Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

Klykken

#1380
På all ulakkert plast.
EDIT:
Les mer om påføring, nødvendige mengder osv her: http://www.gtechniq.com/products/c4-permanent-trim-restorer
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Fraberg1

Noen som vet om en plass der vi kan ta med bøtte og egne produkter i Bergen for å jobbe med vår egen bil? Bensinstasjonene vil jo helst ikke at vi bruker eget der. Bor i borettslag og har plass i fellesgarasje uten vaskeplass.

Ellers erfaringer med børsteløs programmet på Esso på skjoldskiftet?
70D levert 4.12.15 - bekreftet 20.8.15

Muffinman

Siden jeg ikke er heldig eier av garasje blir det smått med bilstellet om vinteren. Kunne tenkt meg å ta en skikkelig makeover på bilene i løpet av vinteren med vask, avfetting, voksing osv - og gjerne et og annet DYI-prosjektet. Noen som vet om lokaler tilgjengelig for kortidsleie på helg i dette området?

P85D_BC_TORQ

Nybegynner på dette med bilpleie, og har i den forbindelse en del spørsmål;

Jeg har Opti Coat Pro+ på min P85D, som jeg fikk lagt på juli i fjord.
Det jeg lurer på nå er om jeg kan "rense" bilen med settet de har på Bilnerden.no
Altså, Prikbort, Ironfjerner osv. Eller skader disse produktene Opti Coat Pro?

I tillegg lurer jeg på om det er mulig å polere bilen selv om jeg har på denne lakkforseglingen?
Blitt en del vaskeriper og div. annet under vinteren som jeg vil ha bort.

Tips for å få en perfekt shinet bil til våren?
P85D - Metallic Grå - Tech - Premium - Vinterpakke - Beige Next-Gen - Pano - 21" Turbin - Luftfjæring
Confirmed: 18.3.2015
In production: 17.4.2015
Transit: 22.4.2015
Delivered: 22.6.2015

tonl

Sitat fra: P85D_BC_TORQ på onsdag 09. mars 2016, klokken 13:40
Nybegynner på dette med bilpleie, og har i den forbindelse en del spørsmål;

Jeg har Opti Coat Pro+ på min P85D, som jeg fikk lagt på juli i fjord.
Det jeg lurer på nå er om jeg kan "rense" bilen med settet de har på Bilnerden.no
Altså, Prikbort, Ironfjerner osv. Eller skader disse produktene Opti Coat Pro?
- Går bra med de nevte avfettninger.

I tillegg lurer jeg på om det er mulig å polere bilen selv om jeg har på denne lakkforseglingen?
Blitt en del vaskeriper og div. annet under vinteren som jeg vil ha bort.
-  Hvis du ikke bruker for grovpolish så skal det gå greit. MEN greit å legge på et eller annet lakkbeskyttelse etterpå.


Tips for å få en perfekt shinet bil til våren?

Klykken

Sitat fra: tonl på onsdag 09. mars 2016, klokken 13:55
Sitat fra: P85D_BC_TORQ på onsdag 09. mars 2016, klokken 13:40
Nybegynner på dette med bilpleie, og har i den forbindelse en del spørsmål;

Jeg har Opti Coat Pro+ på min P85D, som jeg fikk lagt på juli i fjord.
Det jeg lurer på nå er om jeg kan "rense" bilen med settet de har på Bilnerden.no
Altså, Prikbort, Ironfjerner osv. Eller skader disse produktene Opti Coat Pro?
- Går bra med de nevte avfettninger.

I tillegg lurer jeg på om det er mulig å polere bilen selv om jeg har på denne lakkforseglingen?
Blitt en del vaskeriper og div. annet under vinteren som jeg vil ha bort.
-  Hvis du ikke bruker for grovpolish så skal det gå greit. MEN greit å legge på et eller annet lakkbeskyttelse etterpå.


Tips for å få en perfekt shinet bil til våren?
Å polere over forseglingen kan i verste fall fjerne den. Unngå dette.

Vask bilen som normalt, med prickbort, surfex osv som forvask etterfulgt av håndvask med såpe, og benytt en booster a-la Gyeon Washcoat til slutt for å få fart på vannskrekken igjen.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

rsomby

Sitat fra: Fraberg1 på mandag 07. desember 2015, klokken 10:23
Noen som vet om en plass der vi kan ta med bøtte og egne produkter i Bergen for å jobbe med vår egen bil? Bensinstasjonene vil jo helst ikke at vi bruker eget der. Bor i borettslag og har plass i fellesgarasje uten vaskeplass.

Ellers erfaringer med børsteløs programmet på Esso på skjoldskiftet?

Jeg vet ikke om noe oppvarmet sted. Men det finnes en selvvask i salhusveien med 2 store båser, ved byggeriet, som jeg bruker endel vinterstid. Tar mynter, og vaskekort en kan få kjøpt hos bilversktedet ved siden av. Er sjeldent opptatt her, og jeg bruker litt medbrakte produkter som prickbort og vaskehanske, det er jo helt ubetjent så hvem skulle klage i så fall? Høytrykkspyleren er skikkelig bra her.

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

kjølholdt

gå for karcher sentret på kokstad , kan stå inne  1 bås. og butikken er stengt etter 4 . ingen som forstyrrer deg. og skumkanon inne
Model s med alt unntatt hattehylle og sikkerhetspakke. En drøm å kjøre pluss El sykkel med 1000 watt !

eldanz

Sitat fra: rsomby på torsdag 10. mars 2016, klokken 08:37


Jeg vet ikke om noe oppvarmet sted. Men det finnes en selvvask i salhusveien med 2 store båser, ved byggeriet, som jeg bruker endel vinterstid. Tar mynter, og vaskekort en kan få kjøpt hos bilversktedet ved siden av. Er sjeldent opptatt her, og jeg bruker litt medbrakte produkter som prickbort og vaskehanske, det er jo helt ubetjent så hvem skulle klage i så fall? Høytrykkspyleren er skikkelig bra her.

Interessant! Hvor er salhusveien?
Jeg bor i Asker og har brukt Statoil på Slemmestad. Kanskje Salhusvn er bedre?
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

krister461



Sitat fra: eldanz på torsdag 10. mars 2016, klokken 13:42
Interessant! Hvor er salhusveien?
Jeg bor i Asker og har brukt Statoil på Slemmestad. Kanskje Salhusvn er bedre?
Det er i Bergen. Fin kjøretur, men bilen blir kanskje skitten på hjemveien...

eldanz

Sitat fra: krister461 på torsdag 10. mars 2016, klokken 13:46


Sitat fra: eldanz på torsdag 10. mars 2016, klokken 13:42
Interessant! Hvor er salhusveien?
Jeg bor i Asker og har brukt Statoil på Slemmestad. Kanskje Salhusvn er bedre?
Det er i Bergen. Fin kjøretur, men bilen blir kanskje skitten på hjemveien...
Artig! Kunne godt tenkt meg en tur til Bergen. Fin by.
Skal på Tesla Treff 10-12 juni, i Aurland/Flom. Da er det vel ikke langt til Bergen!?
Medlem 1414 /Norsk Elbilforening, Asker.
Mottatt min Eleganz S 85D 26. mars 2015.
Renault Zoe R240, Mai 2016
Bilene har wattpedal!

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Fraberg1

Litt langt å kjøre frem og tilbake fra Fana til Salhus bare for å vaske. Karcher på kokstad, er det der med Rema100?

Erfaring med børsteløs på Esso er at det er ubrukelig om vinteren.

Vasker på jobben i sentrum hvis jeg skal ha en vask med polering for hånd. Ellers har jeg funnet ut at til mitt bruk så går det greit med selvvask på Statoil Nesttun for vask innimellom, bare sørge for at spyleren med kost på som skummer er ren nok (dypper den godt i vannet). Det blir for styr med store utflukter hver gang så det er bare å håpe at den holder seg fin med selvvask på stasjon.
70D levert 4.12.15 - bekreftet 20.8.15

Diravi

Er det noen som har erfaring med følgende produkter på Model S?

Cosmic

Drop Off glass coat

Wax Guard fra Cartec

De to første er tilbudt oss av firma som klargjør bil for Tesla i Trondheim; den siste er det vårt lokale bilpleiefirma anbefaler oss (og som vi har på nåværende bil).

Dette er en blå Model S som vi ønsker å gjøre minst mulig med i hverdagen utover vanlig vask. Svært variabel veistandard (men lite grus).
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA