Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: LEAF Manager - Android app til LEAF med klima-timerkontroll

Startet av petersv, fredag 24. mai 2013, klokken 10:20

« forrige - neste »

CFM

Tja.. godt spørsmål.

Hva jeg er blitt informert så er det ingen spesiell etterbehandling.

CareCenter-Bengt sa at jeg bare skulle vaske med hva du føler nødvendig. Det er 5 års garanti på lakkbehandlingen, så hvis effekten er borte etter 4 så skulle jeg komme tilbake så legger de på et nytt lag.
Edit: Holbarhet på minimum 3 år står det på hjemmesiden.

Mens han skrøt skammløst av hvor bra dette produktet var så spurte jeg om jeg kunne børstevaske bilen etterpå (let the flaming begin ,'-) og det ville han ikke anbefale.. I hvert fall ikke regelmessig.

Som med garantier flest (bl.a. Teslas baterigaranti) så er det ikke uten forbehold og de kan jo se om du har ødelagt lakken "med vilje".
2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

alf_skaar

Sitat fra: CFM på onsdag 18. juni 2014, klokken 15:12
Tja.. godt spørsmål.

Hva jeg er blitt informert så er det ingen spesiell etterbehandling.

CareCenter-Bengt sa at jeg bare skulle vaske med hva du føler nødvendig. Det er 5 års garanti på lakkbehandlingen, så hvis effekten er borte etter 4 så skulle jeg komme tilbake så legger de på et nytt lag. (jeg ser ikke at jeg har dette skriftlig noe sted)

Mens han skrøt skammløst av hvor bra dette produktet var så spurte jeg om jeg kunne børstevaske bilen etterpå (let the flaming begin ,'-) og det ville han ikke anbefale.. I hvert fall ikke regelmessig.

Som med garantier flest (bl.a. Teslas baterigaranti) så er det ikke uten forbehold og de kan jo se om du har ødelagt lakken "med vilje".

Ser veldig bra ut. Synes ikke de var så mange fluer etter den lange turen din, men de kan jo være at de detter av av seg selv.

Hadde mye mer fluer på min bil samme farge som din etter en mye korter tur.

Har lest my om alle forskjellig typer som brukes til og legge opp klar lakken som en beskytende hinne.

Felles for all slik jeg har oppfattet dette så hvis du skal fikse et stein sprut så må helle panelt poleres/pusses ned før man kan fikse stein sprut.

Sa de noe om dette ? hva som er framgangs måte ?

Alf

CFM

Jeg skal høre med CareCenter så vi får det fra hestens egen munn men de legger 9h rett på 9h. Altså ingen pussing for ny behandling. Derimot er jeg usikker på hvordan det er å reparere lakk.
2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

BMW850

Kan også anbefale Opti Coat Pro behandling i Stokke, Tønsberg. Behandlet min grå og en kollega behandlet sin sorte. Kjempefornøyd :D Faktisk er det tusenlapper å spare også f.eks. i forhold til Ceramic Pro. Disse er nyoppstartede autoriserte Opti Coat Pro detailere. Hardhet 9H.

Anbefales!

https://www.facebook.com/liquidelementsnorge?fref=ts

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

HåkonE

De erfaringer/tester jeg har lest om slike produkter på andre forum (også detailer-forum), antyder at dette ikke holder et år en gang.

Jeg har ikke prøvd det selv, og hadde håper virkelig en av disse produktene er et "5-år produkt". En del løgn og bedrag i den bransjen dessverre. For en flaske voks til 200kr så er det liksom greit om den bare holder 6 mnd., men når vi snakker behandlinger til 10k+ bør i det minste noen skriftlig garanti komme på bordet.

BMW850

Vel, på TMC og diverse andre detailerforum har jeg fått inntrykk av at Opticoat Pro er virkelig bra. Når det gjelder garantikort må jeg innrømme at jeg ikke tenkte på det. Uansett, når jeg henta bilen sa han uoppfordret at garantikort skulle ettersendes så fort han fikk dem inn...

DavidRS

Jeg er litt skeptisk til garantikort. Jeg leverer forseglinger jeg vet er bra, men jeg ville likevel aldri gitt noen garanti og lovnad om holdbarhet. Jeg sier til alle mine kunder eksempelvis opptil 5 år med Gtechniq Crystal Serum, men holdbarheten avhenger av hvordan kunden behandler bilen i ettertid, det er det som blir avgjørende, ikke produktet som er lagt på bilen. :)

BMW850

Selvfølgelig avhenger holdbarheten av hvordan du behandler bilen, det sier seg sjøl. Men om en leverandør velger å gi ett garantikort vil jeg uansett si at det er ett pluss :)

AndersinOslo

Dullet litt med bilen i dag, det er blitt noen striper i svart plast etter skoene mine. Type dørterskel, høytalerdeksel. Går jo ikke vekk med vask, noen tips?
Renault Kangoo electrique 2002-06
Tesla model s 2013-

DavidRS

Sitat fra: BMW850 på onsdag 18. juni 2014, klokken 21:47
Selvfølgelig avhenger holdbarheten av hvordan du behandler bilen, det sier seg sjøl. Men om en leverandør velger å gi ett garantikort vil jeg uansett si at det er ett pluss :)

Jeg gir alle mine kunder en vedlikeholdsguide for at de skal gjøre rett vedlikehold, men jeg tør fortsatt ikke gi noen garanti. :)

CFM

CareCenter sier de fyller dype hakk/steinsprut med lakk, pusser og polerer. Ved pussing forsvinner jo behandlingen men det kan de legge på igjen på små områder iløpet av en dag med IR lampe.
2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

HåkonE

Sitat fra: BMW850 på onsdag 18. juni 2014, klokken 21:39
Vel, på TMC og diverse andre detailerforum har jeg fått inntrykk av at Opticoat Pro er virkelig bra. Når det gjelder garantikort må jeg innrømme at jeg ikke tenkte på det. Uansett, når jeg henta bilen sa han uoppfordret at garantikort skulle ettersendes så fort han fikk dem inn...

Har nå lest litt mer om akkurat Opticoat, og ser det skiller seg litt ut i fra andre produkter jeg har lest om. Ser ut til å holde selv 1,5 år etter påføring på noen tester, og det i seg selv er imponerende. Så da må jeg nesten trekke tilbake "bekymringene" mine. Virker som et interessant produkt.  :)   Men en test varte i 2 år, og det området som var behandlet hadde masse swirls/vaskeriper. Som følge av dårlig vasking iflg. forfatter, men det er jo greit å ta med seg ift. vedlikehold når man bruker så mye penger på behandling.

http://prodetailing.blogspot.no/2012/04/optimum-opticoat-review-after-2-years.html

I og med at dette produktet er så hardt, hvordan er det når det før eller siden begynner å miste grepet. Faller det av flekkvis? Ut i fra hva noen beskrev, var Opticoat utfordrende å få av - selv med polering.

Klykken

Tvilsomt at det er så hardt at litt grov rubbing og godt med varme ikke klarer å  ta restene når du skal få det av.
Og det faller nok ikke av flekkvis. Det slites bort som det meste av forseglinger gjør.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

CFM

Sitat fra: Haknys på torsdag 19. juni 2014, klokken 11:13
I og med at dette produktet er så hardt, hvordan er det når det før eller siden begynner å miste grepet. Faller det av flekkvis? Ut i fra hva noen beskrev, var Opticoat utfordrende å få av - selv med polering.

Jeg går ut i fra at Opticoat, i større eller mindre grad, er det samme som Ceramic Pro. Begge kaller det keramisk og bruker både produktnavnet og harhetsgraden 9H. I så fall er det ikke noe som faller av i flak. Det må være ganske tykt lag for å flasse eller flake. Er det som annet nanomateriale så slites det bort som støv eller mettes med møkk så non-stick-effekten forsvinner. Må rubbes av, hvis du skal ha det av for f.eks. overlakkering.
2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

CFM

Må korrigere meg selv litt her.. Jeg skrev 5 års garanti på Ceramic Pro, og jeg er ganske sikker på at en av de 4 jeg har snakket med på CareCenter har sagt 5 år. Kan selvsagt hende man regner med 5+ år.

Men offisielt sier de:
"Vi opererer med holdbarhet på minimum 3 år, evt 60.000km. Usikkerheten her er pga at vi ikke har hatt produktet på markedet i mer enn ett år, og at 9H i utgpnkt skal holde lenger. Etter dette vil mest sannsynlig behovet være å kun gjøre Light behandling, avhengig av slitasjenivået."
2013 S85
2017 S90D (ap2 fsdc)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA