Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

sn0le

Får si som han bil-lakkereren i American Hotrod som var frustrert over at sjefen (Boyd) ofte skulle ha bilene lakkert til showroomstandard på umulige tidsfrister.
"Do you want it done right, or done right now?"
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

petersv

Hvordan er erfaringene med bilnerdens spesialsvamp? Ok på TMS' skjøre lakk?

DavidRS


Sitat fra: petersv på tirsdag 09. desember 2014, klokken 21:01
Hvordan er erfaringene med bilnerdens spesialsvamp? Ok på TMS' skjøre lakk?

Den er knall. Jeg bruker bare den. :)

petersv

Sitat fra: DavidRS på tirsdag 09. desember 2014, klokken 21:02

Sitat fra: petersv på tirsdag 09. desember 2014, klokken 21:01
Hvordan er erfaringene med bilnerdens spesialsvamp? Ok på TMS' skjøre lakk?

Den er knall. Jeg bruker bare den. :)

Ang. riper, den eller mikrofibervott, hvilken er mest skånsom tror dere? Har et par av begge deler, men ikke tatt sjansen på svampen enda... Redd for riper.

krister461

Begge deler funker bra - det er smak og behag. Jeg liker vaskevott fordi svampen kan lett mistes i bakken. Men, spesialsvampen kan rengjøres uten vaskemaskin...

DavidRS


Sitat fra: petersv på tirsdag 09. desember 2014, klokken 21:06
Sitat fra: DavidRS på tirsdag 09. desember 2014, klokken 21:02

Sitat fra: petersv på tirsdag 09. desember 2014, klokken 21:01
Hvordan er erfaringene med bilnerdens spesialsvamp? Ok på TMS' skjøre lakk?

Den er knall. Jeg bruker bare den. :)

Ang. riper, den eller mikrofibervott, hvilken er mest skånsom tror dere? Har et par av begge deler, men ikke tatt sjansen på svampen enda... Redd for riper.

All form for berøringsvask vil mest sannsynlig lage riper over tid. Spesialsvamp slipper dritten lett, og funker bra. :)

petersv


B_Tesla

Er det noen som har en fin oppskrift for rengjøring innvendig i TMS. Hvilke materialer er det egentlig, og hva kan man bruke til å tørke av osv. Hva gjør dere?
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

petersv

#953

B_Tesla

Flott at spørsmålet ble flyttett til rett tråd. Har søkt litt her på forumet, men finner fortsatt ikke en klar forklaring på materialene inni bilen, og hvordan de bør behandles. Dersom noen har en kort forklaring setter jeg pris på det.

Spesielt lurer jeg på materialet på dash og i dører (uten utvidet skinn). Dørene er liksom litt matte, og ser for meg at en vinyl wipe gjør det litt blankt. Men skit fra når sko kommer borti må liksom vekk alikevel. 
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Klykken

http://m.dinside.no/931933/frontruten-maa-vaskes-innvendig
Dette er årsaken til at detailere profesjonelt og på hobbybasis har hendene fulle.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

19quiz76


Sitat fra: B_Tesla på fredag 12. desember 2014, klokken 22:41
Flott at spørsmålet ble flyttett til rett tråd. Har søkt litt her på forumet, men finner fortsatt ikke en klar forklaring på materialene inni bilen, og hvordan de bør behandles. Dersom noen har en kort forklaring setter jeg pris på det.

Spesielt lurer jeg på materialet på dash og i dører (uten utvidet skinn). Dørene er liksom litt matte, og ser for meg at en vinyl wipe gjør det litt blankt. Men skit fra når sko kommer borti må liksom vekk alikevel.

Jeg bruker Chemical Guys' Green Clean på alt av vinyl, skinn og tekstiler. Utrolig drøyt i bruk (blandes 1:16 med vann), og produktrester du ikke får tørket vekk oppløses av seg selv. 100% organisk (mener det er planteekstrakter) og utrolig effektivt. Topper kåringer blant detailere på interiør, kjøp noen gode mikrofiberkluter også :)
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

DavidRS

Jeg anbefaler Gtechniq W2. Enda bedre en Green Clean. :)

19quiz76


Sitat fra: DavidRS på lørdag 13. desember 2014, klokken 10:42
Jeg anbefaler Gtechniq W2. Enda bedre en Green Clean. :)
Skal teste ut det også - er det like rimelig i bruk også?
Sitering av 19quiz76 sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

TMS S85 VIN P15279. Grå 19" Pano Luft Sort Skinn Tech Lys Parksensorer Vinterpakke Dobbellader. Levert: 30.9.2013

+ stolt eier av -98 Peugeot 106 EL

DavidRS


Sitat fra: 19quiz76 på lørdag 13. desember 2014, klokken 21:54

Sitat fra: DavidRS på lørdag 13. desember 2014, klokken 10:42
Jeg anbefaler Gtechniq W2. Enda bedre en Green Clean. :)
Skal teste ut det også - er det like rimelig i bruk også?

Jepp. Blandes 1:20 for god vask og renseeffekt innvendig.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA