss-sort-tesla-model-s-p85-av-mikalsen/

52 timer benyttet. Og produkter for et par høvdinger. For 7000kr betyr det ca 100kr timen for vedkommende som utføre jobben!

Jeg sjekket linken og det er jo mye trial&error her. Det blev prøvd mange forskjellige metoder og løsninger før han kom i mål. Her snakker vi om en person med stort interesse for detailing og ikke en profesjonell aktør som driver butikk.

Han er nok profesjonell nok, han er tross alt autorisert av flere produsenter til å legge de beste produktene de kan tilby. Produkter som du og jeg ikke får kjøpt, produkter som potensielt ødelegger lakken din helt om du ikke legger de riktig. Gtechniq Serum + EXO er et eksempel på det for eksempel.

Samtidig er den Solid black lakken til tesla et rent mareritt, og årsaken til trial&error som du kaller det, er så enkelt som at han prøver ut en polish med lite slitemidler først for å sjekke om det holder. Er jo ikke om å fjerne mest mulig klarlakk fortest mulig tross alt.

52 timer på en bil sier noe om at en god del trial&error er blitt gjort. Så lang tid kan man ikke bruke om man driver profesjonelt. Mulig han bruker det på erfaringskontoen, men da er det fremdeles trial&error. Har aldri hørt om noen som bruker 52 timer på en helrekond, men det kanskje er normalt?
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

overlay

Sitat fra: HelectriC på fredag 08. juli 2016, klokken 23:08
Sitat fra: TomHenden på fredag 08. juli 2016, klokken 21:15
Sitat fra: HelectriC på fredag 08. juli 2016, klokken 19:59
Sitat fra: Klykken på torsdag 07. juli 2016, klokken 22:47
Du kan jo gå for ditec eller annet tilsvarende bilpleie i samme prisklasse hvis du er opptatt av billig og under pari behandling. Eller hos de "på hjørnet" for skikkelig rævkjøring.

Er vel en engangssum på ca 2000 for ditec. Årlig etterbehandling på samme pris. Det er lagt av personer med opplæring i "samlebåndprinsippet" med dertil resultater.

Her er et eksempel på en "enklere" coating lagt på en sort tesla: http://www.detailersclub.no/forums/topic/25912-ss-sort-tesla-model-s-p85-av-mikalsen/

52 timer benyttet. Og produkter for et par høvdinger. For 7000kr betyr det ca 100kr timen for vedkommende som utføre jobben!

Jeg sjekket linken og det er jo mye trial&error her. Det blev prøvd mange forskjellige metoder og løsninger før han kom i mål. Her snakker vi om en person med stort interesse for detailing og ikke en profesjonell aktør som driver butikk.

Han er nok profesjonell nok, han er tross alt autorisert av flere produsenter til å legge de beste produktene de kan tilby. Produkter som du og jeg ikke får kjøpt, produkter som potensielt ødelegger lakken din helt om du ikke legger de riktig. Gtechniq Serum + EXO er et eksempel på det for eksempel.

Samtidig er den Solid black lakken til tesla et rent mareritt, og årsaken til trial&error som du kaller det, er så enkelt som at han prøver ut en polish med lite slitemidler først for å sjekke om det holder. Er jo ikke om å fjerne mest mulig klarlakk fortest mulig tross alt.

52 timer på en bil sier noe om at en god del trial&error er blitt gjort. Så lang tid kan man ikke bruke om man driver profesjonelt. Mulig han bruker det på erfaringskontoen, men da er det fremdeles trial&error. Har aldri hørt om noen som bruker 52 timer på en helrekond, men det kanskje er normalt?

Skal man bare ta fult betalt og levere ut en bil under par da?

TomHenden

Sitat fra: HelectriC på fredag 08. juli 2016, klokken 23:08
Sitat fra: TomHenden på fredag 08. juli 2016, klokken 21:15
Sitat fra: HelectriC på fredag 08. juli 2016, klokken 19:59
Sitat fra: Klykken på torsdag 07. juli 2016, klokken 22:47
Du kan jo gå for ditec eller annet tilsvarende bilpleie i samme prisklasse hvis du er opptatt av billig og under pari behandling. Eller hos de "på hjørnet" for skikkelig rævkjøring.

Er vel en engangssum på ca 2000 for ditec. Årlig etterbehandling på samme pris. Det er lagt av personer med opplæring i "samlebåndprinsippet" med dertil resultater.

Her er et eksempel på en "enklere" coating lagt på en sort tesla: http://www.detailersclub.no/forums/topic/25912-ss-sort-tesla-model-s-p85-av-mikalsen/

52 timer benyttet. Og produkter for et par høvdinger. For 7000kr betyr det ca 100kr timen for vedkommende som utføre jobben!

Jeg sjekket linken og det er jo mye trial&error her. Det blev prøvd mange forskjellige metoder og løsninger før han kom i mål. Her snakker vi om en person med stort interesse for detailing og ikke en profesjonell aktør som driver butikk.

Han er nok profesjonell nok, han er tross alt autorisert av flere produsenter til å legge de beste produktene de kan tilby. Produkter som du og jeg ikke får kjøpt, produkter som potensielt ødelegger lakken din helt om du ikke legger de riktig. Gtechniq Serum + EXO er et eksempel på det for eksempel.

Samtidig er den Solid black lakken til tesla et rent mareritt, og årsaken til trial&error som du kaller det, er så enkelt som at han prøver ut en polish med lite slitemidler først for å sjekke om det holder. Er jo ikke om å fjerne mest mulig klarlakk fortest mulig tross alt.

52 timer på en bil sier noe om at en god del trial&error er blitt gjort. Så lang tid kan man ikke bruke om man driver profesjonelt. Mulig han bruker det på erfaringskontoen, men da er det fremdeles trial&error. Har aldri hørt om noen som bruker 52 timer på en helrekond, men det kanskje er normalt?

Hadde det vært hvilken som helst annen lakk fra Tesla enn den solid sorte, hadde han aldri vært i nærheten av det time antallet. Den er rett å slett helt forferdelig, og en lakk som virkelig får utfordret hvilken som helst detailer. Spesielt i det tilfellet det linkes til, lakken er jo ubehandlet og opplevd alt fra himmel og jord i 40 000 km nonstop uten noe som helst form for beskyttelse. Husk lakken til Tesla er veldig myk.

Gå igjennom hele posten til vedkommende å les alt han kommenterer under bildene, det er ikke noe på den bilen som ikke blir behandlet og fikset.
Levert: Model S 85 - 14.06.14 (Solgt, kjørt 40000km)
Levert: Model S 70D - 22.10.15 (Solgt, kjørt 13500km)
Bestilt: Model S 75D - Ferdig Produsert 11.07.16 - Levert 20.09.16

Undertegnede

Hjelp... Var litt ivrig og kjøpte en skumkanon på nett, men har kjøpt feil i forhold til min høytrykkspyler  ::) Kan man kjøpe overgang eller er det bare å kaste den?

Øggen

Uten å ha sett den, så kan du på dei fleste bytte berre koblinga.
Bilde og evt nettbutikk?
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

hoffa

#1551
Sitat fra: Undertegnede på lørdag 09. juli 2016, klokken 08:55
Hjelp... Var litt ivrig og kjøpte en skumkanon på nett, men har kjøpt feil i forhold til min høytrykkspyler  ::) Kan man kjøpe overgang eller er det bare å kaste den?
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Klykken

Sitat fra: HelectriC på fredag 08. juli 2016, klokken 23:08
Sitat fra: TomHenden på fredag 08. juli 2016, klokken 21:15
Sitat fra: HelectriC på fredag 08. juli 2016, klokken 19:59
Sitat fra: Klykken på torsdag 07. juli 2016, klokken 22:47
Du kan jo gå for ditec eller annet tilsvarende bilpleie i samme prisklasse hvis du er opptatt av billig og under pari behandling. Eller hos de "på hjørnet" for skikkelig rævkjøring.

Er vel en engangssum på ca 2000 for ditec. Årlig etterbehandling på samme pris. Det er lagt av personer med opplæring i "samlebåndprinsippet" med dertil resultater.

Her er et eksempel på en "enklere" coating lagt på en sort tesla: http://www.detailersclub.no/forums/topic/25912-ss-sort-tesla-model-s-p85-av-mikalsen/

52 timer benyttet. Og produkter for et par høvdinger. For 7000kr betyr det ca 100kr timen for vedkommende som utføre jobben!

Jeg sjekket linken og det er jo mye trial&error her. Det blev prøvd mange forskjellige metoder og løsninger før han kom i mål. Her snakker vi om en person med stort interesse for detailing og ikke en profesjonell aktør som driver butikk.

Han er nok profesjonell nok, han er tross alt autorisert av flere produsenter til å legge de beste produktene de kan tilby. Produkter som du og jeg ikke får kjøpt, produkter som potensielt ødelegger lakken din helt om du ikke legger de riktig. Gtechniq Serum + EXO er et eksempel på det for eksempel.

Samtidig er den Solid black lakken til tesla et rent mareritt, og årsaken til trial&error som du kaller det, er så enkelt som at han prøver ut en polish med lite slitemidler først for å sjekke om det holder. Er jo ikke om å fjerne mest mulig klarlakk fortest mulig tross alt.

52 timer på en bil sier noe om at en god del trial&error er blitt gjort. Så lang tid kan man ikke bruke om man driver profesjonelt. Mulig han bruker det på erfaringskontoen, men da er det fremdeles trial&error. Har aldri hørt om noen som bruker 52 timer på en helrekond, men det kanskje er normalt?

Poenget mitt var at man kan være såpass uheldig å støte på lakk som krever hinsides med jobb. Man vil, som profesjonell detailer, aldri levere fra seg en bil som vitner om under pari-jobb. Og det koster naturligvis deretter også. Lakk er jo totalt forskjellig fra bil til bil, så det som fungerer på én bil gir et helt horribelt resultat på en annen. Noen lakktyper er følsom og gir riper bare du stryker over med microfiberen (mange av teslas lakktyper bl.a.), mens andre er så hard at det kreves at du står på i flere timer på et panel, mens andre kan ha en blanding av alt mulig (som omlakkerte biler).
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

HåkonE

50-100 timer er ikke unormalt på en luksus/superbil. En detailing-jobb kan derfor koste store summer pga. mengden tid som går med. Har lest om folk som har brukt tett på 100k for bare folie, så ytterligere 50k på detailing......bare for å gjøre bilen klar for en messe eller et løp.

Men på "vanlige" biler som Model S høres det mye ut med slikt tidsforbruk. Men den myke lakken var en av grunnene til at jeg styrte unna sort. Pent når den er "mint", men slik er den ikke alltid når den er ny en gang.

lunitiks

#1554
Ah, så var plastdekslene i frunken, pakninger, gassfjærer og "indre" paneler skinnende ren. For en nerdete deilig feeling. Smurte i tillegg gassfjærene med WD40. Ellers litt såpevann og mikrofiber så ble det så pent så.

Noen som bruker å smøre pakningene med noe spesielt stoff etterpå? Bruker man polytrol/plastfornyer på plastikken i frunken? Går ut fra at dette må vaskes relativt ofte hvis man vil holde det pent (har vært litt sløv på den fronten i det siste, var veldig schmutzig), ser for meg at den sorte fargen kan bli utvasket på litt sikt akkurat som plasten nederst under dørene eksteriørt
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

cairnz

Jeg la på polytrol på sidene og bak i helgen, ser fram til å se hvordan de ser ut etter første vask.

Påføring var enklere enn antatt, ble tilsynelatende jevnt og fint. Brukte en liten rund jordan-pensel, og dro over etterpå med en liten applikatorm, for så å tørke vekk ev. overflødig etter kvarters tid.
Elbilist

krister461

Sitat fra: lunitiks på torsdag 14. juli 2016, klokken 07:42
Noen som bruker å smøre pakningene med noe spesielt stoff etterpå?
Swissvax Seal Feed er i alle fall et populært valg. Har ikke kommet så langt at jeg har kjøpt det selv enda...

lunitiks

#1557
Sitat fra: lunitiks på lørdag 02. juli 2016, klokken 12:42
Takk @petersv! Det der er jo et røverkjøp!

EDIT1: Bah, utsolgt  >:(

EDIT2: Fant samme pakken til 229,80 NOK inklusiv frakt  ;D  Bestilt.

Mottok pakken i dag, som inneholdt:
- 0,5L Autoglym Leather Care Balm
- 0,5L Autoglym Vinyl & Rubber Care (feil produkt (!), skulle vært Autoglym Leather Cleaner)
- Gul mikrofiberklut fra Kirkland Signature
- Gult BH-innlegg
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

petersv

Nice. Da får du den gratis når de ettersender rett produkt! ;)

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA