Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

Hyperstress

Sitat fra: laumb på onsdag 01. januar 2014, klokken 12:56
God idé! Planlegger full vask og polering av min til Helgen - så kanskje jeg klarer å grave frem et kamera. ;)

All Right!!  8) :D
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Gusse

Sitat fra: laumb på onsdag 01. januar 2014, klokken 12:56
God idé! Planlegger full vask og polering av min til Helgen - så kanskje jeg klarer å grave frem et kamera. ;)
:)

Gusse

....men har noen noe mening om bruk av avfettingsmiddler. Har sett det gjør underverker med asfalt m.m. Kan man bare kjøre på, eller er det forhåndsregler man må ta for ikke å skade lakk? Har hørt at man skal spraye på å la det sitte i 1-2 minutter, så spyler man godt etterpå. Bruker dette på deler av bilen, der det groveste av skitt og asfalt setter seg. Er bare litt usikker på hvor ofte man kan, og om det er hardt for lakken?

Vårhus Bilpleie

Det finnes mange typer avfetting, men når det gjelder prickbort som tidligere nevnt her, så er det et ypperlig "våpen" mot asfalt og andre petroleumsbaserte ting som fester seg på bilen. Det er ikke anbefalt å legge det på hele bilen (f.eks vinduer) siden det da kan lage rennemerker. Prickbort er whitesprite basert, og skal ikke blandes ut. Pålegges nedenfra og opp, la virke i ca 10 minutter om mulig, men produktet skal ikke tørke ut på lakken. Så spyles det godt av. PS: Ikke la Prickbort være det eneste du bruker på bilen, det er ikke et vaskemiddel. Bruk gjerne en vannbasert avfetting i tillegg (ala Surfex HD eller KCL) evt også iron remover/Iron X/Korrosol før en går over med svamp/vaskehanske. (Her er Gritguard et fenomenalt produkt for å skåne lakken enda mere)

www.detailersclub.no finnes det masse informasjon å hente :)
Vårhus Bilpleie & Detailing
https://www.facebook.com/Vaarhusbilpleieanddetailing
Trondheim

Elkjell

solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

petersv

Avfett så mye du vil, og la den stå på å virke i noen minutter, men ikke la den tørke.

Nuvolari

Hvilket produkt bruker jeg til å vaske baksiden av forsetene med? Barna har så korte bein at skoene går rett i seteryggen :)
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

19quiz76

Sitat fra: Nuvolari på onsdag 01. januar 2014, klokken 20:28
Hvilket produkt bruker jeg til å vaske baksiden av forsetene med? Barna har så korte bein at skoene går rett i seteryggen :)

http://www.chemicalguys.com/Chemical_Guys_CLD_103_Green_Clean_p/cld_103.htm

Bruker det til alt - også med interiørbørste på stoff :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Nuvolari

Sitat fra: 19quiz76 på onsdag 01. januar 2014, klokken 20:33

Sitat fra: Nuvolari på onsdag 01. januar 2014, klokken 20:28

http://www.chemicalguys.com/Chemical_Guys_CLD_103_Green_Clean_p/cld_103.htm

Takk, ser perfekt ut! Finnes det noe tilsvarende som det er mulig å kjøpe i butikk i norge?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

19quiz76

Green clean får du hos bilnerden.no og scandicshine.no - mulig også hos Parts & Retards. Vet ikke om noen butikker som selger det over disk, i likhet med det meste annet av detailingprodukter som er verdt å ha :)

Skikkelig pensumprodukt, ekstremt drøyt i bruk!
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Jimpec

Baksiden av forsetene kan med fordel vokses med Swissvax Autobahn, slik at skitt fra barnesko får litt større problemer med å feste seg.

Bilnerden er en bra butikk. Men de har ikke Green Clean. Dessverre.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Kallagtunet

For å avvike litt fra normen forumet å starte en ny tråd når en lurer på noe og på ingen måte å en gang vurdere å bruke søk funksjonen...

Jeg har skumkanon og er ute etter såpe å legge på bilen (etter surfex (og når det er ille nok Prickbort) avfetting/prevash med høytrykkspyler) til håndvask (når det er behov for det)

Finnes det såper som også kan virke bra uten at en trenger å håndvaske? Dvs skumlegging og så en runde med høytrykksspyleren for å spyle av (da samtidig er skånsom mot voks (Swisswax shield))?

Har brukt søkefunksjonen her og ser at det er nevnt to såpe produkter som anbefales til skumkanon:

Chemical Guys MR PINK
Bilt-Hamber Autofoam

Ser også at det finnes andre produkter som:

Chemical Guys EXTREME BodyWash & Gloss Enhancer
Chemical Guys Honeydew Snow Foam
Chemical Guys GLOSSWORKZ
Chemical Guys Maxi Suds 2
Scholl Concepts Shampol (Har prøvd denne på vaske hanske på andre biler med godt resultat (ikke i kanon))
Valet Pro Poseidon's Carnauba Vask

Er dette produkter som er er bekreftet gode til bruken som tenkt over, finnes det andre bedre? Dvs hva sier ekspertisen?

Jeg ser at noen av produktene som også gjør bilen blank (inneholder voks eller liknende) og får vannet til å renne av litt kjappere. Har dette noe for seg?

Hva sier detailing gjengen om å avslutte en behandling med avrenningmiddel, min HT pusher (FOMA) har 25 liters dunker med dette som kan være en billig avslutting hvis det har noe for seg?

Jimpec

Sitat fra: Kallagtunet på søndag 05. januar 2014, klokken 11:47
For å avvike litt fra normen forumet å starte en ny tråd når en lurer på noe og på ingen måte å en gang vurdere å bruke søk funksjonen...

Jeg har skumkanon og er ute etter såpe å legge på bilen (etter surfex (og når det er ille nok Prickbort) avfetting/prevash med høytrykkspyler) til håndvask (når det er behov for det)

Finnes det såper som også kan virke bra uten at en trenger å håndvaske? Dvs skumlegging og så en runde med høytrykksspyleren for å spyle av (da samtidig er skånsom mot voks (Swisswax shield))?

Har brukt søkefunksjonen her og ser at det er nevnt to såpe produkter som anbefales til skumkanon:

Chemical Guys MR PINK
Bilt-Hamber Autofoam

Ser også at det finnes andre produkter som:

Chemical Guys EXTREME BodyWash & Gloss Enhancer
Chemical Guys Honeydew Snow Foam
Chemical Guys GLOSSWORKZ
Chemical Guys Maxi Suds 2
Scholl Concepts Shampol (Har prøvd denne på vaske hanske på andre biler med godt resultat (ikke i kanon))
Valet Pro Poseidon's Carnauba Vask

Er dette produkter som er er bekreftet gode til bruken som tenkt over, finnes det andre bedre? Dvs hva sier ekspertisen?

Jeg ser at noen av produktene som også gjør bilen blank (inneholder voks eller liknende) og får vannet til å renne av litt kjappere. Har dette noe for seg?

Hva sier detailing gjengen om å avslutte en behandling med avrenningmiddel, min HT pusher (FOMA) har 25 liters dunker med dette som kan være en billig avslutting hvis det har noe for seg?

Her har du godt skum. Her kan du godt tilsette en liten dæsj med Surfex også for å piffe opp effekten litt vinterstid. Det er ikke veldig stor forskjell på skumtypene. De skal lage godt nok skum til å dra skitten skånsomt av bilen. Derfor er det et poeng at skummet er akkurat såpass rennende at det renner av bilen. Barberskum er kult - men det har lite for seg for vaskingen sin del.
http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_28_41&products_id=252

Carnauba Wash som du viser til har ålreit effekt som shampoo ved bøttevask. Jeg bruker denne selv for å gi litt ekstra glans og vokslag ved vask.

Avrenningsmiddel har lite for seg i den formen du beskriver. Da er det bedre å bruke en sprayvoks (quick detailer) som sprayes på våt bil for så å tørke bilen etterpå.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Kallagtunet

satheesh.net

Hei. Fikk en liten idé da jeg la inn dette innlegget i tråden: Anbefalt detailing pakke med poleringsmaskin
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,11809.msg168575.html#msg168575

Jeg tok en lengre samtale med eier av CareCenter AS, Bengt G. Andresen, da jeg vasket bilen min der sist. Personlig har jeg planer om å ta behandlingen Ceramic Pro. Da flere her sikkert er interessert i dette prøvde jeg å få til en felles deal. Etter litt "forhandlinger" har han gitt oss følgende priser for TMS eiere:

Level 3 behandling:
3-4 lag CP 9H
2 lag CP Light
Biler med panoramatak vil dessuten få CP Rain på glassflater samt CP Plastic på utvendige plastlister.

TMS tilbud: 8.100,- (altså 10% rabatt)
Egentlig pris: ca. 9.000,-
PS! Prisen gjelder kun Level 3 behandling (den største behandlingen) og er inkludert mva.

Holdbarhet er minimum 3 år. Etter dette vil de evt. behandle kun med CP Light.

Ring: 02789 - www.carecenter.no

Håper folk setter pris på tilbudet og ønsker å benytte seg av muligheten. ;)
(Jeg har forresten ingenting med CareCenter å gjøre - kun en vanlig kunde.)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA