Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

Lille Lance

Flotte bilder. Men du trenger vel ikke alt det verktøyet som henger på veggen? Model S skal jo bare rulle og rulle uten behov for mekking ....  8)
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Brede

Takk, takk!  :)
Verktøytavlen er et kaldt gufs fra tiden med Audi og Land Rover, og en stilletiende påminnelse om at det gamle ofte ikke er det beste.

maxmekker

Sikkert blitt tatt opp før , men hvordan er den brune lakken å jobbe med ?


Vårhus Bilpleie

Om den er tilsvarende de andre metallic, så er den flott å jobbe med.
Vårhus Bilpleie & Detailing
https://www.facebook.com/Vaarhusbilpleieanddetailing
Trondheim

DavidRS

Brun er fin å jobbe med. Begynner på en nå hvert øyeblikk. :)

Jimpec

Jeg har brun selv. Og den blir jobbet mye med.. Grå og brun er relativt like å jobbe med mener jeg.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Vårhus Bilpleie

Metallic er generelt greit å jobbe med, synes hvit er hardere enn de andre, eller er det litt "synsbedrag" eller hva jeg skal kalle det.
Vårhus Bilpleie & Detailing
https://www.facebook.com/Vaarhusbilpleieanddetailing
Trondheim

Tuxedo

Sitat fra: Jimpec på fredag 14. februar 2014, klokken 17:04
Jeg har brun selv. Og den blir jobbet mye med.. Grå og brun er relativt like å jobbe med mener jeg.

Så en brun i går (og de er sjeldne).  Helt klart en av de fargene Tesla har vært mest heldig med; fantastisk fargespill alt etter lysforhold.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

sims

Noen som har erfaring med Ceramic Pro behandling over tid? Holder det seg bra? (Vurderer behandlingen hos caresenter i Oslo).

satheesh.net

Sitat fra: sims på onsdag 19. februar 2014, klokken 08:17
Noen som har erfaring med Ceramic Pro behandling over tid? Holder det seg bra? (Vurderer behandlingen hos caresenter i Oslo).

Tror ikke det er mange med TMS som har rukket å ha denne behandlingen over lang tid ennå. ;) Men jeg er knallfornøyd med resultatet på bilen min.

Du kan se noen bilder her: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.582111228546505.1073741839.472010649556564&type=1

PS! Husk at du får rabatt ved å ta Level 3 behandlingen og refererer til forumet. Info:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,7891.msg171674.html#msg171674

:D

sims

Takk for info - leverte du bilen helt som ny, og ba du da evt Tesla om å ikke detaile den før levering?

satheesh.net

Sitat fra: sims på onsdag 19. februar 2014, klokken 09:05
Takk for info - leverte du bilen helt som ny, og ba du da evt Tesla om å ikke detaile den før levering?

Nei, dette var nå ganske nylig. Fikk levert bilen i desember i fjor. De bruker en hel dag på å bare klargjøre bilen (vask, rens, etc.) før de så bruker to-tre dager på selve behandlingen. Jeg er såpass mye ute å reiser, så jeg hadde ikke store Tesla-abstinenser da den måtte være så lenge borte. :P Men du må belage deg på at det tar minimum tre dager.

cairnz

Jeg har nå vært på Parts and Retards (fantastisk navn) og hamstret inn diverse greier.. bøtter med gritguard, mange liter prickbort, litt iron x, noe shampoo, kluter og hansker, skum og skumkanon-beholder-greie ..

det jeg mangler er det lille for "etter vask" altså noe voks/behandling/opplegg/greie.

til gamlebilen hadde jeg noe shampoo med voks i seg, slik at jeg slapp å gjøre noe etter vasken, men spørsmålet er da, til en latsabb..

hva trenger jeg for å få lagt noe lett beskyttende etter vask, som ikke krever særlig med innsats, eller utstyr? :)
Elbilist

staleand

Jeg kjøpte swissvax shieldvoks fra seissvax.no. Koster dog. 1000,- for si lita krokke. Veldig fornøyd. Gir god glans, er lett å påføre og vannavstøtene!
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

19quiz76

Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA