Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

Elkjell

Sitat fra: cstromme på torsdag 10. juli 2014, klokken 19:39
Kjapt spørsmål. Kjøpt meg skumkanon, etter at jeg har latt Surfex HD virke, skal jeg spyle av med høytrykk før jeg legger skum, eller bare rett på skum?
Jeg legger skum på surfexen etter en stund , før den begynner å tørke. Da forlenger du virketiden.
solgt S85 - solgt S85D - bestilt model 3 - reservert model Y -kjører X75D

Muffinman

Ser at på min bil er området bakerst på bakdør/fremre del av bakskjerm der hvor formen buer ut temmelig sandblåst på begge sider. Lakken er nok skadet og uten botvon, flere som har dette? Og finnes det metoder for å unngå det?

Har kjørt 30.000, knappe 20.000 av dem i vinter.

Klykken

Gjennomsiktig folie er en løsning. Og evt skvettlapper, om det finnes til TMS. :)
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

#873
Ikke så sikker på at folie blir så fint på et forholdsvis stort stykke av bakdør og bakskjerm, dette er jo langt oppe på siden hvor utsparingene "svinger" ut mot bakskjermen. Tusenvis av små og ørsmå hakk som til dels går gjennom lakken. Ser for meg meg at det må omlakkeres om et år eller to på min bil. Allerede nå ser det litt mattere ut i det området selv med nypolert bil. Har sett tendenser på samme sted på andre biler, men ikke før 100K+ km. Men de har ikke hatt like stor "utsving" i designet. Lufta som strømmer forbi karosseriet endrer nok retning her, mens partikler har større masse og treffer lakken.

Teslaguten

Har hatt samme problemet. Polerte med Rupes Blå og la på xpel folie etter ca 10K km. Problem solved. Treng ikkje omlakkering, og du ser ikkje foilen på svart bil. Neste prosjekt er klar folie på deler av panseret.
#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

Muffinman

Hmm, verdt å prøve. Hvor kan jeg skaffe egnet folie?

bilpusseren

Er det noen som har lyst til å være med på en sammenligningstest på coatinger? Om noen stiller med bil, så stiller jeg med Ceramic PRO! Det hadde vært grådig artig å testet produktet jeg bruker opp mot andre produkter.. 
Jeg legger produktet gratis om noen andre gjør det samme med sitt produkt!

Resistes

Sitat fra: Muffinman på torsdag 10. juli 2014, klokken 20:48
Ser at på min bil er området bakerst på bakdør/fremre del av bakskjerm der hvor formen buer ut temmelig sandblåst på begge sider. Lakken er nok skadet og uten botvon, flere som har dette? Og finnes det metoder for å unngå det?

Har kjørt 30.000, knappe 20.000 av dem i vinter.

Sånne utsatte steder kan vi legge transparent film (ikke folie) som er ripe og stensprut sikker. Jobber med oppsettet av priser i denne stund men kan si allerede att det er den beste på markedet. Den er og selvjusterene så riper og mindre stensprut vil forsvinne av seg selv.
Fortrinnsvis blir denne presentert som front beskytter (clear bra) lykter/panser/front. Men og som heldekkende og som deldekkende på utsatte steder.
Vi holde dere oppdatert :)
Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

Teslaguten

Sitat fra: Muffinman på fredag 11. juli 2014, klokken 09:11
Hmm, verdt å prøve. Hvor kan jeg skaffe egnet folie?

Eg kjøpte på xpel.com, sendt til US adresse og tatt med av kamerat til Norge. Mogleg dei kan senda her med UPS/DHL etc, men da kjem vel mva og diverse på toppen. Kjøp xpel Ultimate folie om du kan. Mulig 3M har tilsvarande kvalitet, Scandinano i Drammen har mykje av 3M produkter.
#19329
Model X #1094
P85D RN6614200

tSla

Jeg har også til min store fortvilelse merket at det er mye steinsprut på bakdør/fremre hjulbu bak. Merket dette når jeg polerte bilen min etter ca 4000km. Har meldt ifra til Tesla når jeg var inne sist, men er ikke mye dem kan/vil gjøre med det - designsvakhet. Mulig flere må melde fra om det slik at Tesla blir obs på det, kanskje det blir luket ut på neste modell, evt. kommer med en sprutlapp fremme som kan ettermonteres?

Dette kommer til å bli grusomt stygt etter hvert som tiden går. Veldig synd  :( Jeg vil derfor også gjerne ha foliert den delen som er mest utsatt. Fint om noen som har gjort det kan legge ved noen bilder? Er redd det kommer til å bli en kant akkurat der folien går som vil synes ganske bra. Jeg har forøvrig blå bil, så forhåpentligvis er dette en god farge for å legge på folie uten at kanten vises så alt for godt...
Tesla Model S P85+

jazzwheel

Tok kontakt med Carecenter i Oslo for Ceramic PRO, men de er fullt ut september... Er ikke bare Teslaverkstedene som er underbemmanede!

Noen som har forslag til bra alternativer som kan gjøres litt raskere? Hadde vært fordel om jeg slapp å gi fra meg bilen i 4 døgn også.

DavidRS

Sitat fra: jazzwheel på mandag 14. juli 2014, klokken 21:23
Tok kontakt med Carecenter i Oslo for Ceramic PRO, men de er fullt ut september... Er ikke bare Teslaverkstedene som er underbemmanede!

Noen som har forslag til bra alternativer som kan gjøres litt raskere? Hadde vært fordel om jeg slapp å gi fra meg bilen i 4 døgn også.

Gtechniq Crystal Serum eller Modesta.
Send meg en pm for tilbud. :)

BMW850

#882
Kan virkelig anbefale disse. Kjempefornøyd med min grå P85 som de behandlet med OptiCoat Pro. Lett å levere/hente bilen, togstasjon 10 min gange unna. Flinke folk og bruker kun to dager. Er du heldig har de ikke veldig lang ventetid ennå ;)

http://vestfoldbilpleie.no

https://www.facebook.com/liquidelementsnorge/timeline
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

KaiRK

Sitat fra: DavidRS på mandag 14. juli 2014, klokken 21:26
Sitat fra: jazzwheel på mandag 14. juli 2014, klokken 21:23
Tok kontakt med Carecenter i Oslo for Ceramic PRO, men de er fullt ut september... Er ikke bare Teslaverkstedene som er underbemmanede!

Noen som har forslag til bra alternativer som kan gjøres litt raskere? Hadde vært fordel om jeg slapp å gi fra meg bilen i 4 døgn også.

Gtechniq Crystal Serum eller Modesta.
Send meg en pm for tilbud. :)

Fikk Modesta behandlet min bil av en av dine "kolegaer" for en drøy uke siden. Anbefales på det sterkeste! :)
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

Muffinman

Sitat fra: tSla på mandag 14. juli 2014, klokken 19:26
Jeg har også til min store fortvilelse merket at det er mye steinsprut på bakdør/fremre hjulbu bak. Merket dette når jeg polerte bilen min etter ca 4000km.
Så tidlig? Jeg fikk min bil i oktober og så det ikke før det ble lys vår. Nå er bilen gått nærmere 31K og jeg ser nok at lakken i det aktuelle området er såpass ødelagt at den ikke kan repareres uten videre. Vanvittig mange små hakk, og mange av dem går dypt. Heldigvis er det ikke synlig fra litt avstand enda, men skal dette bli bra igjen er det nok allerede så ille at omlakkering må til. Spørs hvor nøye jeg skal bry meg om å være, det vil nok kreve en del energi å holde denne bilen helt strøken. Kanskje lurt å senke kravene litt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA