Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

hoffa

Sitat fra: BMW850 på mandag 14. juli 2014, klokken 22:35
Kan virkelig anbefale disse. Kjempefornøyd med min grå P85 som de behandlet med OptiCoat Pro. Lett å levere/hente bilen, togstasjon 10 min gange unna. Flinke folk og bruker kun to dager. Er du heldig har de ikke veldig lang ventetid ennå ;)

http://vestfoldbilpleie.no

https://www.facebook.com/liquidelementsnorge/timeline
Ditto :) Leverte inn bilen kl.0900 og kunne hente bilen tidlig neste morgen. Som nevnt tidligere av meg også: ANBEFALES!
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

cairnz

Jeg kjøpte en sånn bugspray.. synes den dekte litt tynt...

Men i grei fart så kan man bruke insektssvermer for polering av panser også..


Elbilist

Resistes

Sitat fra: cairnz på tirsdag 15. juli 2014, klokken 08:31
Jeg kjøpte en sånn bugspray.. synes den dekte litt tynt...

Men i grei fart så kan man bruke insektssvermer for polering av panser også..

Hold den fuktig med feks et vått handklede i 10-20 min , så bruker du en vannbasert avfetting feks surfex lar den få virke og tar en tur med høytrykk. burde ikke være mye igjen til 2 bøtters vasken da , om det forsatt sitter for godt ta en tur innom en pro detailer , de kan hjelpe.

Og ja vi har ledig for Opti Coat , bare gi oss en lyd på tlf . så finner vi en dag som passer.

https://www.facebook.com/liquidelementsnorge

Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

cairnz

Sitat fra: Resistes på tirsdag 15. juli 2014, klokken 09:19


Hold den fuktig med feks et vått handklede i 10-20 min , så bruker du en vannbasert avfetting feks surfex lar den få virke og tar en tur med høytrykk. burde ikke være mye igjen til 2 bøtters vasken da , om det forsatt sitter for godt ta en tur innom en pro detailer , de kan hjelpe.

Og ja vi har ledig for Opti Coat , bare gi oss en lyd på tlf . så finner vi en dag som passer.

https://www.facebook.com/liquidelementsnorge


Hehe, det var ment som en liten spøk da - bug spray er da en spray med insekter i.. :), det var slik bilen så ut (før vask) etter 1600km fra nordre Nordland til nesten Svenskegrensa på Svinesund. Jeg fikk meg en god latter når jeg kjørte gjennom skogen rundt midnatt, en relativt svær nattsvermer ble til en pizza på frontruta.. :)

Jeg fjernet alt med litt prickbort, deretter en dusj med Chemical Guys sin Bug Bugger, så litt høytrykk før skumlegging, vasking, skylling, tørking og litt voks-greier.. :) Den ser bra ut igjen nå, men jeg setter den nok mulig bort til høsten for noe detailing og forsegling av en eller annen sort, før frosten setter inn.
Elbilist

Resistes

Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

cairnz

Sitat fra: Resistes på tirsdag 15. juli 2014, klokken 15:59
Ah , så lur følte eg meg no :) HAHA
Hvor lang tid tar opticoat-behandlingen? Hvis jeg f.eks. leverer en bil på en fredag ettermiddag, vil den da være klar søndag kveld eller mandag (grytidlig)?
Elbilist

Resistes

På en ny bil er prosessen ca 5-6 timer , så trenger den å tørke helt over natta. Vi kan nok ordne noe for deg selv om vi må jobbe lørdag :) Vi vil helst ha den ukedag kl 9 , men om det er vanskelig for deg skal vi nok få den klar til henting søndag el mandag :)
Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

Resistes

Fikk inn bilder i dag på en 7 år gammel Opti Coat fra Canada. Bilen  blir vasket 1-3 ganger i uken med ONR vask. Og tilhører den Canadiske Opti Coat distributøren. Yvan Lacroix (kan søkes på Facebook)
Lakken beader fint , vannet perler fortsatt.




Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

Car-El

Hmmm... Hos mæ så pærler ikke vannet. Det bare trekker seg sammen og "ramler av", så blir det igjen noen få vanndråper. Har æ da gjort noe feil? Har aldri polert eller vokset bilen etter vask. Bare vasket med Speedy fra Concept Chemicals.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Resistes

#894
Sitat fra: Car-El på onsdag 16. juli 2014, klokken 10:50
Hmmm... Hos mæ så pærler ikke vannet. Det bare trekker seg sammen og "ramler av", så blir det igjen noen få vanndråper. Har æ da gjort noe feil? Har aldri polert eller vokset bilen etter vask. Bare vasket med Speedy fra Concept Chemicals.
En bil som ikke har noe form for voks eller beskyttelse vil ofte se slik ut



De ser slik ut når vi har fått fjernet all voks bla med avfetting vask clay og isopropanol blanding . Da er den helt ubeskyttet. Men mange ser eg slik hver dag når det er vått i været eller de kommer ut fra selv vasken.

Det du referer til kalles gjerne "sheeting" der vannet renner av som et "teppe"


Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

Car-El

Sitat fra: Resistes på onsdag 16. juli 2014, klokken 11:04
Det du referer til kalles gjerne "sheeting" der vannet renner av som et "teppe"




Ja noe slik er det på mine biler. Blir en og annen dråpe igjen. Det vil si at "lakken" ikke er glatt nok.
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Resistes

Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

Car-El

Godt å høre. Da fortsetter jeg å vaske bilene mine med Speedy og lar være å polere eller vokse dem.

Takk!  :)

P.S. Nevnte æ at dem er ikke noe form for lakkbehhandlet?  ;)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

Resistes

Sitat fra: Car-El på onsdag 16. juli 2014, klokken 12:07
Godt å høre. Da fortsetter jeg å vaske bilene mine med Speedy og lar være å polere eller vokse dem.

Takk!  :)

P.S. Nevnte æ at dem er ikke noe form for lakkbehhandlet?  ;)

Nei det sa du ikke noe om , og eg vil jo gjerne annbefale det for å redusere riper over tid, da keramisk lakkforsegling gir øket hardhet, og glansen holder i mange år uten behov for polering.
Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

petersv

Fått noen veldig små riper av et eller annet på panseret.  Noen som har anbefaling til noe egnet håndpoleringsmateriell som selges over disk? (Skulle fått ordnet det i kveld.) Går nok ikke til innkjøp av DA etc. for dette.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA