Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

DavidRS

Følg planen din. Min erfaring etter behandling av flere Model S er at beskyttelsen som er lagt er lite holdbar.

jsu224

Et lite spørsmål: Hva gjør dere når det er minusgrader og skulle gjerne spyla bort saltlake og skitt som ligger på bilen? Lite populært å foreta full vask og tørk etc  i en selvaskehall og dermed oppta plassen over lang tid. Hvor kaldt skal det være før dere dropper vaskingen? -1?

Lokführer

Kjøp Bilt-Hamber Korrosol og Prickbort Mac 124. Fantastiske produkter.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

jsu224

Sitat fra: Lokführer på søndag 08. desember 2013, klokken 10:47
Kjøp Bilt-Hamber Korrosol og Prickbort Mac 124. Fantastiske produkter.

Ja dette har jeg seff kjøpt og det står klart. Problemet er minusgrader. Liker ikke å vaske når det er for kaldt.

Jimpec

Sitat fra: jsu224 på søndag 08. desember 2013, klokken 10:51
Sitat fra: Lokführer på søndag 08. desember 2013, klokken 10:47
Kjøp Bilt-Hamber Korrosol og Prickbort Mac 124. Fantastiske produkter.

Ja dette har jeg seff kjøpt og det står klart. Problemet er minusgrader. Liker ikke å vaske når det er for kaldt.

Korrosol og Prickbort fjerner som regel det som er av beskyttelse/voks. Bilen blir udiskutabelt ren - men blir desto fortere skitten igjen, og skitten vil sitte hardre. (Litt som å vaske seg med Zalo på hendene) Jeg ville ikke benyttet disse produktene til vanlig vaskerutine. Spesielt ikke på Teslas myke lakk som skitten fester veldig godt på (når den er helt ren uten voks e.l.)

I tillegg til min egen bil som vaskes relativt ofte så har jeg ofte besøk av en og annen Model S som får detailing/nybilklargjøring. Det blir mer og mer klart for meg at denne lakken krever ekstra oppfølging og svært forsiktig fremferd - om man vil beholde den strøken.
Min egen bil spyles ofte, men vinterstid lar jeg ofte vanskelig skitt langs panelene ligge da det vil slite mer på lakken å fjerne det eller la det ligge til våren (så lenge det er noe beskyttelse i bunnen). Bilen ser likevel ren ut.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

jsu224

Det var BH Autofoam jeg hadde kjøpt seff. Prick bort eller annen avfetting tenkte jeg å bruke kun når jeg vet jeg skal legge på lakkforsegling etc etterpå.

Ved få minusgrader vurderer jeg å bare skumlegge og spyle av og la det holde med det. Problemet er at man ikke får tørket bilen da og man skal ut i minusgrader igjen.


får bare vente til plussgradene kommer en helg og sette inn støtet da.  ;)

Milzit

#411
Hjelp..
Plutselig oppdaget jeg at skinnsetet på førersiden så slik ut. Jeg kan ikke skjønne hvorfor det har blitt slik..er det noe jeg bør behandle det med?

(Klikk på bilde for å få det riktig vei, jeg vet ikke hvorfor det blir opp ned i meldingen)


Thor2014

Oj,
Det så ikke bra ut. Hvor langt har du kjørt?

JohanH


Sitat fra: Milzit på mandag 09. desember 2013, klokken 17:43
Hjelp..
Plutselig oppdaget jeg at skinnsetet på førersiden så slik ut. Jeg kan ikke skjønne hvorfor det har blitt slik..er det noe jeg bør behandle det med?

(Klikk på bilde for å få det riktig vei, jeg vet ikke hvorfor det blir opp ned i meldingen)

Regner med du mener stripene på kryss og tvers og ikke "slappheten" i læret? Jeg noterte det samme på mitt sete akkurat idag. Tror det kommer av jeans med bolter bak, knapper på baklommer osv? Men pent er det ikke. Min Volvo har en mye glattere overflate på læret, som tåler mer...

Milzit


Milzit

Sitat fra: JohanH på mandag 09. desember 2013, klokken 18:29

Sitat fra: Milzit på mandag 09. desember 2013, klokken 17:43
Hjelp..
Plutselig oppdaget jeg at skinnsetet på førersiden så slik ut. Jeg kan ikke skjønne hvorfor det har blitt slik..er det noe jeg bør behandle det med?

(Klikk på bilde for å få det riktig vei, jeg vet ikke hvorfor det blir opp ned i meldingen)

Regner med du mener stripene på kryss og tvers og ikke "slappheten" i læret? Jeg noterte det samme på mitt sete akkurat idag. Tror det kommer av jeans med bolter bak, knapper på baklommer osv? Men pent er det ikke. Min Volvo har en mye glattere overflate på læret, som tåler mer...
Det var først stripene på kryss og tvers ja, slappheten så jeg først på bilde nå men det pleier ikke å være slik.
Rart da jeg ikke har noen knapper på baksiden, iallefall ikke der stripene er.

Men det er vel noe lærbehandlingsmiddel man kan bruke? Er dette noen man bør bruke på alle setene som forebyggende? Jeg synes det var veldig tidlig at setet skal se slik ut..


DavidRS


DavidRS

Sjekk Swissvax. De har et bra skinnpleiesett som er enkelt i bruk. Også kan du beskytte setene med Gtechniq L1. :)

Vårhus Bilpleie

Vil påpeke at Prickbort vil tære mest på voks, og veldig lite på syntetiske sealere som hovedregel.

Ellers har DavidRS gode tips her synes jeg :)
Vårhus Bilpleie & Detailing
https://www.facebook.com/Vaarhusbilpleieanddetailing
Trondheim

Jimpec

Gtechniq L1 fungerer meget bra ja. Har kjørt den siden første dag på egen bil og levert ut en rekke kundebiler med denne behandlingen.
Liker veldig godt at den holder rattet matt slik at det ikke blir fettete og glatt.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA