Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

plvr

Krister og haknys, takk for nyttige innspill. Frister å la noen proffe gjøre jobben. Tror dere det er negative sider knyttet til coating?
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

krister461

Sitat fra: plvr på søndag 10. mai 2015, klokken 17:29
Krister og haknys, takk for nyttige innspill. Frister å la noen proffe gjøre jobben. Tror dere det er negative sider knyttet til coating?
I utgangspunktet ikke, sett bort fra prisen. Det vil jo være langt rimeligere å bare polere bilen selv etter par ganger i året og legge en god voks en gang i kvartalet. Da har lakken god beskyttelse og man får jevnlig ryddet opp i vaskeriper og mindre defekter.

En lakkforsegling derimot er såpass dyr at man vil la den være på mye lenger før man polerer igjen, og som haknys skriver kan man også da få vaskeriper o.l og det vil typisk gå lengre tid før man rydder opp i disse med en ny poleringsrunde...

plvr

#1157
Sitat fra: krister461 på søndag 10. mai 2015, klokken 17:33
Det vil jo være langt rimeligere å bare polere bilen selv etter par ganger i året og legge en god voks en gang i kvartalet. Da har lakken god beskyttelse og man får jevnlig ryddet opp i vaskeriper og mindre defekter.

En lakkforsegling derimot er såpass dyr at man vil la den være på mye lenger før man polerer igjen, og som haknys skriver kan man også da få vaskeriper o.l og det vil typisk gå lengre tid før man rydder opp i disse med en ny poleringsrunde...

Nettopp. Og da er vi tilbake til hovedpoenget: Om lakken ikke er mer motstandsdyktig etter coating enn etter voksing forsvinner litt av poenget slik jeg ser det. Bare kjekt å polere litt.
P85 med autopilot, nov -14.
Model ≡ reservert 010416

krister461

Sitat fra: plvr på søndag 10. mai 2015, klokken 17:42
Nettopp. Og da er vi tilbake til hovedpoenget: Om lakken ikke er mer motstandsdyktig etter coating enn etter voksing forsvinner litt av poenget slik jeg ser det. Bare kjekt å polere litt.
Den er nok mer motstandsdyktig, men vanskelig å si hvor mye mer... ;)

Min plan blir nok å gå for en lakkforsegling jeg kan legge selv og polere opp ca en gang i året.

P85D_BC_TORQ

Bestilte akkurat time hos Asker AutoSpa.
For kr 14 000,- får jeg følgende:

Opticoat Pro + (2 lag)
Solfilm fra stolpe A (30/20/20)
Felgforsegling
Frontvinduforsegling
Skinnbehandling alle seter + interiør

Ikke så halvgærnt spør du meg - håper resultatet blir bra :)
P85D - Metallic Grå - Tech - Premium - Vinterpakke - Beige Next-Gen - Pano - 21" Turbin - Luftfjæring
Confirmed: 18.3.2015
In production: 17.4.2015
Transit: 22.4.2015
Delivered: 22.6.2015

OnlyOne

P85D
Bekreftet: 18.3.15
I produksjon: 19.4.15
Utlevert: 15.6.15
Model 3
Bestilt: 31.03.16

P85D_BC_TORQ

Sitat fra: OnlyOne på søndag 10. mai 2015, klokken 20:58
Når fikk du time?

Har ikke fått endelig dato bekreftet fra DS enda, men satt opp midt i juni foreløpig.
P85D - Metallic Grå - Tech - Premium - Vinterpakke - Beige Next-Gen - Pano - 21" Turbin - Luftfjæring
Confirmed: 18.3.2015
In production: 17.4.2015
Transit: 22.4.2015
Delivered: 22.6.2015

dragmore

Finnes det noen på Sørlandet som leverer opticoat eller tilsvarende?
Solgt(Nissan Leaf 2012
Solgt(Tesla Model S 85D 2015)
Venter i spenning på : Tesla Model 3: Kansellert
Tesla Model S75D - (med FSD) ;)

MrGekko

En kamerat som utførte full lakkorrigering og la på Gyeon Mohs på min P85d i helga. Valget stod mellom Gyeon Mohs og CQuartz Finest. Angrer ikke, selv om det hadde nok vært hipp som happ.
Han har noe ledig kapasitet i disse dager, hvis noen er interessert :)
Vedlagt er bilde

petersv

Sitat fra: MrGekko på tirsdag 12. mai 2015, klokken 08:39
En kamerat som utførte full lakkorrigering og la på Gyeon Mohs på min P85d i helga. Valget stod mellom Gyeon Mohs og CQuartz Finest. Angrer ikke, selv om det hadde nok vært hipp som happ.
Han har noe ledig kapasitet i disse dager, hvis noen er interessert :)
Vedlagt er bilde

Pent, hvor i landet bor kameraten din da?

MrGekko


MrGekko

Etter en tur i skikkelig regnvær, ser bilen fortsatt like ren og lekker ut

Resistes

Sitat fra: dragmore på mandag 11. mai 2015, klokken 18:40
Finnes det noen på Sørlandet som leverer opticoat eller tilsvarende?

Vi er bare noen få timer unna i Vestfold :)
Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

Trønderleaf

Jeg har performance skinninteriør i svart, og hvit alcantara i tak.

Lurer på hva dere bruker til å rengjøre dashbord og karbonfiber, har bare brukt en fuktig
mikrofiberklut, men kan man bruke autoglym interior shampoo på disse flatene hvis det er
vanskelige flekker? Det er vel skinnimitasjon på dashbord og dører?
Kan man bruke børste i tillegg på vanskelige flekker?

Og tenkte å bruke autoglym leather cleaner og leather balm på skinnsetene, men dette bør vel ikke komme på alcantara?
Går ut i fra at man kan bruke interior shampoo på alcantara på setene og i taket?
Leaf tekna 2014 solgt
Model S P85 2014 solgt
Model 3 AWD LR 2019 med EAP

HaraldT

I dag hadde jeg en skikkelig vask av bilen. For 1 år siden la jeg på Gtechniq C1 +Exo v2. Fremdeles er beadingen svært god og bilen er blank og lett å holde ren. I direkte sollys ser jeg at det har kommet til litt vaskeriper (sort bil), men jeg tenker at jeg vil vente et år til før jeg polerer opp igjen. I tillegg ser jeg også rester av små vannperler som har tørket inn i lakken. Jeg tørket bilen i dag med mikrofiber, men merkene fra tidligere henger igjen. Er det noe som effektivt fjerner dette uten å ta lakkforseglingen? Jeg ser også spor etter diverse urenheter i lakken. Er det noe å gjøre som ikke medfører polering pånytt? Jeg ser det kun i direkte sollys, i skygge er den speilblank.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA