Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

DavidRS

Det husker jeg ikke akkurat nå. Tror ikke jeg brukte noen form for wipedown før jeg la den på. :)

Jeg har tatt lightertesten, og det fungerte;)

Dr.Ling

Som sikkert mange andre her har jeg ikke vært noe god på detailing tidligere, bare vasket bilen i selvvasken på Statoil, som regel med dårlig avfetting først og dårlig tørk etterpå. Vokset bilen kanskje en gang i året. Nå som jeg har fått Model S blir det andre boller.

Jeg hadde bestilt time til Ditec-behandling, men klarer ikke å forsvare kostnaden på kr 4900 (inkl 4 vask til, kampanjetilbud) og rebehandling etter 18 mnd for kr 2500. Og en trenger jo heller ikke poleringen som er en del av Ditec-behandlingen på en ny lakk, mener jeg. Ditec ( og andre slike vidunderkurer) varer nok ikke lenger enn maks ett år uansett.

Jeg har lyst å prøve lakkforsegling selv rett og slett, og har bestilt en pakke med nest billigste forsegleren jeg fant som samtidig har gode tilbakemeldinger: Duragloss 111. Ca kr 170 for selve flasken, kr 30 for påføringspads, og kr 139 for Duragloss Aquawax 951 for å rebehandle bilen noen ganger i året.

Da bilen er bare 2 uker og ripefri, håper jeg at en skikkelig avfetting (evt Prickbort ved asfaltflekker og Surfex HD for resten av skiten) og vask og tørk skal være forbehandlingen jeg trenger.

Blir spennende :) Håper at fellesgarasjen med sine 14 grader er egnet arena for jobben.
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

19quiz76

Godt valg, Ling!

Forhandler bør vite hva anbefalt arbeidstemperatur er, blir det for kaldt kan du kjøpe et par billige 500w halogenlamper for å varme opp det panelet du til en hver tid jobber på. Sjekk herdetid også, mener den kan være ganske drøy på Duragloss o.l.  I så fall er voks et utmerket alternativ. For eksempel Swissvax Onyx er good bang for the buck :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Bernhard

Sitat fra: Jimpec på onsdag 20. november 2013, klokken 15:00
Sitat fra: Bernhard på onsdag 20. november 2013, klokken 14:11
Cermic Pro er også en coating sånn som feks Gtechniq C1 som jeg legger på Tesla.
Jeg får forøvrig importøren av Ceramic Pro innom til uken da han ville demonstrere litt for meg, så kan komme med en bedre tilbakemelding da :-)

Ser frem til din vurdering av denne mot C1 da Bernhard.

Spent selv.
Forøvrig på min egen bil så la jeg Gtechniq Exo V1 i mai under dårlige forhold.
Denne skal optimalt herde i minimum 24 timer og panelet den legges på skal ha 20grader eller mer.
På bilen min la jeg på, tørket av startet bilen og kjørte ut i regnet, og det beste er at nå, over ett halvt år etter så er den fortsatt godt tilstedeværende.

Så jeg er spent på Ceramic Pro, de skal ha utrolig gode produkter for å overbevise meg om at de er bedre enn Gtechniq :-)

Forøvrig har jeg også Modesta stående for en test :-)

Harlex

Har kjøpt swissvax entrypack med mystery voks til over 5000 høvdinger pluss mye annet dyrt... Skal no ikkje stå på produktene her. Har vasket bilen og kjøpt inn øl... Kvelden og evt. natten ser ut til å være booket... Har gode garasjeforhol... Isolert, Internett, pc med da internettradio., bra trøkk i anlegget og moccamaster hvis det blir for mye øl....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

DavidRS

Sitat fra: Harlex på lørdag 23. november 2013, klokken 20:01
Har kjøpt swissvax entrypack med mystery voks til over 5000 høvdinger pluss mye annet dyrt... Skal no ikkje stå på produktene her. Har vasket bilen og kjøpt inn øl... Kvelden og evt. natten ser ut til å være booket... Har gode garasjeforhol... Isolert, Internett, pc med da internettradio., bra trøkk i anlegget og moccamaster hvis det blir for mye øl....

5000 høvdinger var en dyr voks;)
Kos deg med en fin natt i garasjen :)

Harlex

Da var det gjort for denne gang... Er særs godt fornøyd...  Avfetting, høytrykk, vask, skyll, tørk, pre wax oil, voks.
Produkter:
http://www.swissvax.no/produkter/entry-collection/art-126-swissvax-entry-collection-med-mystery-voks
På vinduer og tak: http://www.swissvax.no/produkter/tilbehor/art-390-rain-x-200-ml
Felger.... I mangel på noe annet tilgjengelig...: http://bilpleiekongen.no/autoglym-alloy-wheel-seal/
Har blitt anbefalt denne til felg men jeg får se hvor lenge autoglymen varer. http://www.swissvax.no/produkter/voks-produkter/art-300-swissvax-autobahn-felg-voks-50-ml
Masse microfiberkluter/håndkler og gode vaskehansker....

Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

LA-Thing

Noen som har parkert på Gardermoen og benyttet seg av tjenestene til HandzOn - vask og polering?
Drammen, Tesla Model S #2510

Nuvolari

Sitat fra: LA-Thing på torsdag 28. november 2013, klokken 09:45
Noen som har parkert på Gardermoen og benyttet seg av tjenestene til HandzOn - vask og polering?

Ja. Jeg syntes reultate ble bra men mulig et trent øye kunne påpekt feil og mangler som jeg ikke ser.
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

FThorsen

Sitat fra: LA-Thing på torsdag 28. november 2013, klokken 09:45

Jeg benyttet meg av dem noen ganger med gamle bilen. De er helt ok til å være et slikt firma.
En gang klarte de dog å parkere bilen et sted hvor spillvann fra etasjen over rant ned over bakre del av bilen min og det så ikke bra ut. Men vi kom frem til en deal.
Høvik, Bærum

TMS #2,500 levert november 2013
Hvit Performance Plus med alt utenom barneseter og hattehylle.

P85D bestilt. VIN 5YJSA7H23EFP66xxx
Forventet "Late February, nei Late March 2015 nå"

Gikk fra BMW 320 MDAT, 2007 modell

satheesh.net

Sitat fra: Bernhard på onsdag 20. november 2013, klokken 14:11
Cermic Pro er også en coating sånn som feks Gtechniq C1 som jeg legger på Tesla.
Jeg får forøvrig importøren av Ceramic Pro innom til uken da han ville demonstrere litt for meg, så kan komme med en bedre tilbakemelding da :-)

Bernhard: Any news? ::)

Cato76

Fikk pris fra Miljø Service AS i Skien i dag på 4400,- for lakkforsegling. Produktet er Ditec med 6 år garanti.

Noen som kjenner til disse (leverandør/produkt). Og hvordan er prisen i forhold til resten av verden...

http://www.miljo-service.no/sider/tekst.asp?side=96

http://ditec.no/
:+1: Tesla Model S P85 (2015) - Kjøpt Oktober 2017
8) Tesla Model S P85D - Kjøpt feb. 2016 (førstegang registrert feb 2015. Solgt februar 2017)
:'( Tesla Model S P85 (13. September 2013) -Solgt feb. 2016 med 71.000km på telleren

Jimpec

Sitat fra: Cato76 på torsdag 28. november 2013, klokken 12:42
Fikk pris fra Miljø Service AS i Skien i dag på 4400,- for lakkforsegling. Produktet er Ditec med 6 år garanti.

Noen som kjenner til disse (leverandør/produkt). Og hvordan er prisen i forhold til resten av verden...

http://www.miljo-service.no/sider/tekst.asp?side=96

http://ditec.no/

Prisen er vel helt ok til øvre ifht Ditec.

Sånn rent generelt bør du, etter min personlige mening, velge noe annet enn Ditec. Kjør et par kjappe søk på Google, Dcn.no, og gjerne på denne siden/tråden også. Det finnes svært mange bedre alternativer..
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

19quiz76

Ville heller kontaktet en detailer som tar lakkrens med maskin samt et lag voks. Ditec legger seg som et skall på lakken og flaker av etter hvert.  Må etterbehandles årlig, men er dyrt og veldig pes å få av når man først innser tabben ;)

Edit: Jimpec beat me to it..
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Siggen

Sitat fra: 19quiz76 på torsdag 28. november 2013, klokken 13:21
Ville heller kontaktet en detailer som tar lakkrens med maskin samt et lag voks. Ditec legger seg som et skall på lakken og flaker av etter hvert.  Må etterbehandles årlig, men er dyrt og veldig pes å få av når man først innser tabben ;)

Edit: Jimpec beat me to it..

Før Ditec legges skal det poleres(lakkrens, som du sier), slik var retningslinjene før hvertfall. Det er her mye av det dårlige ryktet til Ditec kom fra, man skulle polere men man visste ikke helt hvordan man skulle sjekke resultatet, eller fjerne holos/kjørespor etter polering.

Ditec flaker ikke av. den svekkes på samme måte som andre syntetiske lakkforseglinger.

Det er ikke stress å få av Ditec. Som alle andre syntetiske forseglinger, en vask med 50/50 rødsprit og vann så er den så og si borte. Eller bare poler bilen på ny.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA