Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

TesLars

Ble det sagt noe om etterbehandling (vedlikeholdsbehandling)? Pris? Intervaller?
Oslo
Black Model S

satheesh.net

Sitat fra: TesLars på tirsdag 21. januar 2014, klokken 14:06
Ble det sagt noe om etterbehandling (vedlikeholdsbehandling)? Pris? Intervaller?

Nei, men vil ikke tro det er store summen. De gir uansett tre års garanti på behandlingen. 8) Du kan sikkert høre med dem direkte hvis du ønsker en konkret sum. Vil forresten tro prisene kanskje blir justert på tre år fra nå også.

jsu224

Gud bedre jeg kunne tenkt meg en dag med plussgrader nå. Bilen ser jo ikke ut. Saltlake og dritt i skjønn forening.

Hvor kaldt vasker dere bilen? Er det greit med litt minusgrader? Jeg er ikke lysten på å tørke bilen siden jeg kun har tenkt å skumlegge og spyle med varmtvann...

petersv

Hei folkens. En liten førpremiære for ivrige forumlesere.

Alle TOCN-medlemmer får 10% rabatt his bilnerden.no! Detaljer postes på TOCN.no snart. Det blir ogaå en egen seksjon på forumet på tocn.no for bilnerden med spesialtilbud etc.

På en medium vedlikeholdspakke er kontingenten fort spart inn ;)

OleJA

Sitat fra: jsu224 på onsdag 22. januar 2014, klokken 09:21
Gud bedre jeg kunne tenkt meg en dag med plussgrader nå. Bilen ser jo ikke ut. Saltlake og dritt i skjønn forening.

Hvor kaldt vasker dere bilen? Er det greit med litt minusgrader? Jeg er ikke lysten på å tørke bilen siden jeg kun har tenkt å skumlegge og spyle med varmtvann...
Spylte over bilen på selvvasken i -8 her om dagen  :o Det ble endel is på dører og panser, men det forsvant etter en times kjøring. Rimelig alternativ til foliering av bilen  ::)

Har ellers oppdaget at en av fordelene med å ha elbil, er at man da får seg skikkelig strømuttak i garasjen.
Har handlet en av disse:  http://www.biltema.no/no/Bygg/Vifte/Varmevifte-5000-W-46288/ og da blir det varmt nok i garasjen til at bilen kan poleres selv på vinteren.  :D

Kombinerer med et par IR-ovner for at voksen skal tørke fortere på ekstra kalde dager.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

DavidRS

Denne er lett polert, og har fått Gtechniq forsegling: :)

Kristian

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 21. januar 2014, klokken 14:12
Sitat fra: TesLars på tirsdag 21. januar 2014, klokken 14:06

Nei, men vil ikke tro det er store summen. De gir uansett tre års garanti på behandlingen. 8) Du kan sikkert høre med dem direkte hvis du ønsker en konkret sum. Vil forresten tro prisene kanskje blir justert på tre år fra nå også.

Men hva skjer når de 3 årene er over? Er dette noe som sakte men sikkert blir vasket bort, eller flasser det av i flak? Kan en fremdeles polere bilen, eller kommer dette på en eller annen måte i konflikt med CP behandlingen? Mao hvis en gjøre dette, har en da "solgt" seg til CareSenter for godt?
Sort Tesla S Performance+ 2013, Nissan Leaf 2011 og Peugeot 106 El.

Anders Heibø

Sitat fra: OleJA på onsdag 22. januar 2014, klokken 09:48
Har ellers oppdaget at en av fordelene med å ha elbil, er at man da får seg skikkelig strømuttak i garasjen.
Har handlet en av disse:  http://www.biltema.no/no/Bygg/Vifte/Varmevifte-5000-W-46288/ og da blir det varmt nok i garasjen til at bilen kan poleres selv på vinteren.  :D

Kombinerer med et par IR-ovner for at voksen skal tørke fortere på ekstra kalde dager.

Sikkert smartere enn å åpne alle dørene på Tesla'n og la varmepumpa i den varme opp garasjen selv om det ble god lunk det også.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

Anders Heibø

Sitat fra: petersv på onsdag 22. januar 2014, klokken 09:38

Alle TOCN-medlemmer får 10% rabatt his bilnerden.no! Detaljer postes på TOCN.no snart. Det blir ogaå en egen seksjon på forumet på tocn.no for bilnerden med spesialtilbud etc.

Genialt! Handlet nettopp for over 1000kr der, og det blir sikkert ikke siste gang.
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

petersv

Sitat fra: anders.heibo på onsdag 22. januar 2014, klokken 11:51
Sitat fra: petersv på onsdag 22. januar 2014, klokken 09:38

Genialt! Handlet nettopp for over 1000kr der, og det blir sikkert ikke siste gang.

You and me both! ;)

jkirkebo

Sitat fra: petersv på onsdag 22. januar 2014, klokken 23:14
Sitat fra: anders.heibo på onsdag 22. januar 2014, klokken 11:51

You and me both! ;)

Blir nok litt poleringsutstyr der på meg til våren også ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

EvenSteven

Sitat fra: satheesh.net på tirsdag 21. januar 2014, klokken 13:02
Hei. Fikk en liten idé da jeg la inn dette innlegget i tråden: Anbefalt detailing pakke med poleringsmaskin
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11809.msg168575.html#msg168575

Jeg tok en lengre samtale med eier av CareCenter AS, Bengt G. Andresen, da jeg vasket bilen min der sist. Personlig har jeg planer om å ta behandlingen Ceramic Pro. Da flere her sikkert er interessert i dette prøvde jeg å få til en felles deal. Etter litt "forhandlinger" har han gitt oss følgende priser for TMS eiere:

Level 3 behandling:
3-4 lag CP 9H
2 lag CP Light
Biler med panoramatak vil dessuten få CP Rain på glassflater samt CP Plastic på utvendige plastlister.

TMS tilbud: 8.100,- (altså 10% rabatt)
Egentlig pris: ca. 9.000,-
PS! Prisen gjelder kun Level 3 behandling (den største behandlingen) og er inkludert mva.

Holdbarhet er minimum 3 år. Etter dette vil de evt. behandle kun med CP Light.

Ring: 02789 - www.carecenter.no

Håper folk setter pris på tilbudet og ønsker å benytte seg av muligheten. ;)
(Jeg har forresten ingenting med CareCenter å gjøre - kun en vanlig kunde.)

Veldig bra tilltak...
Pratet med Ceramic Pro i Sverige i dag og i dette tilfellet er faktisk den beste prisen i Norge.
Så dette er en bra pris.
Fikk også mye info rundt behandlingen og dette virker som skikkelig saker. Spesielt for oss med svart bil uten metallic.
Vurderes sterkt dette.
Tesla S P85+ sølv

satheesh.net

Da har jeg bestilt time neste uke for Ceramic Pro behandlingen. Jeg reiser bort fra torsdag til søndag, så da passer det fint at Tesla'n får seg et spa-opphold. ;)

Legger ut bilder etter behandling...

Bruto Maccaroni

Tusen takk til alle som deler tips og erfaringer her, og kanskje spesielt til 19quiz76 og Jimpec som jeg har plukket opp mest fra.

Bilen har Swisswax Shield voks og Nanolotus glassforsegling utenpå og Gtechniq L1 lærbeskyttelse inni. Kjelleren er fylt opp av Prickbort, Surfex HD, Autofoam, Skumkanon, Gritguard, Swisswax Cleaner Fluid, mikrofiberkluter og lavtrykkskanner. Bilnerden og ScandicShine har nok et bra år.

Takk igjen, folkens!
Model S, P#2317 Vin:168xx
Reservert 30.12.12 I produksjon 20.09, Ferdig 01.10 Levert: 12.11
S85KW Perlehvit/Sort 19"
2007 Prius

Elkjell

Noen som vet hva slags klargjøring / lakkbehandlng Tesla  gir bilen før levering ?
Er det et grunnlag som kan legges Gtechnic Exo rett på  f. eks ??
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA