Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

RSandven

Produksjon start: 8. okt
Produksjon ferdig: 18. okt
Levering 23. nov

Nuvolari

Ser at flere her klager over myk lakk som lett blir ripete selv i vask. Hvorfor bruker Tesla en mykere lakk enn andre biler?
Nordstrand, Oslo
Tesla P85+ mottatt 21.11.13
eGolf
Porsche Mission E reservert

Hyperstress

Sitat fra: Nuvolari på mandag 18. november 2013, klokken 09:47
Ser at flere her klager over myk lakk som lett blir ripete selv i vask. Hvorfor bruker Tesla en mykere lakk enn andre biler?

Pga alu karosseri, er det ikke?
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Jimpec

Jeg mener å ha lest i flere kanaler at den myke lakken skyldes strenge miljøkrav de må (eller ønsker) å etterleve.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Jimpec

Sitat fra: Hyperstress på mandag 18. november 2013, klokken 09:50
Sitat fra: Nuvolari på mandag 18. november 2013, klokken 09:47

Pga alu karosseri, er det ikke?

Audi A8 er også alu - men lakken i en helt annen klasse når det kommer til hardhet.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

DavidRS

Sponzo

Har en kollega med nyinnkjøpt Porsche 911 som viste meg denne videoen:

Det koster litt kroner men virker som at Ceramic Pro gir ekstrem beskyttelse i forhold til annet jeg har sett/hørt om.
Noen her som har erfaring med dette produktet og som evt. kan gi en anbefaling?
http://www.ceramicpro.no/
http://www.carecenter.no/index.php/tjenester/bilpleie/lakkforsegling/ceramicpro

Kollegaen min skal ha behandlet bilen om 2 uker så det blir spennende å høre hans tilbakemeldinger.

Bernhard

Cermic Pro er også en coating sånn som feks Gtechniq C1 som jeg legger på Tesla.
Jeg får forøvrig importøren av Ceramic Pro innom til uken da han ville demonstrere litt for meg, så kan komme med en bedre tilbakemelding da :-)

satheesh.net

Jeg synes Cermic Pro så veldig spennende ut. Det skal sies at jeg ikke er noen ekspert på dette området og må pent ta rådene fra ekspertene. Sjekket prisene som CareCenter opererer med for denne typen behandling og synes disse var langt fra avskrekkende. Jeg kommer nok til å gå for en slik behandling når jeg får bilen min, så sant noen andre ikke har et bedre forslag til lik pris. (F.eks. Gtechniq C1 behandlingen som Bernhard beskriver.)

Jeg har som sagt veldig liten kunnskap rundt dette emnet og ønsker en god behandling som varer lenge, samt at vedlikeholdet skal være enkelt i etterkant. :)

Jimpec

Sitat fra: Bernhard på onsdag 20. november 2013, klokken 14:11
Cermic Pro er også en coating sånn som feks Gtechniq C1 som jeg legger på Tesla.
Jeg får forøvrig importøren av Ceramic Pro innom til uken da han ville demonstrere litt for meg, så kan komme med en bedre tilbakemelding da :-)

Ser frem til din vurdering av denne mot C1 da Bernhard.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

prophan

Se mitt tidligere  innlegg her. Ceramic Pro er vel i samme klasse som Opti-coat 2.0, noen påstår at Opti-coaten er bedre. Men les innlegget under - de fleste produkter holder ikke mer enn 1 måned uansett.

"
Fant en interessant tråd om de fleste produktene som jeg har vurdert å behandle min kommende bil med. Jeg har selv brukt Glare på en annen bil og er tålelig fornøyd, men prøvde å finne et annet produkt som kunne vare litt lenger.  Men hvis jeg leser regnearket riktig, er det ingen av produktene, inkludert opti-coat (som skulle gi permanente resultater), vil gi noe særlig gloss utover 1 måned.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/12794-Car-Care-Controlled-experiment-test-gloss-and-durability-of-the-top-paint-finishes

"
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

DavidRS

Jeg mener at hvis det bare holder en måneds tid så er det gjort noe feil et sted. :)

RSandven

Noen som har testet Wolf's Chemicals Hard Body? Har bestilt denne, men ikke testet den. Bilen kommer neste uke, så får teste da.

Sjekk ut denne testen
Levering 23. nov

DavidRS

Sitat fra: RSandven på onsdag 20. november 2013, klokken 16:35
Noen som har testet Wolf's Chemicals Hard Body? Har bestilt denne, men ikke testet den. Bilen kommer neste uke, så får teste da.

Sjekk ut denne testen

Ja, jeg testet den i fjor, men hadde ikke optimale forhold når jeg la den på min bil, så fikk ikke så god holdbarhet, men den fungerte greit en stund. :)

RSandven

Hva var siste steget før denne da David?
Fikk den anbefalt av en semi-proff. Tenker jeg ikke skal gjøre den testen hvertfall :p
Levering 23. nov

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA