Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

krister461

Du begynner å få dårlig tid om du vil rekke disse:
http://www.partsandretards.no/apningstider

Sikkert lurt å ringe først og høre om de har det du trenger.

TRM

Sitat fra: petersv på mandag 06. oktober 2014, klokken 15:43
Nja, jeg er veldig takknemlig for alle svar, men nå vet jeg ikke hvordan jeg kan skrive det tydeligere. Jeg har erfaring med både generell bilpleie (også med poleringsmaskin) og nå har jeg maskinen (den fra Svein-Erik er helt ok) men mangler skikkelig pute og polish. Dette lurte jeg på om noen visste om man kunne kjøpe over disk i Osloområdet. Ikke så lett å komme til bunns i, så da antar jeg det er heller vanskelig å oppdrive. :)

Mao., igjen, det er anskaffelse av utstyr jeg lurer på, ikke noe annet :)
Da ringer du denne mannen "www.alienautospa.no", og forklarer problemet! Han holder til i Tranby, og har tilgang til varelageret på kveldstid. Han har forøvrig vært engasjert av Tesla for klargjøring av nybiler, og kjenner bilen og lakken godt!

- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

petersv


Teslanewbie

Har selv ditec og er superfornøyd. Skitten fester seg ikke og er veldig lett å holde rein og blank ....
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

B_Tesla

Hvor har du gjort ditec - kan du dele en pris, evt på PM. Har hørt noen si de er veldig fornøyd, mens andre sier det er en kortvarig glede. Er usikker her, samt jeg ikke er sikker på noe sted jeg stoler på enda i Trondheim.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

Klykken

#920
Greia med ditec (og lignende) er at forarbeidet ofte er "så som så" og at beskyttelsen egentlig ikke er holdbar, men for å få det sånn noen lunde holdbart etterbehandler de bilen årlig og ber deg betale for det (totalprisen blir høy!). Hos ditec handler det om volum (mest mulig biler behandlet), og bilene blir ikke akkurat "detailed" hos dem (EDIT: Det finnes såklart unntak!). De blir stort sett vasket og polert raskt, og lagt på beskyttelse og påklistret et sjenerende klistermerke på bakluken. Google ditecbehandling og erfaringer så kanskje du får et inntrykk av hvordan folk opplever dette..
Her er et eksempel: http://www.detailersclub.no/forum/topic/571-tefcar-12/?p=247533 Det du ser her er amatørmessig bruk av maskin som har etterlatt kjørespor. Altså ripet opp bilen mer enn den opprinnelig var.

Resultatet av en polering er minimalt avhengig av det som legges av beskyttelse. Glansen og dybden får du av forarbeidet som er gjort forut for beskyttelsen, og det er der det skorter hos slike firmaer.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

B_Tesla

Bildet du legger ut er akkurat årsaken til at jeg er så skeptisk til hvor jeg vil ha bilen til behandling. Tipper jeg kommer til å finne meg noen på detailersclub.no som har gode referanser. Men usikker på om jeg gjør dette før eller etter vinteren.
--------------------------------------------------------
Innlegg postet med denne brukeren kan ikke refereres til utenfor elbilforum.no, uten godkjenning av brukeren

satheesh.net

Sitat fra: B_Tesla på mandag 06. oktober 2014, klokken 23:34
Har hørt noen si de er veldig fornøyd, mens andre sier det er en kortvarig glede.

Jeg ville anbefalt en lakkforsegling (f.eks. OptiCoat, Ceramic Pro, etc). "Kortvarig glede" er et definisjonsspørsmål, men jeg tror de fleste er enige i at en god lakkforsegling er bedre og varer nok lenger enn noen annen type "poleringsjobb".

Klykken

Varigheten av forseglingen er en ting, det kommer an på lommeboken (mohs, cquartz, gtechniq osv), men det som ER jobben, altså poleringen, er ikke gitt hvem som helst. Det krever erfaring, riktige produkter og tid for å få gjort en god jobb. Forsegling kan man legge på en bil som bare er vasket også. Det som er under skinner likevel gjennom.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

drinden

Noen som har erfaring med Gyeon Q2 Mohs lakkforsegling?
De skryter av at den øker ripebestandigheten for lakken (og Tesla bruker veldig myk lakk).

Er den vanskelig å få lagt?
Er den holdbar?
Øker den faktisk ripebestandigheten?
Er det andre gode alternativer?

Klykken

BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Beachboy

Har beige skinnseter i min tms som trengs å vaskes. Noen som har tips til hva jeg bør bruke?
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P


Beachboy

Har du tips til noe jeg kan kjøpe direkte i en butikk?
Gjerne bilxtra etc :)
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

krister461

Er det skummelt med internett? ;)

http://www.partsandretards.no/butikk

Ellers har jeg ikke tips til andre produkter... :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA