Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

petersv

Vanlig olje fungerer like bra. Fordelen med Owatrols produkter er at de er ganske penetrerende, så viktigst på rust etter min mening. Jernia førte de før ihvertfall. Hvis ikke tror jeg bilnerden har det, med TOCN-rabatt.

plvr

#1516
Lunitiks: jeg kjøpte det på bilnerden.no, men owatrol polytrol finnes faktisk på coop obs bygg. Billig og enkelt.

1. Rengjør
2. Maskere slik at du unngår å få det på lakk.
3. Jeg påførte med en mikrofiberpad, middelet er skikkelig drøyt i bruk. Unngå sterk sol.
4. Tørk av overskytende etter et kvarter.
5. Voila. Nybil-look på 30 min. Og som varer lenge.

Disclaimer: første gang jeg prøver og trygg på at det ikke har negative effekter ut fra det jeg har lest meg til. Men tar jeg feil, vil jeg bare ha skylden for egen bil  ::)
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

lunitiks

@plvr: Kult, dette skal jeg prøve - på Leafen først (min "prøvekanin")!

@petersv: Hva mener du med penetrerende og hvorfor nevner du rust? Er ikke dette et plastfornyerprodukt?
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

plvr

P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

petersv

De lager mange slags oljer, mange til rustbehandling som er gode. Til plast kan man bruke nesten hvilken som helst olje for å få den til å se slik ut. Så i tilfelle du ikke finner det kan du bruke litt søreolje på ei fille og få samme resultat.

Klykken

Spørsmålet er vel hva som gir jevn farge, hva som gir lang holdbarhet og hva som ikke gjør plasten til en skittmagnet. Uten å ha prøvd "hvilken som helst olje på ei fille" har jeg mye mer tiltro til Polytrol som plastfornyer.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

petersv

Du er klar over at polytrol er en hvilken som helst olje? ;)

plvr

#1522
Poenget her er at polytrol er lett tilgjengelig og funker bra. I motsetning til diverse dyre produkter som svetter i solen og som forsvinner ved neste vask. Det koster like mye som annen olje så jeg ser ikke helt problemet, annet enn at det kanskje er et tips å forsøke den oljen man har stående.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

petersv


lunitiks

#1524
Noen som kan komme med en sterk produktanbefalning på rens/vask/impregnering/conditioning av de lyse skinnsetene?

Finnes så veldig mye forskjellig der ute - alt fra simple "wipes" fra Shell/Statoil/Biltema til high end ChemicalGuys-greier, så blir veldig usikker på hva som ikke/er verdt pengene...
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Elbil fundamentalist

Hør med Skinnassistanse.no Har brukt dem selv. De har en contotioner som er basert på lanolin. Den impregnerer og gjør det lettere å vaske vekk farge fra olabukser uten at skinnet blir "tett" og plastikkaktig.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

krister461

Sitat fra: lunitiks på lørdag 02. juli 2016, klokken 11:25
Noen som kan komme med en sterk produktanbefalning på rens/vask/impregnering/conditioning av de lyse skinnsetene?
Swassvax er vel kjent for å være top of the notch:
http://www.exint.no/bilpleie/interior/skinn-laerpleie-produkter/art-354-swissvax-leather-care-kit

petersv

#1527
Kjent for å være overpriset også, men definitivt ikke noen drittprodukter nei. Jeg synes dog ikke det er verdt premiumen de tar når man ser effekt, innhold og pris opp mot hverandre. Smak og behag dette.

Autoglym sin renser og balsam har fungert bra for meg, og er ikke spesielt dyr.

Edit: Tror det var denne jeg kjøpte. 200 kr ferdig levert i postkassa for en halvliter av hver inkl børste og klut synes jeg var en god deal. Bra fungerer det også.

www.youtube.com/watch?v=b-0AFyG4HBk

Muffinman

Ikke imponert over pris/ytelse på voksen ihvertfall. 1400 spenn for ei krukke med Shield som blir banket ned i støvlene av Fusso til 2-300.

Skinnpleieproduktene har jeg ikke prøvd.

lunitiks

#1529
Takk @petersv! Det der er jo et røverkjøp!

EDIT1: Bah, utsolgt  >:(

EDIT2: Fant samme pakken til 229,80 NOK inklusiv frakt  ;D  Bestilt.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA