Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

Hodne

P#1646, Levert.

DonPedro

Vil det ikke være billigere å sette bilen til en privatperson fra detailersclub.no enn til et selskap?
Det jeg skriver på Elbilforum kan kun siteres på dette forumet, med mindre jeg gir tillatelse

Kjører Model S siden 21.11.13
BMW i3
Model X leveres august 2016 (sier Tesla)

ebbrey

Sitat fra: Tesla_Model_S_P85+ på tirsdag 06. august 2013, klokken 21:27
Regner med at han blir ferdig på en dag.
Skulle ta kontakt så fort bilen kom.

Angående pris må han se bilen først.
Prisen er litt avhengig av om det må korrigeres noe, men om det ikke må det så anbefaler jeg at vi glanspolerer den og legger ett lag med Swissvax Endurance. Endurance er proffvoksen til Swissvax og kommer med 1 års garanti såfremt bilen ikke vaskes i maskin.

Takk for info :)
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

Oreo

Sør-Trøndelag, x-Hvit Nissan LEAF, 19.01.12-13.05.13
Tesla Model S, P85+ #P12xx/VIN 14 4xx 11.09.13
Tesla Model X, 100D 17.12.2017


PAS

Den andre er min, Sig 52 , en uke gammel

Etter noen dager merket jeg at lakken var veldig ujevn og nuppete å ta på. Var redd det var noe feil, men kjente på glasstak og vinduer - det samme. Hadde parkert under et løvtre og fått masse pollendritt som bilen "sugde fast".
Betler nå for en profesjonell rengjøring og lakkbeh med polering og overflatebehandling med noe som gjør at støv og pollen ikke sitter så lett fast i lakken


Sent from my iPad using Tapatalk
Signaturrød 85P+,  Levert 23/8-13 VIN 14940
EL 22932

Milzit

Sitat fra: koop på søndag 12. mai 2013, klokken 20:53
En kamerat av meg som steller godt med bilene sine anbefaler ditec behandling: http://ditec.no/
Dette skal ta vare på lakken veldig godt.
Jeg bor like i nærheten av Haugens Bilshina på Røa som har Ditec, har sett de anbefalt flere steder her. Men man bør vel uansett vente litt til lakken er herdet før man gjør dette?
Ser Haugens har en 6 års garantisystem. (sikkert samme for alle Ditec forhandlere)

turbolurbo

Er vel nevnt en del ganger tidligere her, men før dere bruker hardt tjente penger på en Ditec-behandling, gjør dere selv tjenesten med et googlesøk på "Ditec erfaringer"..
2019 TM3P

19quiz76


Sitat fra: turbolurbo på tirsdag 03. september 2013, klokken 00:31
Er vel nevnt en del ganger tidligere her, men før dere bruker hardt tjente penger på en Ditec-behandling, gjør dere selv tjenesten med et googlesøk på "Ditec erfaringer"..
+1!
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

Milzit

Tja, hva skal man da gjøre uten at man skal bruke altfor mye tid på dette? Finne noen Detailer Club som kan ta bilen til polering?

Jimpec


Sitat fra: Milzit på tirsdag 03. september 2013, klokken 00:43
Tja, hva skal man da gjøre uten at man skal bruke altfor mye tid på dette? Finne noen Detailer Club som kan ta bilen til polering?

Ja. Det er det beste du kan gjøre. Da har du garanti for at jobben gjøres med stolthet fremfor plikt.
Jeg er jo farget den veien da - men hvis Ditec og andre lignende løsninger faktisk hadde vært så bra som de hevder selv så hadde jeg også gått for det..

Legger forøvrig ut en oppsummering med bilder av en klargjøringsjobb på Tesla S her senere i dag.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

Milzit

Sitat fra: Jimpec på tirsdag 03. september 2013, klokken 09:03

Sitat fra: Milzit på tirsdag 03. september 2013, klokken 00:43
Tja, hva skal man da gjøre uten at man skal bruke altfor mye tid på dette? Finne noen Detailer Club som kan ta bilen til polering?

Ja. Det er det beste du kan gjøre. Da har du garanti for at jobben gjøres med stolthet fremfor plikt.
Jeg er jo farget den veien da - men hvis Ditec og andre lignende løsninger faktisk hadde vært så bra som de hevder selv så hadde jeg også gått for det..

Legger forøvrig ut en oppsummering med bilder av en klargjøringsjobb på Tesla S her senere i dag.
Blir spennende å se resultatet.
Er det en bil som du klargjør og som ikke er klargjort av Tesla..?


Jimpec

#102
Her kommer en forkortet versjon av Tesla detailing, eller skikkelig nybilklargjøring.

Jeg har hatt detailing som en hobby i en årrekke og har i de siste årene begynt å ta flere og flere biler i garasjen min. Jeg har en lederjobb i det private næringslivet så dette gjør jeg kun fordi jeg liker det i tillegg til at jeg trenger å henge fingrene i noe.

Dette var en "ferdig" bil som kom klargjort fra Tesla hvor eieren ønsket en beskyttelse av lakken for å holde den best mulig. Bilen hadde blitt tatt av lastebilen til Tesla og kjørt noen mil i diverse vestlandsvær før den kom til meg.

Det første jeg merket meg var at lakken var nesten klebrig i overflaten. Dette er relativt normalt på nye biler, men denne var spesiell. Dette hadde jo også den følgen at støv hadde satt seg veldig godt. Vil påstå at dersom man hadde kjørt "old-fashion" vask med engangssvamp på denne ville man fått en stor mengde skjemmende vaskeriper ved første vask.

Bilen hadde faktisk veldig mange striper på panseret og noen riper rundtomkring også. Hele panseret hadde helt klart blitt "quick detailed" med en sprayvoks og en litt for kraftig klut. Det var langsgående riper over hele panseret. Disse var veldig svake så det var kun mulig å se dem i riktig lys, og tilnærmet umulig å få et godt bilde med kameraet. I tillegg var det noen striper langs førersiden hvor det sikkert har hengt noen på forskjermen samt skodd ræva etter siden på bilen i en trang container eller andre plasser.

Hele bilen måtte finpoleres med polermaskin. I utgangspunktet var dette for å få fram absolutt siste finish og oppnå en strålende glans før påføring av voks/forsegler. Overflaten fikk med det en helt annen karakter og ble langt glattere.
Lakken er i seg selv veldig myk og den krever litt kløkt for å få et godt resultat. Dette er ikke en bil som man putter i en vaskemaskin med børster - etter min mening. (Man skal jo ikke det med noen bil da.. )
En amerikansk "kollega" kunne fortelle at man bør være litt forsiktig med å spyle direkte på håndtakene med høyttrykk - det er nok en god anbefaling. Det ser relativt åpent ut innenfor håndtakene og det forsvinner en del vann inn der. Men vi får håpe bilene er lagd for å tåle både regn og vask.

Medvirkende midler:
- Prickbort
- Surfex HD
- Bilberry
- Iron-X
- 3M clay
- CG Maxi Suds II
- FLEX DA maskin - med Scholl finishing pad
- Menzerna ultra finish
- Swissvax Shield
- Swissvax Autobahn
- Swissvax Pneu
- Rain-X
- Meguiars Class Cleaner
- CG New look trim gel


Tidsforbruk på denne var ca 7 timer.

Godt mulig jeg ikke har fått med hele storyen her så spør gjerne om noen lurer på noe.
(For de som også er på DCN så vil det komme en full show & shine på denne der også)
http://www.facebook.com/j9detailing


Bilen ved ankomst. Fikk tilogmed gleden av å kjøre den fra Stavanger og hjem.




Prickbort, Bilberry og Surfex fikk leke seg sammen med Bilt-Hamber skum fra skumkanon.










Etter at bilen var blitt grundig vasket ned lå vannet som på sandpapir på panseret. Det tok sikker 20-30 sekunder før det rant av bilen. Tydelig at denne var vokset med hurtigvoks for vannet rant lett av ved en liten test før vaskingen tok til. Det holdt altså èn vask og så var det slutt.




Bilene har vært med på en lang reise - og erfaringsmessig sitter det en del partikler som må bort. Man ønsker ikke å gni dem rundt på lakken. Iron-X fant ingenting, og en kjapp runde med clay fant heller ingen store ting å dra meg seg. Og det er bra!
































Bilen akkurat kjørt ut av garasjen i morgensolen klar for henting av en lykkelig eier lørdags morgen.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

satheesh.net

Sitat fra: Jimpec på tirsdag 03. september 2013, klokken 12:23
Her kommer en forkortet versjon av Tesla detailing, eller skikkelig nybilklargjøring.

Jeg har hatt detailing som en hobby i en årrekke og har i de siste årene begynt å ta flere og flere biler i garasjen min. Jeg har en lederjobb i det private næringslivet så dette gjør jeg kun fordi jeg liker det i tillegg til at jeg trenger å henge fingrene i noe.

Dette var en "ferdig" bil som kom klargjort fra Tesla hvor eieren ønsket en beskyttelse av lakken for å holde den best mulig. Bilen hadde blitt tatt av lastebilen til Tesla og kjørt noen mil i diverse vestlandsvær før den kom til meg.

Det første jeg merket meg var at lakken var nesten klebrig i overflaten. Dette er relativt normalt på nye biler, men denne var spesiell. Dette hadde jo også den følgen at støv hadde satt seg veldig godt. Vil påstå at dersom man hadde kjørt "old-fashion" vask med engangssvamp på denne ville man fått en stor mengde skjemmende vaskeriper ved første vask.

Bilen hadde faktisk veldig mange striper på panseret og noen riper rundtomkring også. Hele panseret hadde helt klart blitt "quick detailed" med en sprayvoks og en litt for kraftig klut. Det var langsgående riper over hele panseret. Disse var veldig svake så det var kun mulig å se dem i riktig lys, og tilnærmet umulig å få et godt bilde med kameraet. I tillegg var det noen striper langs førersiden hvor det sikkert har hengt noen på forskjermen samt skodd ræva etter siden på bilen i en trang container eller andre plasser.

Hele bilen måtte finpoleres med polermaskin. I utgangspunktet var dette for å få fram absolutt siste finish og oppnå en strålende glans før påføring av voks/forsegler. Overflaten fikk med det en helt annen karakter og ble langt glattere.
Lakken er i seg selv veldig myk og den krever litt kløkt for å få et godt resultat. Dette er ikke en bil som man putter i en vaskemaskin med børster - etter min mening. (Man skal jo ikke det med noen bil da.. )

Medvirkende midler:
- Prickbort
- Surfex HD
- Bilberry
- Iron-X
- 3M clay
- CG Maxi Suds II
- FLEX DA maskin - med Scholl finishing pad
- Menzerna ultra finish
- Swissvax Shield
- Swissvax Autobahn
- Swissvax Pneu
- Rain-X
- Meguiars Class Cleaner
- CG New look trim gel


Tidsforbruk på denne var ca 7 timer.

Flott resultat. Hvor mye koster en slik behandling hos deg? Jeg er ofte i Stavanger pga jobb, men flyr som regel. Men når jeg får min TMS kommer jeg sikkert til å ta en biltur en gang i blant.  ;)

el-fanboy

Dere som har peiling på detailing og har gjort Model S nå; Hvis jeg uansett ønsker en detailingjobb gjort umiddelbart etter at jeg har mottatt bilen, ville dere anbefale at jeg ber "leveringseksperten" min om at bilen ikke skal vaskes og poleres av dem før levering?
Oslo. BH Emotion 29er, LEAF 2012 & TMS P #1964 VIN#16788, LEVERT september 2013 :D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA