Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

Klykken

Samme rabatten via DCN. Samt i rabatter i de andre medlemsbutikkene (Swissvax, Exint, Scandicshine, Blankbil, BSbildeler, Concour, Autobua, Alien Autospa, Nanolex, Nanolotus og Parts and Retards).
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

petersv

Det har TOCN og, samt at du støtter utbygging av ladere som TOCN-medlem. Sjekk fordeler på nettsiden.

cstromme

#857
Fikk endelig vasket bilen i dag, og dette var en frydefull opplevelse. Ceramic Pro behandlingen har helt klart gjort bilen lettere å vaske.

Par ting som dukket opp og som tilsier at jeg mangler litt utstyr. Både Prickbort og felgrensen hadde ganske lite spredende stråler. Var mer som en rett sprut når jeg dro inn håndtaket på flaskene. Antar det er her jeg bør bruke Atomiza eller Kwazar hodene istedenfor?

Svampen til bilnerden var fantastisk god å bruke, og det samme var tørkehåndduken jeg kjøpte. Men håndduken var klissvåt etter kun å ha tørket taket på bilen, og følte derfor at det var vanskelig å få tørket resten av bilen skikkelig. Noen anbefalinger på en haug med håndduker eller kluter som jeg kan bruke til å tørke en hel bil med?

Er GTechniq Zero Scratch Microfibre Drying Towel grei til tørking? Burde denne 5-pakningen holde til tørking av bilen?

Er Kwazar Mercury Super Pro+ 0,5 liter grei til felgrens og Prickbort?

Er Kwazar Orion Pro+ Super 6 liter grei til Surfex HD?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

petersv

Du kan klare deg med to hvis du bruker et først som su vrir opp innimellom. Så har du et tørt etterpå til å gå over en gang til hvis det ikke er helt tørt.

Resistes

Sitat fra: Sven-Erik på søndag 06. juli 2014, klokken 04:44
Sitat fra: cstromme på lørdag 05. juli 2014, klokken 23:34
Men håndduken var klissvåt etter kun å ha tørket taket på bilen, og følte derfor at det var vanskelig å få tørket resten av bilen skikkelig. Noen anbefalinger på en haug med håndduker eller kluter som jeg kan bruke til å tørke en hel bil med?
Jeg brukte først Turtle Wax mikrofiberkluter, slike som denne:
http://www.torshovbil.no/turtle-wax-stor-microfiberklut-for-eksterior
Koster ca. kr 80,- og fås hos "alle".

Men denne her er faktisk billigere, (kr 30,-) bittelitt større, og enda bedre:
http://biltema.no/no/Bilpleie/Kuperengjoring/Mikrofiberklut-3695/

Husk også på at disse klutene virker best når de er litt våte.
Høres kanskje rart ut, men oppsugningsevnen er bedre for en våt oppvridd klut, enn for en tørr en.

Styr unna billig klutene , Turtle biltema Jula Butikker mm. De lager riper. Kjøp fra spesialforretninger, det er himmelvid forskjell i kvalitet.
Kan annbefale bilnerden.no sine og alienautospa.no sine Everest duker. tørkeduker er anderledes enn arbeids/poleringsduker. De vaffelmønstrede tørkedukene har enorm oppsugningsevne og tørker gjerne en hel varebil uten å måtte vris opp.
Glass har sin type der skjolder er utfordringen,poleringsduker skal holde mye støv mm.
Og du merker ikke kvalitetsforskjellen før du har prøvd gode duker.
http://bilnerden.no/index.php?main_page=index&cPath=9&zenid=e26949709c89752716c8c393dbcfdf11
Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

KaiRK

Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

cstromme

Sitat fra: KaiRK på søndag 06. juli 2014, klokken 15:21
Jeg er veldig fornøyd med http://www.partsandretards.no/bilpleie/microfiber/pr-miracle-dryer  Tar hele Leafen uten problemer! :)

Ser ut som de samme som jeg linket til, men PR har rebrandet de. Antar jeg kjøper 5-pakningen.

Noen som har noen kommentarer vedrørende flaskene og bruksområder?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

Olatho

Dette så jo ut som en rimelig løsning:

ToWalkOrDrive

Fikk tilfeldigvis vite av Tesla at de hadde lakkforsegling på bilen. Noe vasketips da da, da.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

rene

Jeg tok kontakt med den lokale sjappa som driver med Ceramic Pro, basert på tilbakemeldingene i denne tråden.
Dr. Wax i Sandnes melder at de skal ha 3500 for å rubbe bilen for å fjerne hologrammer som har kommet fra original behandling ved klargjøring av bilen. De anbefaler meg å ta kontakt med Tesla for å be dem rette opp i feilen (hologrammer = dårlig klargjøring).
I tillegg skal de ha 9000 for å legge på Ceramic Pro, som de har 3 ukers erfaring med - men skal ha 7000 kr (inkl rubbing = 3500) for å legge på deres vanlige lakkforsegling som de har mer erfaring med. Cosmic? Husker ikke navnet han sa per telefon tidliger ei dag.

Jeg har stor tiltro til at de vet hva de prater om, men usikker på hva Tesla vil si hvis jeg sier at de har levert et elendig produkt lakkvalitetsmessig for tre måneder siden. Jeg har jo sett disse hologrammene selv, men har ingen mulighet for å rette det opp selv og egentlig bare avventet til noen kan fikse det skikkelig for meg.

staleand

Jeg betaler 8.100,- for Ceramic Pro level 3 i Bodø hos JRI bilspa. Virker veldig dyktige, service-innstilte og nøysome. Skulle egentlig få lvert bilen på mandag (ble levert inn på fredAg), men siden di ikke var 100% fornøyd så spirte di om å få holde på til onsdag. Inkludert i prisen var fjerning av hologrammer og div riper. Så jeg synes du har fått en veldig stiv pris!

Skrevet på iphone :-)
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

Resistes

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 08. juli 2014, klokken 01:11
Fikk tilfeldigvis vite av Tesla at de hadde lakkforsegling på bilen. Noe vasketips da da, da.

Her er utdrag fra min korrespondanse med Tesla
"Det er riktig hva du sier om at bilen kommer uten noen ekstra lakkforseiling."

Ingen kommer med noe annet enn Meguiars el tilsvarende polish, er ikke noe mer enn en voks.


Og prisen på Ceramic Pro syntest eg var litt stiv, og det er ikke rom for å klage på hologrammer i polishen, om ikke de fysisk har skadet lakken. Det Tesla leverer er akkurat det samme som alle andre bilforhandlere, en klargjordt bil. Det vi har sett så langt er ikke klanderverdig men heller ikke perfekt. Det må tas med en detailer . Med tanke på hvor mange som går ut samtidig så er eg faktisk litt imponert :)
Her er en vi hadde inne no uten korrigering av riper, klargjøring polering og Opti Coat Pro
3990 + 1795 = 5785 , permanent garanti.

https://plus.google.com/109347615101681792737/posts/EWEJ89agDDa
Lakkbeskyttelse og bilpleie i Vestfold
Opti Coat PRO , Igreenlover KENZO , Americoat
90 172 172 post@opticoat.no

cstromme

Bilen min kom ikke bare uten lakkforsegling, men med ferdig oppripet sidespeil og med lakkskader på panseret etter fuglebæsj. :P
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

hoffa

Sitat fra: Resistes på torsdag 10. juli 2014, klokken 01:22
Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 08. juli 2014, klokken 01:11
Fikk tilfeldigvis vite av Tesla at de hadde lakkforsegling på bilen. Noe vasketips da da, da.

Her er utdrag fra min korrespondanse med Tesla
"Det er riktig hva du sier om at bilen kommer uten noen ekstra lakkforseiling."

Ingen kommer med noe annet enn Meguiars el tilsvarende polish, er ikke noe mer enn en voks.


Og prisen på Ceramic Pro syntest eg var litt stiv, og det er ikke rom for å klage på hologrammer i polishen, om ikke de fysisk har skadet lakken. Det Tesla leverer er akkurat det samme som alle andre bilforhandlere, en klargjordt bil. Det vi har sett så langt er ikke klanderverdig men heller ikke perfekt. Det må tas med en detailer . Med tanke på hvor mange som går ut samtidig så er eg faktisk litt imponert :)
Her er en vi hadde inne no uten korrigering av riper, klargjøring polering og Opti Coat Pro
3990 + 1795 = 5785 , permanent garanti.


https://plus.google.com/109347615101681792737/posts/EWEJ89agDDa
ojoj...bilen min jo. Meget fornøyd, fantastisk dybde og fargespekter der den stod ferdigbehandlet og ventet på meg i solskinnet. Bilder gir ikke rettferdighet til det som møtte meg. Også takk til Tesla Trondheim som overleverte en bil uten riper.

Takk Resistes for godt utført jobb og god info. om bilpleie generelt.

Anbefales! :)
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

cstromme

Kjapt spørsmål. Kjøpt meg skumkanon, etter at jeg har latt Surfex HD virke, skal jeg spyle av med høytrykk før jeg legger skum, eller bare rett på skum?
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA