Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

Bernhard

Sitat fra: el-fanboy på torsdag 26. september 2013, klokken 11:01
Sitat fra: toppi på onsdag 25. september 2013, klokken 22:58
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 25. september 2013, klokken 21:38
Noen som kan anbefale detailer i Oslo? Ser på DCN at det ligger en liste over folk i Oslo der, men der står bare brukernavnet på DCN og ikke kontaktinfo. Og jeg aner ikke hva slags kvalitet de leverer på arbeidet annet enn at de står tilgjengelige i Oslo.

Noen tips (enten på PM eller i tråden)?

Må for øvrig være en av få som har fått en pent klargjort bil fra Tesla. Ingenting å utsette på klargjøringen.


http://www.brynildsenautospa.no/
Ligger like ved Ås, 20 min fra Oslo.
Min står der nå til full Spa behandling  ;D

På hjemmesidene til Brynildsen står det at det ligger i Moss, har de avdeling i Ås også? Hadde tenkt å bruke dem, men Moss blir litt langt unna med tanke på logistikken.

Hei.

Vi utfører jobbene i Ås, men firmaadressen har jeg hjem for enkelhets skyld :-)

cdabel

Ikke fått bilen ennå, men skal skrive innlegg med erfraring om opti-coat når den blir behandlet
P85, rød, svart interiør, CF dekor, 21", spoiler, minus dobbeltlader og sikkerhetpakke

atta

Sitat fra: Jimpec på mandag 23. september 2013, klokken 23:41
Dersom du er ute etter best mulig beskyttelse mot riper og slitasje kan jeg anbefale coatings fra Gtechniq. C1 først og EXO på toppen.
Men du bør ha kontrollen på legging av C1 før du gir deg ut på denslags. Bilen skal være 100% i lakken først og alle rester av polish skal være borte. Egentlig kun for proffe å legge dette.
Bilnerden.no forhandler Gtechniq i Norge.

Hm.. hadde tenkt å dra frem Flex DA'en og SW Shield'en, som jeg har vært så fornøyd med til nå, men når Tesla'en kommer i hus begynner jeg å helle mot noe godt syntetisk og å la noen mer rutinerte gjøre det. Erfaringer med Gtechniq? Hva med c.quartz?

Bernhard

Gtechniq er vesentlig mye bedre enn Cquartz :-)

Yagi

#244
Sitat fra: atta på torsdag 26. september 2013, klokken 19:14
(...) Erfaringer med Gtechniq? (...)
Bernhard gjorde dette for meg på Ås for et par uker siden. Jeg er ingen fagmann  ::) , men jeg er svært imponert over hvor flott bilen ble. Anbefales!

Bilde etter et regnskyll i dag (jeg har ikke vasket bilen ennå)

Th!nk City, 2000 (avgått ved døden)
Th!nk City, 2008 (solgt)
Tesla Model S P85+, 2013 (solgt)
Tesla Model X 100D

TS

Spørsmål til de som er profesjonelle og har jobbet på Model S :

Jeg skal levere bilen til helfoliering når jeg får den, og vil sannsynligvis ta av folien om et par år.

De som skal foliere har ikke fått svar fra Tesla om det er forhold ved lakken som gjør at folien kan få dårlig feste.
Det finnes etterhvert nanopreparater og annet, som gir en mer holdbar overflate og hvor skitt ikke skal feste seg så lett, dette gjelder som regel også limet på folien.
En bekymring er at folie løsner grunnet midler som er påført lakken og som ikke kan fjernes med folieprodusentenes rensemidler/avfetningsmidler.

Har dere noen kjennskap til lakken og behandlinglasse den som Tesla har utført?

Bør jeg be Tesla om å ikke klaregjøre lakken med noe annet enn vanlig vask?


rEVolusjonen startet 15. oktober 2013
Des 14 SOLGT med sorg:
Model S85 - Dolphin Grey (foliert) , sort skinn, 3.rad barneseter og Morbær tre (love it...)
Sikkerhetspakke, lyspakke, Techpakke, luft , p-sens, ..
VIN 186XX

Des 14: Bestilt 2015 model S85D - Juni 15: Solgt

Des 14: Kjører Leaf 2012 med moderat rekkeviddeangst
Konebil
Juli 2015:
Kjøpt ny 15`Outlander PHIEV Instyle+ som midlertidig bil til ny 2016 Tesla ankommer... 
(I en eller annen versjon..)

Oktober 2016: venter S90D med alt, håper på FaceLift ..

Sitering av TS sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykk

Jimpec

Sitat fra: Bernhard på torsdag 26. september 2013, klokken 19:45
Gtechniq er vesentlig mye bedre enn Cquartz :-)

Ligger det EXO over C1 på bilen til "Yagi"? Eller er det kun C1?
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Meringdal

Tror ikke du skal være redd for dårlig feste på disse bilene mtp folie. For meg virker det som at de har kjørt over med en tørr pad. Bilen jeg behandla i helga var full i kjørespor :) De som folierer bilen din vil nok mest sannsynlig bruke kjemikalier som fjerne eventuelle oljer fra polish uansett.

Meringdal

Her er forøvrig en jobb jeg gjorde forrige helg på en sort Tesla.



http://www.detailersclub.no/forum/topic/18167-tesla-model-s-p85/


Man kan gjøre en bedre jobb enn dette, men det er mulig det blir grovere korrigering på nyåret når vinteren har laget sine merket.

Oreo

Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017

Milzit

Da var første vask unnagjort (det var på tide...) med vaskesettet som var anbefalt her. Så ganske bra ut, selv om bilen kunne trenge en bedre voksskining. (får ta dette til våren, det har vært nok penger på bil nå)

Men denne microfiber kluten, er det noe spesielt man må passe på der? Man begynner bare å tørke av med tørr klut (etter å ha spylt av all shampo først) og så skylle den godt og tørke den til slutt?

19quiz76

Sitat fra: Milzit på torsdag 26. september 2013, klokken 23:15
Da var første vask unnagjort (det var på tide...) med vaskesettet som var anbefalt her. Så ganske bra ut, selv om bilen kunne trenge en bedre voksskining. (får ta dette til våren, det har vært nok penger på bil nå)

Men denne microfiber kluten, er det noe spesielt man må passe på der? Man begynner bare å tørke av med tørr klut (etter å ha spylt av all shampo først) og så skylle den godt og tørke den til slutt?
Microfiberhåndkle bruker man *kun* etter berøringsvask, aldri etter bare å ha spylt over (da drar man bare partikler rundt på lakken). Skyll godt etterpå, vask på høy varme (gjerne 90). Vær oppmerksom på at skyllemiddel gjør at microfibrene lukker seg og i praksis ødelegger håndkleet/kluten. Har sluttet helt å bruke det selv, men dersom man vasker i en maskin der dette brukes, bør man rense såpebeholderen for å få bort restene av skyllemiddel (ja, det er så ødeleggende). Noen sprut med sterk Surfex-blanding (eks. 1:5) og en gammel oppvaskbørste så er du i mål. Man kan også kjøre maskinen med microfiber rejuvenator en gang i blant for å gi klutene nytt liv :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Jimpec

#252
Han mener vel kanskje tørking etter at han er ferdig med berøringsvask? Det var vel miracle dryer som ble kjøpt?
(Det er vel gjerne kluten som skal skylles og tørkes?) ;-)

I så fall er svaret ja. Du tørker bilen med håndkleet etter å ha vasket bilen med microfibervott e.l. Og deretter spylt grundig, primært med høytrykkspyler.  Men ta det litt easy, risikoen for riper er alltid tilstede - spesielt på den myke lakken til Tesla.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

janlar

1 uke etter levering følte jeg stor trang til og gå over bilen i dag. Gikk på med Meguiars NXT. Overskyet og 10 grader er ikke beste utgangspunktet, men jeg lot det stå til.
Ble en nedtur av de store, med skjolder over mesteparten av bilen, og værst på panseret...
Gikk på en runde til, og det hjalp en hel del,  så jeg er spent på resultatet når sola dukker opp i morra :o
Kjørt S85kW Rød, 21" siden Sept. 2013.

Lille Lance

Hva er årsaken til trøbbelet? temperaturen? ...
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA